Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-09, 16:02
  #15529
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtuq
domd for mord som 18-aring
tillvagaganssattet gentemot Raffa tyder ju också pa att det inte ar en man att leka med
ingen varning eller tjafs innan, såvitt jag kunde utläsa
baserat pa självupplevelser sa tycker jag att Raffa gjorde ratt som backade
plus att ett plötsligt slag kan vara lite paralyserande, det tar några sekunder innan man kan samla sig och da kan vakterna redan ha hoppat in
tror inte att han spelar i den ligan, han ar for snall for det han höll pa med
Raffa muckade väl först för killen va liten men sen fick han ett bett på läppen.
2017-10-09, 17:25
  #15530
Medlem
bigmackos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cler1c
Så vem är denne Jino Bawaz som attackerade Raffa

Kan tillägga att Jino Bawan dessutom är dömd för grov misshandel mot en annan intagen, den gången på Kumla. Så Raffa är inte den första han slagit på kåken.
2017-10-09, 17:35
  #15531
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cler1c
Så vem är denne Jino Bawaz som attackerade Raffa
Bawan.

Bild på Jino Bawan

vet inte vem det är, men har läst mig till att han är våldsam.
sen om han är "våldsam" som raffa vet jag inte.
2017-10-11, 08:33
  #15532
Medlem
Undrar egentligen om Raffa verkligen hade behövt sitta på SRI på tidaholm, avdelningen för särskilt resurskrävande intagna.

Den där Jino verkar iaf inte vara särskilt sympatisk.

https://www.nyatider.nu/sa-har-beter...iminalvardare/

Citat:
Jino Bawan dömdes 2009 för mord och grov mordbrand. Eftersom han var 18 år och 11 månader vid gärningstillfället, fick han så kallad ”ungdomsrabatt” och straffet stannade på nio års fängelse.

Den 14 oktober 2013 befann sig Jino Bawan på anstalten i Kumla, där han verkställer sitt straff för mord. Strax efter klockan nio på morgonen gick han utan förvarning in i en 47-årig medfånges cell och överföll honom. Han slog algeriern flera gånger i huvudet med en strumpa innehållande en PET-flaska med fruset vatten.

I tingsrätten dömdes Jino Bawan, som nu är 24 år, för synnerligen grov misshandel till fyra års fängelse.

Hovrätten avslog Jino Bawans begäran om att han ville genomgå en rättspsykiatrisk undersökning. De gör ingen annan bedömning i vare sig skuldfrågan eller brottsrubricering. Tingsrättens dom ändras endast på så sätt att de bestämmer straffet till fängelse i fem år.

Till sommaren 2018 kommer Bawan att släppas ut i samhället igen.
2017-10-12, 17:01
  #15533
Medlem
Old.Hectors avatar
Denna Jino Bawan, Vem är han?
Var hittar jag info om det mord han begått?
OT i know men blev nyfiken.
2017-10-12, 22:57
  #15534
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Old.Hector
Denna Jino Bawan, Vem är han?
Var hittar jag info om det mord han begått?
OT i know men blev nyfiken.

Här står något om det:

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=2951040
2017-10-13, 16:57
  #15535
Medlem
Old.Hectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clubkid
Här står något om det:

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=2951040




Det tackar vi för! =)
2017-10-17, 11:42
  #15536
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clubkid
Undrar egentligen om Raffa verkligen hade behövt sitta på SRI på tidaholm, avdelningen för särskilt resurskrävande intagna.


Det tror jag nog är passande för honom. Det handlar ju om resurskrävande intagna och Raffa passar nog där perfekt. Kan tänka mig han klagar, tjafsar, gnäller dagarna in och ut. Får humörsvängningar och börjar hota och spela allan ballan. Så istället för att sitta på normal avd på Kumla, Hall, Saltvik, Nortälje, Tidaholm eller liknande så skickar de honom till SRI där det finns mer personal. Skulle också tro det är för hans eget bästa så risken att han blir sönderslagen i ett mörkt hörn minskas.
Plus på SRI kan de få behandling att fungera i samhället, jag tror alla här är överrens om att det skulle vara något för Raffa att sikta mot.
2017-10-17, 19:21
  #15537
Medlem
senaste galna ryktet jag hört, Raffa städar åt samhall, och glöm källan
2017-10-17, 20:19
  #15538
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
senaste galna ryktet jag hört, Raffa städar åt samhall, och glöm källan
vart?
2017-10-19, 15:58
  #15539
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
vart?

Och en till fråga till tjalle99... Hur tillförlitlig anser du att källan är?
2017-10-19, 17:26
  #15540
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
senaste galna ryktet jag hört, Raffa städar åt samhall, och glöm källan
Kom igen nu tjalle nu får du ge oss mera. Känns lite som om tråden håller på att dö ut.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback