Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-11, 15:07
  #1
Avstängd
PabloPicachus avatar
Existerar det överhuvudtaget? Jag kommer iallafall inte på någon.
Citera
2012-08-11, 15:09
  #2
Medlem
--censur--s avatar
Klart det inte finns
Citera
2012-08-11, 15:11
  #3
Medlem
Mr.Bonds avatar
Curling eftersom dom är duktiga med golvmoppen.
Citera
2012-08-11, 15:11
  #4
Medlem
Naturaltilts avatar
Gymnastik är ju en bedömningssport, men så jag har förstått det så ska tjejer vara lite vassare där?
Citera
2012-08-11, 15:17
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --censur--
Klart det inte finns


Vänligen kom med förslag i så fall.

Typ någon sorts gymnastik kanske?
Citera
2012-08-11, 15:21
  #6
Medlem
supraas avatar
Det här är fb, självklart finns det minst en tråd som handlar om samma ämne.

Jag tror att man kom fram till att en kvinna har kastat längre än någon man. Inom parentes så är kvinnornas diskusar är mindre och väger hälften så mycket som männens.
Citera
2012-08-11, 15:26
  #7
Avstängd
PabloPicachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Bond
Curling eftersom dom är duktiga med golvmoppen.

Tänkte faktiskt på curling när jag skapade tråden, inte pga golvmoppen utan för att jag fått för mig att tjejerna är rätt vassa i det. Sen kom jag på att killar ''stöter'' hårdare än tjejer så då är dom nog inte bättre i det heller.
Citera
2012-08-11, 15:27
  #8
Medlem
Lekes avatar
I hästsporter tävlar killar och tjejer tillsammans i alla fall.
Citera
2012-08-11, 15:29
  #9
Medlem
Porryhatters avatar
Det är väl lite svårt att bedöma i vissa saker pga deltagarantal och andra faktorer. Män är ju starkare så redan där går det ju bort massor av sporter. Och att bedömningsgrenar inte bör räknas med.

Förr var väl skytte(lerduve?) för både män och kvinnor, tills år X då en kvinna deltog och vann. Varpå man då ändrade reglerna så att kvinnor inte kunde delta.
Citera
2012-08-11, 15:40
  #10
Medlem
Venditas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EasyBeef
Vänligen kom med förslag i så fall.

Typ någon sorts gymnastik kanske?
Hur ska han kunna ge förslag på någonting som inte finns?

Tror att gymnastik och simhopp kan vara de enda faktiskt. Och det beror på att de är rörligare.
Citera
2012-08-11, 15:58
  #11
Medlem
Dunderaxel2s avatar
Själv tycker jag ofta det är bättre spel när man tittar på damhockey/fotboll. Sen är ju frågan hur man bedömer hur någon är bra på fotboll.
Citera
2012-08-11, 16:02
  #12
Medlem
Synkroniserad simning finns i OS endast för damer. Beror detta på att man inte vill visa herrarnas överlägsenhet eller att de är för dåliga? Kanske dåligt intresse?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback