Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-08-10, 12:26
  #13
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esset45
Jag hade drömmar i typ två dar efter att jag köpt den, sedan försvann dem. De hänger i fönstret för att när jag hade de i sänglampan innan så brukade min underbara katt komma in och leka med fjädrarna alldeles för tidigt.. Men ja, jag ruskar dem ibland vid fullmåne. Det är coolt, faktiskt. Undrar om de är någon place-bo effekt eller om de faktiskt funkar.

Jag har köpt mina på marknader av riktiga indianer. (säger de själva iallafall). Tror ni det är skillnad vart de är köpta och sådär?
Helt klart ska man köpa av indianer! Då vet man att man får bra grejor
Citera
2012-08-10, 22:59
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esset45
Jag hade drömmar i typ två dar efter att jag köpt den, sedan försvann dem. De hänger i fönstret för att när jag hade de i sänglampan innan så brukade min underbara katt komma in och leka med fjädrarna alldeles för tidigt.. Men ja, jag ruskar dem ibland vid fullmåne. Det är coolt, faktiskt. Undrar om de är någon place-bo effekt eller om de faktiskt funkar.

Jag har köpt mina på marknader av riktiga indianer. (säger de själva iallafall). Tror ni det är skillnad vart de är köpta och sådär?



Vad jag har läst är de handgjorda bättre än de som tillverkas i maskin på löpande band. Sen var det nåt med var mitten-stenen skulle sitta oxå.. Jag tror absolut att de som är handgjorda, och ffa av indianer måste vara bättre. Första natten med min var lugn, drömde att jag var tvungen att ta mig genom ett trångt utrymme ( har klaustrofobi) men det gick utan problem. Annars brukar jag fastna i de trånga utrymmena etc. Ska bli spännande att se hur denna natt ter sig.
Tror ni förresten att alkohol alt sömntabletter kan störa ut fångarens funktion?
Citera
2012-08-10, 23:14
  #15
Medlem
Esset45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeFjant
Ska bli spännande att se hur denna natt ter sig.
Tror ni förresten att alkohol alt sömntabletter kan störa ut fångarens funktion?

Ge gärna lite uppdateringar om hur de fortlöper!
Jag har inte märkt att alkohol stör mina drömfångare. Fast jag sover bättre när jag är påverkad, så jag kanske är fel person att fråga..
Citera
2012-08-11, 01:10
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esset45
Ge gärna lite uppdateringar om hur de fortlöper!
Jag har inte märkt att alkohol stör mina drömfångare. Fast jag sover bättre när jag är påverkad, så jag kanske är fel person att fråga..

Jag somnar bättre på substanser men kan likväl drömma samma mardrömmar. Uppdaterar er i morgon om nattens drömmar
Citera
2012-08-11, 01:47
  #17
Medlem
mr.moons avatar
Min drömfångare är fin och ganska stor men den fångar inga mardrömmar :(
Citera
2012-08-11, 01:49
  #18
Medlem
prostinnans avatar
Om inte annat så blir det en placeboeffekt!
Citera
2022-11-20, 13:56
  #19
Medlem
Köpte nyss en begagnad drömfångare. Är det någon av er som har erfarenheter av det? Tänker mest om den begagnade kan vara "full" på drömmar eller om den fyller samma funktion som en ny.

Tacksam för svar
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback