2005-09-04, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Att Dr T och du gravt missförstår Erleb är förstås ingen överraskning för oss som haft förmånen att under en längre tid ta del av era inlägg .
Hur kan du veta vad Erleb menar?

Citat:
TRF styrs av revisionister, de gaskammartroende har bevisbördan och tillåts inte sätta sig på några inbilska moraliska höga hästar: precis som det ska vara - om man anklagar någon, i detta fall tyskarna och i vid mening de icke-judiska européerna för att ha "Förintat" judarna, måste man också presentera bevis för sina anklagelser, och vara beredd att försvara de bevisen (som i detta fall alltså inte existerar och därför är mycket svåra att försvara i en öppen och ärlig debatt) mot närgångna kritiska granskningar och ifrågasättanden.
Ok, en censur alltså, då har vi två revisar som kan erkänna det! diskussionen går framåt!
2005-09-04, 14:38
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snackaren
Hur kan du veta vad Erleb menar?

Därför att jag till skillnad från dig är en subtil, intelligent, beläst och livserfaren individ kanske?

Citat:
Ok, en censur alltså, då har vi två revisar som kan erkänna det! diskussionen går framåt!

Ingen censur på The Revisionist Forum, däremot på din favorit Axis History Forum och det levande döda The Holocaust Forums, där tvivel är förbjudet som i resten av offentligheten. Endast lögner och religiösa myter måste försvaras med den sortens censur, som du uppenbarligen sympatiserar med.
2005-09-04, 14:41
Medlem
Snackaren:
Citat:
Ett "tolkningsföreträde" betyder i klartext att "revisionisterna" gynnas av moderatorerna, bra då är det censur, tack för det!

Moderatorerna på TRF har vänt på eran verklighets-kutting! ”Det är censur, men det är VÅRAN censur”, som en amerikansk president sa ang. en viss skurk.

Citat:
Ironiskt att "revisionister" som ju säger sig vara emot censur och åsiktsförtryck verkar ta lätt på det i TRF:s fall!

Eran verklighet tycks kräva censur och åsiktsförtryck? TRF:s ”fall” ger lite mottryck mot den verkligheten.

Citat:
Den som tror annorlunda blir påhoppad och stoppad i trådarna på TRF som ett antal exempel i tråden har visat.

Det blir man lite varstans här i verkligheten.
2005-09-04, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erleb
Eran verklighet tycks kräva censur och åsiktsförtryck?
Hur menar du då? kräver min verklighet censur och åsiktsförtryck?
2005-09-04, 15:09
Medlem
Citat:
Hur menar du då? kräver min verklighet censur och åsiktsförtryck?

Du erkänner kanske att det finns olika syn på verkligheten, t ex din verklighet kan se annorlunda ut än min verklighet?

Du menar förmodligen att TRF:s verklighet är min verklighet ("två rev:ar" etc) och du menar då också att den TRF-verkligheten kräver censur och åsiktsförtryck för att göra sig gällande. Den tål inte forsknings- och åsiktsfrihet.

Därför måste den bekämpas, som allt annat förtryck.

Åsså, eftersom vi båda säkert hyllar åsiktsfriheten, tar jag mig den (friheten) att uttrycka misstanken att din verklighet har samma "krav".

"Kålsupar"-friheten, s.a.s.
2005-09-04, 15:22
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ingen censur på The Revisionist Forum, däremot på din favorit Axis History Forum.
Policy på AHF är tydlig, och det finns också en motivering. Ett av skälen är att samlarna av tyska militaria osv inte vill bli misstänkta för antisemitism eller revisionism.

Det andra är att förnekarna är så väldigt troende. De låter sig aldrig övertygas att vissa dokument är äkta och de slutar aldrig. Så det blir diskussioner som aldrig slutar.

På TRF däremot låtsas man att modereringen är opartisk. Det är den kanske också. Den slår mot Scott Smith lika mycket som mot mig. Den riktar sig mot alla som säger emot Hannover (ett biblioteksbiträde i Kalifornien).
2005-09-04, 16:03
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quark
Policy på AHF är tydlig, och det finns också en motivering. Ett av skälen är att samlarna av tyska militaria osv inte vill bli misstänkta för antisemitism eller revisionism.

Och de andra skälen är? Att värna om yttrandefriheten?

Citat:
Det andra är att förnekarna är så väldigt troende. De låter sig aldrig övertygas att vissa dokument är äkta och de slutar aldrig. Så det blir diskussioner som aldrig slutar.

Projicering, det är de myttroende som är helt irrationellt indoktrinerade med sina vanföreställningar:

http://www.liesexposed.net/nfp/issue0210/holoc.htm

Citat:
På TRF däremot låtsas man att modereringen är opartisk. Det är den kanske också. Den slår mot Scott Smith lika mycket som mot mig. Den riktar sig mot alla som säger emot Hannover (ett biblioteksbiträde i Kalifornien).

Det är väl bra med opartisk moderering och nolltolerans gentemot debattsaboterande skitsnack? Har Hannovers eventuella sysselsättning någon relevans för bedömningen av TRF som forum eller hans insats som moderator (han är ju inte ensam mod där)?

Kan du klart och tydligt visa här i tråden vilket eller vilka av dina yttranden och påståenden som "censurerats" på TRF, och vilka skäl som angivits? Inget slingrande! och kan du inte visa upp någon sådan censur bör du väl erkänna att det är så det förhåller sig, eller hur?
2005-09-04, 16:36
Medlem
quarks avatar
Citat:
Hannovers ... insats som moderator (han är ju inte ensam mod där)?
Vilka är de andra moderatorerna?
Citat:
Kan du klart och tydligt visa här i tråden vilket eller vilka av dina yttranden och påståenden som "censurerats" på TRF, och vilka skäl som angivits? Inget slingrande! och kan du inte visa upp någon sådan censur bör du väl erkänna att det är så det förhåller sig, eller hur?
Manipulation består mest i att Hannover alltid får sista ordet. Han vill visa sig upp som en gigant mot vem alla motstånderna står svarslösa.

Men han verkar bara vilja ta sådana riggade hemma-matcher.
2005-09-04, 16:47
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quark
Vilka är de andra moderatorerna?

Vilka M1, M2 och M3 är på TRF har jag inte undersökt, har du?

Citat:
Manipulation består mest i att Hannover alltid får sista ordet. Han vill visa sig upp som en gigant mot vem alla motstånderna står svarslösa.

Om Hannover "får sista ordet" beror det kanske på att han är mer välinformerad än de han debatterar mot, exempelvis Vallon (för att inte tala om bolt, vad han nu kallar sig där). Håller inte det du påstår vara "bevis" för en kylig granskning är det väl bara för dig att bita i den sura limen, eller hur?

Citat:
Men han verkar bara vilja ta sådana riggade hemma-matcher.

Det enda andra forum han tillåts debattera på, så vitt jag vet, är RODOH, där de gaskammartroende modsen alltså driver rena hat- förtals-och angiverikampanjer mot Hannover och alla andra som har mer att komma med än de själva i diskussionerna och inte tror på Shoahmyten i den version som Zvi Mazel säljer den.

Förtretligt med din ytterst selektiva ordblindhet eller vad det nu kan vara för något som med jämna mellanrum drabbar dig...du missade tydligen detta:

Det är väl bra med opartisk moderering och nolltolerans gentemot debattsaboterande skitsnack? Ja eller nej?

Har Hannovers eventuella sysselsättning någon relevans för bedömningen av TRF som forum eller hans insats som moderator (han är ju inte ensam mod där)?

2005-09-04, 17:09
Medlem
TrialByErrors avatar
Nu har det kommit så pass många report posts på denna tråd att jag tillfälligt låser den. När vi har hunnit gå igenom allt låses tråden upp, tills dess.
Kyl av er

/Moderator
2005-09-09, 21:20
Medlem
Revisionist Forum - En oärlig bassäng

Jag tog en liten peep i Revisionist Forum nyss och såg att min originalartikel om eutanasia hade lyfts ur, de första svaren i tråden efter det att inlägget först publicerats hade försvunnit och att nya ersatt dessa i en ny omdöpt tråd.

Länk till forat:

http://revforum.yourforum.org/
2005-09-09, 22:31
Moderator
Ruskigbusss avatar
Sammanfogade den nya tråden om TRF med den gamla.
/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in