Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2012-08-09, 20:56
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GEEEMONEY
vilken noob du är. det är ju klassiskt nintendo-beahviour!

du msåte lära dig knepen.- första koppla allt rätt vilket ja tror du gjort. sen räcker de inte alltid tt blåsa i spelen LOL. detta knep är de mest sjuka och bästa som finns: när du sätter i kasseten och ska trycka ner det - låt en liten bit (1cm, 0.5cm kanske) av själva spelet (de blir toppen av de eftersom man sätter in själva chippet först) utanför "hissen ner" så att hela spelet ligger och vilar typ lite på den centimetern. sen trycker du ner spelet ändå - dekomer låta lite knak typ eftersom spelet pressas ner till rätt läge men då vims så funkar det också. tror det har med att göra med dåliga kontakter osv.

gz

Haha må vara så Har hittills hållit mitt SNES kärt (bästa konsolen någonsin!!!!) men det har ALDRIG krånglat! (Till skillnad från Wii, gamecube, N64, gameboyen osv..). Har helt enkelt aldrig ägt en äldre konsol som krånglat!

Rengör iaf comnectorn nu. Provade andra spel som fick liiiite bild men gick inte spela så jag gissar att ni alla har rätt. Håller nu tummarna!
Citera
2012-08-09, 21:36
  #50
Medlem
Mr.Molestos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle-cola
Mitt höll/håller på lika dant. Blåsa som redan är sagt hjälper.

En annan grej kan vara att sätta spelet så långt ut som möjligt, alltså EJ trycka in det långt i konsolen utan sätta det med kanten på spelet så det skaver i framkant på konsolen när du trycker ned det, är du med? Så långt ut som möjligt alltså, nästan så det inte går att trycka ned på sin plats.

"Härja" på on/off knappen, variera med att även trycka många ggr i rad på resetknappen. Till sist kommer du få lampan konstant röd!

Det där funkade på min gamla NES också, nästan varje gång. Fan, man var tvungen att testa allt möjligt för att få spela egentligen.. Det enda jag inte gjorde var väl att offra en get eller nåt.
Citera
2012-08-09, 21:44
  #51
Medlem
Bor du i Piteå är du välkommen att komma och titta på skiten.. Funkar fortfarande inte.. Gaaah blir knäpp!
Citera
2012-08-09, 22:34
  #52
Medlem
FilMedKattsands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Molesto
Det där funkade på min gamla NES också, nästan varje gång. Fan, man var tvungen att testa allt möjligt för att få spela egentligen.. Det enda jag inte gjorde var väl att offra en get eller nåt.

HAHA! Så sant så. För mig funkade mitt NES bara om jag la en bok på exakt rätt ställe över luckan efter att ha stängt den. Funkade inte med vilken bok som helst heller utan den var tvungen att ha en speciell vikt tydligen Jävligt jobbigt om man mitt under spelandet råkade putta till boken hehe.
Citera
2012-08-10, 08:47
  #53
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aidi
Tjena!

lyssna inte på vad någon har skrivit hittills.

utan du gör såhär!

köp en sådan här: http://www.tradera.com/gamebit-3-8mm...0809_152369568

1. Sedan öppna upp kassetten.
2. Ta ett vanligt suddgummi och sudda på kontaktytorna.
3. Sätt ihop kassetten.
4.Stopp in kassetten i NES:et
5.Spela

MVH: Mr.X

Du skriver "lyssna inte på vad någon har skrivit hittills." sedan skriver du exakt vad jag skrev i mitt inlägg tidigare i tråden... Grattis.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback