Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-10, 12:22
  #1
Medlem
jcarlbergs avatar
Är ute efter något material som är styft, tänkt något styvt som man bakar in i läder men eftersom läder är dyrt och utseendet inte är viktigt så har jag tänkt att struna i läder och få tag i ett styvt billigt material istället.

Jag är medveten om plast men söker helst något annat dock så får ni gärna tipsa om vart (helst så man kan se det via internet som t ex biltema) man kan köpa den sorts plast så kan jag överväga.

Och angående plasthakarna (sådana som brukar finnas på väskor, ibland jackor etc), vart kan man inhandla dem? hittat någon liten sida på internet men blev förvånad att Biltema inte saluför, dem har inkl band men är dyrt i pris.

http://www.biltema.se/sv/Fritid/Vask...ageband-34280/
__________________
Senast redigerad av jcarlberg 2012-08-10 kl. 12:24.
Citera
2012-08-10, 21:37
  #2
Medlem
GalFisks avatar
Vad behöver du för form och storlek på materialet? Små askträd/skott blir riktigt styvt material, jag har gjort en enkel pilbåge av et sånt träd som är lika bra 15 år senare.
Citera
2012-08-12, 12:07
  #3
Medlem
jcarlbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalFisk
Vad behöver du för form och storlek på materialet? Små askträd/skott blir riktigt styvt material, jag har gjort en enkel pilbåge av et sånt träd som är lika bra 15 år senare.


Tackar för svar, Ca 20x20 kan gå ner till 15x15, inga exakta mått än så vad där finns kan funka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback