2012-08-08, 10:15
Medlem
Goddagens forumare!

Jag kör ett Sonos system runt om i huset och brukar ibland streama ljudet av YouTube klipp på Sonosen från en iPad via AirPlay (har jag för mig att det heter).
Är det någon som har koll på Sonos-systemet och vet om man kan streama ljudet från YouTube klipp, från en Mac, på samma sätt?

Tacksam för svar!
Mvh David (har googlat btw )
Citera
2012-08-08, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kikopea
Goddagens forumare!

Jag kör ett Sonos system runt om i huset och brukar ibland streama ljudet av YouTube klipp på Sonosen från en iPad via AirPlay (har jag för mig att det heter).
Är det någon som har koll på Sonos-systemet och vet om man kan streama ljudet från YouTube klipp, från en Mac, på samma sätt?

Tacksam för svar!
Japp, den här appen hjälper dig med det: http://getporthole.com
Citera
2012-08-09, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bayes
Japp, den här appen hjälper dig med det: http://getporthole.com

Tack så mycket Bayes! Det hjälpte verkligen.
Citera
2012-10-17, 13:15
Medlem
CaptainGooses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kikopea
Goddagens forumare!

Tacksam för svar!

Har själv också Sonos men har inte listat ut hur man som du nämner stremar musik från youtube till Sonos, har du kopplat till en Airport-express till din/dina enheter eller hur bär du dig åt?
Citera
2012-10-17, 13:51
Medlem
SupaStrats avatar
Alla Sonos-enheter utom Play:3 har ljudingångar så du kan koppla macen till en av dem och spela upp i vilken zon som helst, det är så man gör om man vill köra Airplay till Sonos (kopplad till en Airport Express). Det blir dock en aning fördröjning av ljudet så det kommer inte vara 100% i sync med bilden.
Senast redigerad av SupaStrat 2012-10-17 kl. 13:59.
Citera
2013-04-14, 14:11
Medlem
En smidigare lösning (IMO) är att köpa en bluetooth receiver och koppla den till line-in på din Sonos enhet. Parkoppla sedan med din dator, mobil etc så kan du använda receivern från olika enheter trådlöst. Både Logitech och Belkin har receivers för runt 300:-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in