Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-24, 06:38
  #481
Medlem
Plats 1,2,3,4 på världsrankingen i dressyr innehas av kvinnor. En man kommer först på femte plats. I ridsport tävlar män och kvinnor mot varandra på samma vilkor.
Citera
2018-05-24, 06:42
  #482
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Bond
Curling eftersom dom är duktiga med golvmoppen.

Hahaha bästa
Citera
2018-05-24, 16:17
  #483
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lattsaltad
Plats 1,2,3,4 på världsrankingen i dressyr innehas av kvinnor. En man kommer först på femte plats. I ridsport tävlar män och kvinnor mot varandra på samma vilkor.

Nja, nu är det ju inte kvinnor som tävlar i dressyr, det är ju hästar (i alla fall vad jag vet) och ryttarna åker bara med. Frågan är vad det är för kön på hästarna?
Citera
2018-05-24, 17:27
  #484
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Nja, nu är det ju inte kvinnor som tävlar i dressyr, det är ju hästar (i alla fall vad jag vet) och ryttarna åker bara med. Frågan är vad det är för kön på hästarna?

Ja, precis som bollarna gör allt jobb i bollsporter och bilarna gör jobbet i motorsporter.
Det är följaktligen tennisbollen och F1-bilen som ska hyllas som idrottshjältar; inte Roger Federer, eller Michael Schumacher.

Den här killen är slipad...
Citera
2018-05-25, 13:38
  #485
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Ja, precis som bollarna gör allt jobb i bollsporter och bilarna gör jobbet i motorsporter.
Det är följaktligen tennisbollen och F1-bilen som ska hyllas som idrottshjältar; inte Roger Federer, eller Michael Schumacher.

Den här killen är slipad...

Om du är slipad eller inte får du bedöma själv men själv brukar jag inte skryta så.

Men håller delvis med dig, vad gäller bilar är det avgörande, hade Michael Schumacher kört en Fiat 600 hade han inte vunnit några F1-lopp, om de andra kört F1-bilar, men vad gäller tennisbollar använder ju båda spelarna (eller alla fyra om det är dubbel) samma bollar så där har det ingen betydelse. Sen är det en annan sak att jag anser att bilar är könlösa varför ditt iofs korrekta exempel saknar bäring på nu aktuell tråd.
Citera
2018-05-25, 15:03
  #486
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Om du är slipad eller inte får du bedöma själv men själv brukar jag inte skryta så.

Men håller delvis med dig, vad gäller bilar är det avgörande, hade Michael Schumacher kört en Fiat 600 hade han inte vunnit några F1-lopp, om de andra kört F1-bilar, men vad gäller tennisbollar använder ju båda spelarna (eller alla fyra om det är dubbel) samma bollar så där har det ingen betydelse. Sen är det en annan sak att jag anser att bilar är könlösa varför ditt iofs korrekta exempel saknar bäring på nu aktuell tråd.

Nej, men du har ju uppenbarligen förmåga att föra ett någorlunda rationellt resonemang, så varför hålla på och tramsa som du gjorde i ditt tidigare inlägg? Du kan väl inte på allvar tro att vem som helst kan sätta sig på en dressyrhäst och få den att göra som ryttaren vill? Och vilka tror du lägger ner år av hårt arbete för att träna hästarna?

"... ryttarna åker bara med" (Var du även klassens clown när du pluggade?)
Citera
2018-05-29, 20:59
  #487
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Att du tror att man blir bäst på FPS-spel för att man har bra reaktioner säger typ allt om dig. Du vet ingenting om FPS-spel och E-sport överhuvudtaget.

Mänskliga hjärnan har en gräns för hur snabbt den kan reagera och det är en gräns de flesta som är friska och unga kan nå med träning, efter det så spelar det ingen roll hur mycket du tränar för hjärnan kan inte bli snabbare.

Att många kvinnor kör dragracing beror nog främst på att det är många gubbar som sysslar med det och är man gammal så försämras reaktionsförmågan vanligvis. Samt så är det inte så roligt att skita i byxan heller. Kvinnor klarar G-krafter bättre generellt sett för att de generellt sett är mindre än män. Dessutom så kan männen fokusera enbart på sportens riktiga utmaning d.v.s att bygga bilar. Kvinnor är bevisligen minst lika bra som män på att köra rakt fram, så det finns ingen anledning att exkludera dem.

Känsligt ämne för dig märker jag? Kolla intervjun med HeatoN om varför han inte längre spelar utan coachar och se om hans svar har och göra med hans reaktionstid. You are in for a treat.

Jag gissar på att Heaton är mer kvalificerad till att svara på denna fråga än vad du är, hur arg du än är.
Citera
2018-05-29, 21:12
  #488
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Ja, precis som bollarna gör allt jobb i bollsporter och bilarna gör jobbet i motorsporter.
Det är följaktligen tennisbollen och F1-bilen som ska hyllas som idrottshjältar; inte Roger Federer, eller Michael Schumacher.

Den här killen är slipad...

Haha skulle nog säga att dina metaforer gör dig jävligt slipad. Hästar har liksom ett eget liv och egen genetik, byt häst mellan den som är på 50de plats och 1a då och se om nummer ett fortare är nummer ett. Men vi alla vet nog svaret på det. Inte sagt att det inte är skicklighet, men den stora skickligheten är ändå att lyckas träna en häst till att bli bäst.
Citera
2018-06-25, 15:24
  #489
Medlem
DiegoRostas avatar
Fotboll och tennis.
Citera
2018-06-25, 19:29
  #490
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoRosta
Fotboll och tennis.
Hör knappast till sporter där tjejer skulle vara bättre än killar.
Citera
2018-07-15, 17:51
  #491
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lattsaltad
Plats 1,2,3,4 på världsrankingen i dressyr innehas av kvinnor. En man kommer först på femte plats. I ridsport tävlar män och kvinnor mot varandra på samma vilkor.

Källa tack

Vad är deltagarkvoten mellan män och kvinnor i denna sport?
Tack
Citera
2018-07-15, 18:01
  #492
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lattsaltad
Plats 1,2,3,4 på världsrankingen i dressyr innehas av kvinnor. En man kommer först på femte plats. I ridsport tävlar män och kvinnor mot varandra på samma vilkor.


Okej, jag ska ge dig att det finns sanning i ditt påstående
https://data.fei.org/Ranking/Search....nkingCode=D_WR

Hittar inte någon funktion att filtrera män och kvinnor, men när jag ögnar igenom listan ser jag att det går det mer än 50 kvinnor på 1 man.

1. Hästdressyr är kanske så långt ifrån sport man kan komma. Pilkastning är mer ansträngande.

2. En man återfinns på plats 5 där kvinnorna dominerar sporten >50:1.

Men visst fine. I enlighet med frågeställning har du hittat den enda jävla 'sporten' i kosmos där kvinnor är bättre än män.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback