Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-07, 18:53
  #1
Medlem
knekt sparvs avatar
Plötsligt får skrivaren (epson stylus photo px730wd) för sig att pappret är slut eller felaktigt placerat när man försöker skriva ut på vanligt A4. Jag kan inte påminna mig om att jag gjort något korkat för att det skulle bli så.
"Papper slut, pappersstopp i huvudfacket eller fel pappersformat. Kontrollera inställningarna för pappersformat eller åtgärda stoppet" står det exakt. Allt det har jag gjort. Instruktionsboken sa även att det kan bli problem med pappersmatningen om det var dåligt med bläck kvar, så det passade jag också på att fixa. Det hjälpte inte och ingen felkategorierna om pappersmatning eller fastsittande papper har kunnat hjälpa mig. Inget papper sitter fast och jag har kollat alla ställen där något skulle kunna sitta fast. Ingenting. Pappret är rätt, det är rätt ilagt och min enda chans är Flashback.
Så här ser fanskapet ut:
http://photos.expertreviews.co.uk/im..._157606_52.jpg

Jag provade att skriva ut ett foto på papper från fotopappersfacket - samma felmeddelande (fast om fotopappersfacket) men det hade börjat att mata fram några centimeter. Finns det något vettigt man kan göra åt det här?
Citera
2012-08-07, 22:23
  #2
Medlem
knekt sparvs avatar
För ordningens skulle fick jag igång den, tråden kan låsas.
Citera
2014-01-28, 23:42
  #3
Medlem
TobiasBeechers avatar
Bumpar denna istället för att starta en ny tråd.
Även jag har en Epson, efter att jag haft den i några månader började utskrifterna konstant stoppas om felaktigt inmatat papper eller slut på papper. Då brukade jag efter ungefär 5 utskrivna papper behöva dra ut pappersfacket och stoppa tillbaka det.
Idag var det katastrof. Jag lyckades skriva ut som vanligt 5 papper, sen 6 till, sen tog det stopp. Jag bytte patroner eftersom de började ta slut, det var fortfarande fel inmatat papper. Efter att ha provat några gånger att ta ut - ta in pappersfacket igen så lyckades jag skriva ut ett papper.
Sen skulle jag skriva ut nästa dokument på 7 A4-sidor, efter ett tiotal försök så lyckades jag få ut ett ark, nu jävlas det igen.

Vad är problemet? Jag har provat att ta in mycket papper, normalt mycket papper, och lite papper, men skrivaren fortsätter vägra att ta upp pappren på grund av fel pappersinmatning. Självfallet har jag kontrollerat så de ligger i A4-format, och det fungerar någon gång ibland. Jag överväger att slå sönder skrivaren med en hammare och skicka till Epson.
Ibland händer det att något papper fastnar halvvägs, men det märkliga är att skrivaren ens vägrar behandla pappren i facket.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback