Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-04, 20:58
  #25
Medlem
Holmers fiender inom polisen kallade honom för General Spårlös

Gissningsvis tillhörde Per Jörlin inte dessa då General Spårlös var
hans välgörare då han lät Jörlin tjäna över 700,000 kr per år,
vilket ledde till att P J ville bli direktör o han blev till slut
StädDirektör på Hotel Ariadne/Silja o betalade märkligt nog
svarta löner o det blev skattekonkurs
Citera
2015-06-22, 00:56
  #26
Medlem
enligt den här artikeln dog HH av en immunbristsjukdom och hjärtproblem. Vad man nu menar med immunbristsjukdom....
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10311144.ab

Tycker att det här luktar jävligt skumt. HIV betraktas som en immunbristsjukdom, och ännu värre uppenbarar sig viruset om den smittade inte behandlas och sjukdomen övergår till AIDS, vilket dock är väldigt ovanligt i Västvärlden då de flesta tar bromsmedicin.
Vad som däremot är sann fakta, att många som levt med Hiv-viruset länge, ca 20 år eller mer, kan utveckla en massa följdsjukdomar p g a bieffekterna från den långvariga medicineringen, det vanligaste är faktiskt hjärtproblem, stroke mm.
Kan HH ha haft HIV och dött av medföljande hjärtproblem? Kan han blivit smittad i mitten eller slutet på 80-talet och klarat sig fram till bromsmedicinerna kom 1996 och sen kunnat kontrollera sin sjukdom i tysthet?
Citera
2019-06-22, 22:05
  #27
Medlem
Avsiktarens avatar
Jag tror att han och Ebbe Carlsson var bögar med varandra sök Ebbe Carlsson och det dyker upp en bild med dem tillsammans där Hans Holmér har stånd och ser allmänt kåt ut.
__________________
Senast redigerad av Avsiktaren 2019-06-22 kl. 22:08.
Citera
2019-06-22, 22:09
  #28
Avstängd
Arbetsskyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Jag tror att han och Ebbe Carlsson var bögar med varandra se den här bilden Hans Holmér står tillsammans med Ebbe Carlsson och har stånd och ser allmänt kåt ut:

https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/i...w=378&d34a775a
Jag är fullkomligt övertygad om att Holmér var minst bisexuell och att han hade en relation med Ebbe. Det förklarar även hans märkliga virussjukdom och hans relativt tidiga dödsfall 2002. Min gissning är att han hamnade på bromsmedicin i ett tidigt stadium efter att Ebbe testat positivt och utvecklat AIDS. Bromsmedicinen fungerade i femtontalet år men det är inget botemedel. Framförallt inte dåtidens mediciner.

Det finns mycket vi vanliga människor aldrig får veta. Saker som massmedia håller för sig själva.
Citera
2019-06-22, 22:15
  #29
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Jag är fullkomligt övertygad om att Holmér var minst bisexuell och att han hade en relation med Ebbe. Det förklarar även hans märkliga virussjukdom och hans relativt tidiga dödsfall 2002. Min gissning är att han hamnade på bromsmedicin i ett tidigt stadium efter att Ebbe testat positivt och utvecklat AIDS. Bromsmedicinen fungerade i femtontalet år men det är inget botemedel. Framförallt inte dåtidens mediciner.

Det finns mycket vi vanliga människor aldrig får veta. Saker som massmedia håller för sig själva.

Hjälp vad snabb du var:

Här är en länk till sidan:

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/...kten-pa-kurder

Hans Holmér står tillsammans med Ebbe Carlsson med ett jättestånd och ser mest ut att vilja gå iväg och böga med honom.
Citera
2019-06-22, 22:25
  #30
Avstängd
Arbetsskyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Hjälp vad snabb du var:

Här är en länk till sidan:

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/...kten-pa-kurder

Hans Holmér står tillsammans med Ebbe Carlsson med ett jättestånd och ser mest ut att vilja gå iväg och böga med honom.
Vilket dom säkert gjorde hemma i Holmérs tvårummare där han bodde med sin "manlige vän" Ebbe. Det var säkert mer än en eller annan grogg som herrarna sög på om kvällarna.
Citera
2019-06-23, 10:15
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Vilket dom säkert gjorde hemma i Holmérs tvårummare där han bodde med sin "manlige vän" Ebbe. Det var säkert mer än en eller annan grogg som herrarna sög på om kvällarna.

FiB/Kulturfront publicerade en tecknad bild på ett gäng män som dansade ringdans och höll i varandras könsorgan. Det var i en artikel om MOP. Borde ha varit våren/sommaren 1988.

Då förstod jag inte så mycket av den teckningen men med årens lopp så...
Citera
2019-06-30, 18:09
  #32
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Vilket dom säkert gjorde hemma i Holmérs tvårummare där han bodde med sin "manlige vän" Ebbe. Det var säkert mer än en eller annan grogg som herrarna sög på om kvällarna.

Jag tror att han dog av biverkningar från bromsmediciner. Jag tror att vi har ett stort mörkertal med hivsmittade kändisar. Tänk John Chrispinssons plötsliga död eller Christer Björkmans blodpropp.

Det finns fler hivsmittade i Sverige någonsin men den ende som är känd är Andreas Lundstedt. Jag är säker på att de är fler.
Citera
2019-06-30, 18:26
  #33
Avstängd
Arbetsskyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Jag tror att han dog av biverkningar från bromsmediciner. Jag tror att vi har ett stort mörkertal med hivsmittade kändisar. Tänk John Chrispinssons plötsliga död eller Christer Björkmans blodpropp.

Det finns fler hivsmittade i Sverige någonsin men den ende som är känd är Andreas Lundstedt. Jag är säker på att de är fler.
Jag har faktiskt i något sammanhang hört just Andeas Lundstedt säga samma sak, att han känner till ett antal svenska kändisar med hiv. Jag tror att det var i Renées Brygga som sändes för några år sedan och där Lundstedt var gäst. Han talade om sjukdomen och om hur han mottogs när han gick ut offentligt med sin diagnos och att han hade haft kontakt med andra kända svenskar med samma diagnos men att de själva inte hade gått ut offentligt med det och att han därför bevarade deras hemlighet. Det är ett intressant påstående som rimmar väl med just sådana exempel som du nämner. Även Holmér passar in i målgruppen. Och Richard Wolff som dog under mystiska omständigheter förra året.

Sedan ligger det givetvis i medias och de anhörigas intresse att försöka bevara de hemligheter som de döda aldrig avslöjade under sin levnad. Även kollegor och fans kan finna mål och mening i att försöka förhindra att den dödes eftermäle fläckas, oavsett hur sant det som sägs än må vara. Därför kommer hela tiden de här förnekandena så snart man börjar spekulera. För det är ju inte över hövan otänkbart att homosexuella män som varit sexuellt aktiva under perioden 1975-2000 har dragit på sig både det ena och det andra. Och har de inte gått åt av sjukdomen så har bromsmedicinerna inte sällan varit lika skadliga för kroppen. Det är nog som sagt mycket vi i pöbeln inte får veta.
Citera
2019-06-30, 19:40
  #34
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Jag har faktiskt i något sammanhang hört just Andeas Lundstedt säga samma sak, att han känner till ett antal svenska kändisar med hiv. Jag tror att det var i Renées Brygga som sändes för några år sedan och där Lundstedt var gäst. Han talade om sjukdomen och om hur han mottogs när han gick ut offentligt med sin diagnos och att han hade haft kontakt med andra kända svenskar med samma diagnos men att de själva inte hade gått ut offentligt med det och att han därför bevarade deras hemlighet. Det är ett intressant påstående som rimmar väl med just sådana exempel som du nämner. Även Holmér passar in i målgruppen. Och Richard Wolff som dog under mystiska omständigheter förra året.

Sedan ligger det givetvis i medias och de anhörigas intresse att försöka bevara de hemligheter som de döda aldrig avslöjade under sin levnad. Även kollegor och fans kan finna mål och mening i att försöka förhindra att den dödes eftermäle fläckas, oavsett hur sant det som sägs än må vara. Därför kommer hela tiden de här förnekandena så snart man börjar spekulera. För det är ju inte över hövan otänkbart att homosexuella män som varit sexuellt aktiva under perioden 1975-2000 har dragit på sig både det ena och det andra. Och har de inte gått åt av sjukdomen så har bromsmedicinerna inte sällan varit lika skadliga för kroppen. Det är nog som sagt mycket vi i pöbeln inte får veta.

Även efter 2000 eftersom antalet hivsmittade nu är högre än någonsin tidigare.

Dokumentären the gift från 2003 samma år som Hans Holmér dog reder ut det rätt bra. Där får man klart för sig att det stora hälsoproblemet för hivsmittade är hjärtinfarkt och att det inte kommer att heta att de dog av aids utan dödsorsaken anges som andra orsaker:

https://www.youtube.com/watch?v=wHqwf-EOtro

Även Lennart Swahns död i njursvikt är misstänkt. Ärkehivspridaren Gaetan Dugas dog av njursvikt.
__________________
Senast redigerad av Avsiktaren 2019-06-30 kl. 20:10.
Citera
2020-06-11, 00:06
  #35
Medlem
Baisers avatar
Inget mer skvaller om Läder-Hasse?
Citera
2021-12-29, 19:55
  #36
Medlem
snillet_1s avatar
Var det någon som såg detta då det begav sig? Jag antar att Palmemordet måste ha berörts.

Citat:
Holmér var ett svenskt samhällsprogram som sändes i TV 4 klockan 21.00–22.00 mellan den 16 februari och den 20 april 1993 i en säsong om nio avsnitt. Programledare var Hans Holmér.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Holm%C3%A9r_(TV-program)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback