Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-11, 21:48
  #13
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongdjur
Yes! Det stämmer att det öppnat WH för Chile.
Det skall också vara i princip klart för ett avtal med Hong Kong, och även Japan är på G.

Det finns ett område i Seoul som heter Itaewon som innefattar Gyeongnidan och Haebangchon.
Dessa är område med hög procent västerlänningar och andra invandrare.
Där kan man ganska enkelt få jobb, och sedan kan man söka sig vidare när man lärt sig språket.
Kolla på Craigslist Seoul så ser du att det finns mycket jobbannonser på engelska.

Det stämmer att du inte får jobba som lärare, men det finns de som ignorerar detta.

Skicka PM om du har specifika frågor.



Hoppas Hong Kong kommer snart!! Är 27 år så det börjar dra ihop sig nu med att ha möjlighet till W&H. Har varit i Hong Kong och tyckte jävligt mycket om det så det skulle vara något fantastiskt. Vill dessutom mycket hellre lära mig Mandarin än Koreanska.


Ska titta närmare på Sydkorea! Det hade varit jävligt coolt om man fick jobba på en amerikansk bas, typ sitta i kassa i någon affär eller vad som helst. Har dock hört att man tjänar verkligen inga pengar i Korea, men samtidigt måste det vara ganska billigt att bo där? Detta är inget större problem för mig dock, har väldigt mycket pengar sparat och man är ju först och främst ute efter erfarenheten

Men jag tror att Chile lockar mera just nu, tycker det skulle vara viktigare för mig just pga spanskan, och sydamerika är något man länge gått och tänkt på i övrigt.
Citera
2017-08-12, 19:51
  #14
Medlem
Ballongdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Hoppas Hong Kong kommer snart!! Är 27 år så det börjar dra ihop sig nu med att ha möjlighet till W&H. Har varit i Hong Kong och tyckte jävligt mycket om det så det skulle vara något fantastiskt. Vill dessutom mycket hellre lära mig Mandarin än Koreanska.


Ska titta närmare på Sydkorea! Det hade varit jävligt coolt om man fick jobba på en amerikansk bas, typ sitta i kassa i någon affär eller vad som helst. Har dock hört att man tjänar verkligen inga pengar i Korea, men samtidigt måste det vara ganska billigt att bo där? Detta är inget större problem för mig dock, har väldigt mycket pengar sparat och man är ju först och främst ute efter erfarenheten

Men jag tror att Chile lockar mera just nu, tycker det skulle vara viktigare för mig just pga spanskan, och sydamerika är något man länge gått och tänkt på i övrigt.
Hong Kong är väl inte det bästa stället att lära sig Mandarin dock. Nästan alla pratar ju Kantonesiska.
Jag gillar också Hong Kong, men har gått och hoppats mest på WH i Japan eller Taiwan.
Men nu är jag över 30, så det spelar ingen roll för mig längre.

De kommer höja minimum wage i Korea till ca: 55:-/timms nästa år, och mycket mer än så kan du inte räkna med.
Men 55:- räcker ju till mer där än här, då mycket saker är billigare i Korea än i Sverige, Kanada och Australien.

Att jobba på bas är nog heller inget som är speciellt lätt, och i skrivande stund håller de på att flytta ut den sista stora Amerikanska basen i Seoul, vilket antagligen kommer prägla stadsbilden något otroligt.
__________________
Senast redigerad av Ballongdjur 2017-08-12 kl. 19:57.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1933253

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback