Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-16, 19:31
  #505
Medlem
Mikibus avatar
Why France is losing one religious building every two weeks



Citat:
Lamaze told CNA in an interview that in addition to one religious building disappearing every two weeks -- by demolition, transformation, destruction by fire, or collapse -- two-thirds of fires in religious buildings are due to arson.

While these statistics include buildings belonging to all religious groups, most of them concern Catholic monuments, which still represent a large majority in France, where there are roughly 45,000 Catholic places of worship.

“Although Catholic monuments are still ahead, one mosque is erected every 15 days in France, while one Christian building is destroyed at the same pace,” Lamaze said. “It creates a tipping point on the territory that should be taken into account.”

Lamaze believes that on average more than two Christian monuments are targeted every day. Two-thirds of these incidents concern theft, while the remaining third involve desecration.

According to the most recent figures from France’s central criminal intelligence unit, 877 attacks on Catholic places of worship were recorded across the country in 2018 alone.


Frankrikes kyrkor blir alltså raserade och bränns upp i takt med att fler och fler moskeer upprättas. Inget om detta i media öht. Som vanligt tystas det ner hur vita och deras religion degrederas till förmån för främlingar hemma i sina egna länder.


https://www.google.com/amp/s/www.cat...very-two-weeks
__________________
Senast redigerad av Mikibu 2022-05-16 kl. 19:33.
Citera
2022-05-16, 21:28
  #506
Avstängd
Skevsosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obekvamstamning
Danmark och island är nog det sista landet som faller. Men om 100 år så är där inte många vita tillbaka i eurppa. Gränserna kommer vara vidöppna för alla muslimer. Nyans kommer vara vid makten imom 50 år när 50% av sveriges befolkning är muslimer. Jag tror muslimer utgör 15% nu, tänk expotentielt.

Jag har inget emot araber, jag tycker bara det är trist alla all kultur blir det samma, motsatsen till mångkultur. Inte ens lönt att resa då hela europa kommer vara som frankrike är nu.

Jag är falsk. Jag har någon arab här och där till arbetskamrat men ute på stan tänker jag "så många de är och så fula de är. Skönt jag inte behöver umgås med dem". Är mina känslor unika? Kan de omöjligen vara.
Citera
2022-05-17, 03:40
  #507
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikibu
Why France is losing one religious building every two weeks





Frankrikes kyrkor blir alltså raserade och bränns upp i takt med att fler och fler moskeer upprättas. Inget om detta i media öht. Som vanligt tystas det ner hur vita och deras religion degrederas till förmån för främlingar hemma i sina egna länder.


https://www.google.com/amp/s/www.cat...very-two-weeks


Fransmännen måste ju göra något själva också. Har inte hört dem vädja om hjälp. Men de valde ju nyligen om Macron, så de verkar ju uppskatta den rådande politiken. Europa måste nog bestämma sig snart.
Citera
2022-11-24, 20:42
  #508
Medlem
-GGs avatar
Det ser inte bra ut. Afghaner, samma skit som i Sverige.

Plusartikel:

Citat:
Afghanen ringde upp pappan: "Jag har dödat din dotter"

Citat:
En afghan i Frankrike mördade en ung kvinna och ringde sedan upp hennes pappa och berättade vad han gjort. Det rapporterar Remix News.

Dödsoffret Hélana 19, hade en relation med den 23-årige afghanen.

Enligt polisen knivhöggs hon till döds den 9 november i den franska staden Ronchin. Liket hittades afghanens bostad och han kunde gripas misstänkt för mord.

https://www.friatider.se/afghanen-ri...dat-din-dotter


Lite problematiskt blir det med "integrationen" när främlingarna är så inne på att skada oss om de känner sig kränkta eller inte får som de vill.
Citera
2022-11-25, 12:06
  #509
Medlem
Hade varit så skönt ifall hela det imperialistbygget rämnade. Gärna tillsammans med USA och Storbritannien.

Hade inte gråtit en skvätt.
Citera
2022-12-29, 20:14
  #510
Medlem
-GGs avatar
I Frankrike rasar just nu nationalistiska politiker mot EU:s projekt om att använda Europas skatter till att öka barnafödandet - i Turkiet.
Det är tydligen väldigt viktigt för EU. Och att Turkiets problem inte löses med massinvandring från Afrika och Mellanöstern. Som man annars anser är toppen för vita länder.

Detta är så sinnessjukt att man vill slå sig själv i huvudet.
Mest för att Europas vita är så trögfattade.

Fy fan.
Citera
2022-12-30, 09:36
  #511
Medlem
Sverige kommer rasa före Frankrike. Våra stats är tom lite sämre än fransosernas (antal skäggapor och bedömningen av tillväxten på dessa).

Och före oss ligger Belgien.
Citera
2022-12-30, 09:41
  #512
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dollce
Omkring 10% anses vara muslimer, och de ökar otroligt mycket snabbare än vita. Lägg därtill alla kristna negrer. Och glöm för all del inte bort alla zigenare som på senare tid har strömmat in i stora horder in till Frankrike.
Du är för rolig om du tror att det bara finns 10% muslimer i Frankrike.

Här har vi en japanska som besöker Paris:
https://www.youtube.com/watch?v=GOqLaCXOeo4
Citera
2023-03-31, 07:06
  #513
Medlem
Ördögs avatar
Hver 10. franskmann er innvandrer
https://www.nrk.no/nyheter/frankrike-1.14612682
En tidel av alle som bor i Frankrike ble født som utlending, sier landets statistikkbyrå Insee i sin første innvandringsstudie på 10 år. I 1968 var andelen 6,5 prosent, melder NTB-AFP.

I 2021 hadde rundt en tredel av innvandrerne blitt franske statsborgere. Studien viser at innvandrerne og etterkommerne deres i stor grad glir inn i det franske samfunnet, og mange får barn i Frankrike.

Over 12 prosent av innvandrerne som kom i 2021 var født i Algerie, og 12 prosent i Marokko. Litt over halvparten av innvandrerne er kvinner. I storbyene utgjør innvandrere opptil en femdel av befolkningen.
Citera
2023-03-31, 18:12
  #514
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapsylen1
Ganska uppenbart att hela europa är kört, vissa land kommer bli tredje världen före andra. frankrike, sverige, england, tyskland kommer nog vara bland de första. resten kommer senare. tur att man inte lever om 50 år. stackars dagens unga som tror detta är så sverige alltid varit med gäng skjutningar och väktare i skolor och matbutiker. barn som blir skjutna och förnedringsrånade.

En historisk upprepning av romarrikets uppgång och fall. Syns i usa, Uk, Franrike med flera länder.
Citera
2023-04-01, 16:46
  #515
Medlem
Sverige har redan fallit.
Citera
2023-04-01, 23:15
  #516
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dollce
Efter att ha spenderat halva sommaren i olika städer i Frankrike var jag helt chockad under stora delar av min resa. Självklart handlade det om antalet araber, negrer och zigenare som förstörde.

Paris, Lyon och Marseille kommer snart att förlora sin vita, kristna majoritet.
Tre av europas största städer är inte längre Europeiska. Slöjbeklädda kvinnor, fifflande öststats zigenare, negrer överallt som säljer skitsaker i centrala delar(!).
I en stad som Paris med sina 13 miljoner invånare såg jag fler araber och zigenare än vita. Jag kan knappt förklara hur många förstörda gator och områden som jag såg, där jag trodde jag hade hamnat i en valfri öken-marknad i Kairo eller en annan äckel-stad. Inte en chans i världen att jag skulle kunna gissa att jag var i ett Västeuropeiskt land, och i synnerhet inte i Frankrike som är känd för att vara ett romantiskt och fashionabelt land.

Väl hemma i Sverige sökte jag ivrigt efter info och tyvärr nog så besannades mina farhågor.

Frankrike är i särklass för sig när det kommer till samhällsonyttig invandring.
Omkring 10% anses vara muslimer, och de ökar otroligt mycket snabbare än vita. Lägg därtill alla kristna negrer. Och glöm för all del inte bort alla zigenare som på senare tid har strömmat in i stora horder in till Frankrike.
Dessa människor har lyckats skapa 750(!) no-go-areas där den franska staten inte längre kontrollerar.
Det är utanför mina tanke-banor hur dessa människor som hade turen nog och komma till ett västerländskt land kan visa sin tacksamhet genom att förstöra det så grovt.

Varför och hur detta hände kan diskuteras.
Många säger att Frankrike har sig själv och skylla, för att de kolonsierade andra områden( med andra ord: byggde upp halva Afrika och delar av Mellanöstern med skolor, sjukhus, infrastruktur osv). Och när dessa länders ursprungsbefolkning väl tog makten så förstördes allt, då var det helt plötsligt Frankrikes uppgift att ta hand om befolkningen igen.

Hur är lite svårare. I princip alla mina släktingar och vänner som bor i Frankrike är helt överrens om att drastiska åtgärder behövs om Frankrike som nation ska kunna fortsätta leva vidare i framtiden, situationen med invandring och integration är ohållbar.
Men anledningen till varför "så få" lägger sina röster på invandringskritiska partier är såklart pga media som utmålar dessa som rasister.
Sedan så var det så att flera av de som kom till Frankrike talade flytande franska och hade franska namn. På så sätt assimilerades många av dessa relativt enkelt, resten... ja ni vet vad dessa har gjort för Frankrike. Därför är många fransmän rädda att uttala sig om dessa saker i rädslan om att bli kallad för rasister när man i själva verket har flera icke-vita kompisar.

Frågan är vad Sverige kan lära sig av situationen i Frankrike. För mig var det en ögonöppnare.
Det är märkligt att TS text från 2012 förvånades över hur det såg i Paris - idag ser det likadant ut i Stockholm.
Och vi har betydligt allvarligare kriminalitet och större ekonomisk börd på samhället.
Så frågan är om vi inte har större sannolikhet för att falla än Frankrike?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback