31 123 besökare online
858 283 medlemmar • 45 872 466 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Politik > Integration och invandring
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Qnekten
Avstängd
Qnektens avatar
Svensk media, så kallade "PKister" och andra personer som alltid säger att SD och alla andra invandringskritiska är rasister och grovt främlingsfientliga, är själva minst lika rasistiska som alla SD-are och andra invandringskritiska är.

Medierna i Sverige och andra moralkärringar som alltid pratar om att SD är rasister är livrädda för att verka de minsta lilla SDiga och därför försöker de ständigt bevisa motsatsen genom att alltså hävda att alla som är de minsta lilla invandringskritiska är rasister. Moralkärringarna vill alltid verka så ickefrämlingsfientliga som möjligt genom att aldrig skämta rasistiskt, alltid försvara invandrare, dölja brott som invandrare begår och alltid visa sig så öppna som möjligt. Behöver man verkligen ständigt bevisa någonting på alla tänkbara sätt som man själv är säker på? Är SD-kritiker och icke-invandringskritiska minst lika mycket rasister som SD-rasisterna är?

Består vårt land av dessa grupper när det gäller invandringsfrågan?:
De ständiga icke-invandringskritiska medierna och moralkärringarna - Rasister!
Vanligt folk som inte röstar på SD - Icke rasister!
Folk som röstar på SD för att de ser problem i invandring - Icke rasister!
Folk som röstar på SD för att de hatar invandrare - Rasister!

Själv är jag vänsterinriktiad och jag kan, utan problem, säga att invandring i Sverige är ett samhällsproblem eftersom att jag är helt stensäker på att jag inte är rasist. Jag har inte alls några fördomsfulla tankar och jag sätter mig överhuvudtaget inte över varken andra religioner, andra kulturer, andra länder eller andra raser.

Kan jag ha rätt i min lilla analys om att icke-invandringskritiska är rasister?
Senast redigerad av Qnekten 2012-08-07 kl. 10:37.

Meiji
Medlem
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qnekten
Kan jag ha rätt i min lilla analys om att icke-invandringskritiska är rasister?

Ja, det är klart att de är. När svenska politiker importerar t.ex. albansk maffia och somaliska analfabeter - så fokuserar multikultisterna på att dessa problempersoner är albaner och somalier.

Qnekten
Avstängd
Qnektens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Ja, det är klart att de är. När svenska politiker importerar t.ex. albansk maffia och somaliska analfabeter - så fokuserar multikultisterna på att dessa problempersoner är albaner och somalier.

För att dem är rasister?

Nalin_Pekgul
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Själv är jag vänsterinriktiad och jag kan, utan problem, säga att invandring i Sverige är ett samhällsproblem eftersom att jag är helt stensäker på att jag inte är rasist.

Det spelar ingen roll vad du är säker på. Media och etablissemanget kommer att stämpla dig som åtminstonde smått främlingsfientlig om du påstår att invandringen är ett samhällsproblem. Om du anser det rör du dig utanför ramarna för vad som är tillåtet att tycka och tänka. Du hör då hemma hos "oss", om man kan uttrrycka det så. Det mest radikala du kan uttrycka i form är kritik skall vara riktad mot svenskarna och majoritetssamhället som "misslyckats" med integrationen och att det behövs mer resurser(fritidsgårdar mm).
Senast redigerad av Nalin_Pekgul 2012-08-07 kl. 10:54.

Meiji
Medlem
Meijis avatar
Citat:
För att dem är rasister?

Javisst. Det rimliga är ju att eftersträva att *så få* problempersoner som möjligt importeras. Det är den självklara inställningen i alla länder - utom Sverige.

Men - svenska multikultister är drabbade av ett slags hjärnsläpp. De drar ALLA albaner och ALLA somalier över en kam och påstår, att den, som inte vill ha ett inflöde av albansk maffia eller somaliska analfabeter per definition är rasist.

Det primära för multikultisterna hos ngn prospektiv migrant är inte om vederbörande är brottslig eller analfabet - det primära för multikultisterna är den prospektive migrantens etnicitet.
Senast redigerad av Meiji 2012-08-07 kl. 11:05.

Mannus
Medlem
Mannuss avatar
Nej, media och icke-invandringskritiska är inte de "verkliga rasisterna". Att vara rasist är att värna sin egen folkgrupp över alla andra, precis på samma sätt som man värnar och älskar sin familj mer än främmande familjer.

Media och icke-invandringskritiska är bara självhatande nollor, men de hyser antagligen ingen speciell kärlek för de främmande folkslag de importerar. De känner antagligen bara tomhet, självförakt, hat och andra patetiska känslor.

Citat:
Själv är jag vänsterinriktiad och jag kan, utan problem, säga att invandring i Sverige är ett samhällsproblem eftersom att jag är helt stensäker på att jag inte är rasist.
Varför är du inte rasist? Det är bara sunt och naturligt att vara det. Man kan vara en "vänsterinriktad" rasist, om man nu känner för det.
Slutar skriva om politik på det här kontot nu, med anledningen av att jag har varit för oseriös och trollat/skämtat för mycket. Jag kommer att fortsätta skriva om politik under användarnamnet Bjornserkr: https://www.flashback.org/u810987

Qnekten
Avstängd
Qnektens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannus
Nej, media och icke-invandringskritiska är inte de "verkliga rasisterna". Att vara rasist är att värna sin egen folkgrupp över alla andra, precis på samma sätt som man värnar och älskar sin familj mer än främmande familjer.

Media och icke-invandringskritiska är bara självhatande nollor, men de hyser antagligen ingen speciell kärlek för de främmande folkslag de importerar. De känner antagligen bara tomhet, självförakt, hat och andra patetiska känslor.

Varför är du inte rasist? Det är bara sunt och naturligt att vara det. Man kan vara en "vänsterinriktad" rasist, om man nu känner för det.

Ganska många fel i din text. Att vara rasist handlar om att säga att en ras är värd mer än en annan. har inget med hat eller kärlek att göra. Fråga vilken vettig familj som helst om alla människor är lika värda så får du ett självklart "Ja". Frågar du vilken vettig mamma som helst om dess barn ska ha samma rättigheter och samma värde som något annat barn så får du samma svar.

Anledningen till att jag inte är rasist är att jag inte tycker att någon ras är mer värd än någon annan, precis som jag skrev i första inlägget. Men eftersom du, om vi utgår ifrån större delen av alla SD-are på flashbacks åsikter, är en somalisk analfabet som borde skickas hem så påminner jag dig:
Citat:
Jag har inte alls några fördomsfulla tankar och jag sätter mig överhuvudtaget inte över varken andra religioner, andra kulturer, andra länder eller andra raser.

Mannus
Medlem
Mannuss avatar
Citat:
Ganska många fel i din text. Att vara rasist handlar om att säga att en ras är värd mer än en annan. har inget med hat eller kärlek att göra.
Nej. Det är du som är okunnig, obildad och oseriös. Du tror och skriver detta enbart för att du har lärt dig om de hemska och onda "rasisterna" av fiendesidan.

I alla andra fall så låter man personer definiera sig själva - exempelvis så försöker du väl inte förklara för buddhisterna att de i själva verket är hombali:ister? Jag försäkrar dig om att en majoritet av alla rasister definierar sin ideologi som kärlek till det egna folket, och viljan att bevara detta.

Det spelar ingen roll vad majoriteten/massan tycker/tänker. Den återupprepar alltid och enbart vad någon har sagt åt den är rätt.

Citat:
råga vilken vettig familj som helst om alla människor är lika värda så får du ett självklart "Ja". Frågar du vilken vettig mamma som helst om dess barn ska ha samma rättigheter och samma värde som något annat barn så får du samma svar.
För det första är ofta "vettiga" familjer naiva, dumma och indoktrinerade. För det andra, så: om man skulle fråga vilken "vettig" människa som helst för 3000 år sedan, så skulle de ha svarat att jorden är platt. Är jorden platt?

"En miljard flugor kan inte ha fel, så ät skit!" = Precis samma luffarargument.
Slutar skriva om politik på det här kontot nu, med anledningen av att jag har varit för oseriös och trollat/skämtat för mycket. Jag kommer att fortsätta skriva om politik under användarnamnet Bjornserkr: https://www.flashback.org/u810987

Qnekten
Avstängd
Qnektens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannus
Det spelar ingen roll vad majoriteten/massan tycker/tänker. Den återupprepar alltid och enbart vad någon har sagt åt den är rätt.

För det första är ofta "vettiga" familjer naiva, dumma och indoktrinerade. För det andra, så: om man skulle fråga vilken "vettig" människa som helst för 3000 år sedan, så skulle de ha svarat att jorden är platt. Är jorden platt?

"En miljard flugor kan inte ha fel, så ät skit!" = Precis samma luffarargument.

Problemet med dig är att du är mycket motsägelsefull. Först pratar du om hur man älskar sin familj mer än man älskar främmande familjer. Direkt en generalisering från din sida där du just precis använder majoritetens tyckande i ordet "man" som argument. Något som jag senare svarar med att självklart också använda majoritetens tyckande som argument, fast från min synvinkel, genom att förklara att familjer inte ser sin egna familj mer värd än andra familjer. Sedan svarar du med att prata om att man att man inte ska använda majoriteten som argument, vilket du gjorde i din första "genialiska" utläggning. Väldigt kunnigt och bildat!

stoffe_ffs
Medlem
De flesta i samhället är rasister men för korkade för att fatta det. Är man inte rasist om man menar att den vita rasen är överlägsen och därför tål att särbehandlas negativt? Eller varför accepterar man rasism mot vita?

Nalin_Pekgul
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Moralkärringarna vill alltid verka så ickefrämlingsfientliga som möjligt genom att aldrig skämta rasistiskt, alltid försvara invandrare, dölja brott som invandrare begår och alltid visa sig så öppna som möjligt. Behöver man verkligen ständigt bevisa någonting på alla tänkbara sätt som man själv är säker på? Är SD-kritiker och icke-invandringskritiska minst lika mycket rasister som SD-rasisterna är?

Om man återgår till trådstarten för en stund så är analysen av media i mångt och mycket korrekt.

Skibenter inom media och etablissemang är i själva verket inte anti-rasister enbart för att de är mot påstådda "rasister" utan är defacto anti-vita. De är ofta sjukliga oikofober som känner ett behov att bevisa hur otroligt "antirasistiska" de är. Detta gör de genom att nedvärdera Sverige, svenskar och svensk kultur i olika sammanhang och upphöja minoriteter och mångkultur.

Glöm inte att antirasist i själva verket är ett kodord för antivit.

Diagoras
Medlem
Diagorass avatar
Svensk media består utav ett jävla pack. I alla frågor som det inte går att ha en vettig diskussion om måste motståndarna utmålas som idioter/rasister/etc bara för att undvika att diskussionen istället handlar om fakta och riktigt analys.

Svara på ämne
Topp Dela »