Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-03-20, 00:26
  #1
Medlem
puffen_83s avatar
orsäker på om det här är rätt ställe men jag provar..

vad är det för typ av skrivare och egenskaper jag bör leta efter om jag vill skriva ut egna dekaler i färg? dvs väldigt blank yta..

jag vill såklart ha en som inte ger ränder i färgerna och hyffsat snabb,,

var får man tag på billigt dekalpapper (eller vad det nu kan heta) och andra tips rörande hemmagjorda dekaler?
Citera
2005-03-20, 15:00
  #2
Medlem
puffen_83s avatar
ingen?
Citera
2005-03-20, 19:57
  #3
Medlem
Mr_Blisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puffen_83
orsäker på om det här är rätt ställe men jag provar..

vad är det för typ av skrivare och egenskaper jag bör leta efter om jag vill skriva ut egna dekaler i färg? dvs väldigt blank yta..

jag vill såklart ha en som inte ger ränder i färgerna och hyffsat snabb,,

var får man tag på billigt dekalpapper (eller vad det nu kan heta) och andra tips rörande hemmagjorda dekaler?

Låter som om du vill ha en bläckstrålevariant. HP och Epson har klart mest i förbrukningsväg till sina skrivare. Men just papper med klister på kan jag inte säga på rak arm att jag sett.
Citera
2005-03-20, 21:46
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puffen_83
ingen?

Mitt råd är att se testcentret på följande länk

http://testcentret.idg.se/test/datortillbehor/skrivare/
Citera
2005-03-20, 23:16
  #5
Medlem
puffen_83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Bliss
Låter som om du vill ha en bläckstrålevariant. HP och Epson har klart mest i förbrukningsväg till sina skrivare. Men just papper med klister på kan jag inte säga på rak arm att jag sett.

okej, ingen specifik modell du kan rekomendera som inte kostar skjortan i drift?
vilken utskriftskvalité bör jag kräva?
Citera
2005-03-22, 08:21
  #6
Medlem
Papper för dekalutskrifter har jag för mig finns på Clas Ohlsson för en billig slant, annars borde väl google vara en god vän som alltid.

En skrivare jag kan rekomendera, men som klarar mycket mer än bara dekaler, är Canons IP3000, köpte en sådan själv och patronerna är ruskigt billiga, den är färgsnål och snabb som bara den. Att den sen skriver ut i "perfekt" kvalitet och dessutom klarar skriva på cd/dvdskivor är bara ett plus i kanten. Den är utmärkt för fotoutskrifter, blir precis som när man framkallar på expert.

Men det är ju inte skrivaren i sig som avgör om det ska bli blankt, inte bara iaf. Du måste ju använda ett glossy-papper, eller semi-glossy för lite mindre glans. Tumregel är väl, ju bättre kvalitet på papperet - desto dyrare blir det...
Citera
2005-03-22, 14:04
  #7
Medlem
puffen_83s avatar
tackar för tipset.. den verkar vettig,, kostar inte så mycket ny heller..

ang. dekalpappret på Clas Ohlson så är det inte speciellt billigt om man ska köpa mycket .P
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback