Hej, nu behöver jag lite expert hjälp.
Jag har en stationär dator som jag tänkte installera vmware esxi 5 på. Finns det bättre alternativ så säg till. Jag skulle vilja ha min hypervision så nära hårdvaran som det går då jag tänker mig att det ger extra för performence. På denna virtuella maskin ska jag installera någon windows version för kunna köra visual studio på och även kunna spela spel. Jag vill även ha min linux filserver på denna dator och till sist vill jag kunna installera lite random OS för diverse tester jag vill köra lite till och från.
Specs på min stationära dator:
Intel i3 3.2 GHz
16 GB DDR3 ram
64GB SSD disk
4 st 2 TB diskar
GeForce GT 520 1GB
För att logga in på linux servern kör med ssh och använder terminal rakt av inga konstigheter. På windows tänkte jag använda RemoteDesktop då det finns stöd för RemoteFX nu också. Huvud datorn jag hade tänkt använda är en macbook air (2012) med 8 GB ram och ska sätta in ett 1gb/s NIC i den via USB. Denna kommer fungera som en tunn client. Jag vill kunna spela spel på min windows dator också över min Macbook air. Tror ni detta kommer gå, såg nämligen att det fanns någon halvtafflig portning till OS X för remoteFX. Funderar på om man kan streama på bättre sätt med hjälp av hypervision:en istället.
Ge synpunkten tacksam för alla svar.
/mem