17 083 besökare online
856 679 medlemmar • 45 807 240 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Kultur & Media > Medier och journalistik
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Xevic
Medlem
Kliver upp nu på morgonkvisten, slänger upp diverse hemsidor som man slökollar, varav en av dom blir Aftonbladet, första rubriken är "Här grips han för flickmord!" också ser man en knallvit kille ligger på marken i bara kalsonger.

Likadant när det var det där styckmordet i Bollnäs, då visade alla tre som deltog med stora fina profilbilder på Aftonbladet i flera veckor.

Men när Mohammed och Ashmed och hans polare våldtar minderårig, eller misshandlar pensionärer till döds, ja då får inte ens polisen använda deras hudfärg som signalement, ännu värre, visa på något litet sätt att det handlar om "kulturberikare", åhhh nej, inte ska vi visa någon hudfärg här inte, absolut inte nämna något om att gärningsmannen(männen) kanske, bara kanske kan vara en berikare.

Finns de någon vettig tidning som tar upp det allra senaste, och faktiskt vågar visa den rätta världsbilden?

Kusinen5
Medlem
Kusinen5s avatar
Va? Vilka är du egentligen emot? Invandrare eller svenskarna? :S Är lite förvirrad.

Xevic
Medlem
Jag är inte emot något av dom, men jag stör mig nå fruktansvärt att medier i Sverige, främst Expressen samt Aftonbladet osv, aldrig någonsin verkar våga visa en bild på en gärningsman när det handlar om en invandrare som begått en brott.

Vääldigt ofta så har dom fullständig koll på vem gärningsmannen är men det beskrivs aldrig eller visas aldrig en bild på gärningsmannen när det handlar om en invandrare som begår brott.

Man får känslan att hela Sveriges medier vill göra allt i sin makt för att försöka dölja för omgivningen om vad som faktiskt sker runt omkring en.

Sorry om jag var otydlig med detta i mitt första inlägg(tyckte dock jag framförde det jag ville ganska tydligt men, whatever)

RiverStyx
Medlem
RiverStyxs avatar
Så här är det:

Om det finns bild på en vit man eller polisen söker efter en GM med "svenskt utseende" eller om de fångat in GM och media går ut med hans svenska namn, då kan du utgå från att det också är en svensk som är skyldig.

Om det finns en pixlad bild eller polisen har ett signalement men inte går ut med det eller de arresterat en GM men media förtiger namnet, då är det en svartskalle av något slag. Detta är den stora majoriteten av fallen för svartskallar begår den stora majoriteten av brott värda att rapportera om.

Pommie
Medlem
Pommies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Så här är det:

Om det finns bild på en vit man eller polisen söker efter en GM med "svenskt utseende" eller om de fångat in GM och media går ut med hans svenska namn, då kan du utgå från att det också är en svensk som är skyldig.

Om det finns en pixlad bild eller polisen har ett signalement men inte går ut med det eller de arresterat en GM men media förtiger namnet, då är det en svartskalle av något slag. Detta är den stora majoriteten av fallen för svartskallar begår den stora majoriteten av brott värda att rapportera om.

Och detta vet du genom att ha jobbat inom media och just pixla folks ansikten? Eller bara skjuter du från höften?

Fula Gubben
Medlem
Fula Gubbens avatar
Allt detta är allmänt känt och har diskuterats många gånger på Flashback. Media medger själva att de försöker framställa invandrare i så positiv dager som möjligt, dvs de driver politisk propaganda, vilket är i direkt konflikt med deras yrkesuppdrag.

Alla vet numera att om signalement saknas eller är vagt så är den skyldige en sydländsk invandrare. Dessa utgör också en stor andel av gärningsmännen vid grövre brottslighet, varför tidningarna tvingas skriva mycket vagare än vad de kunde, när det gäller allvarliga brott. Så kan det gå när man går ner i den politiska kloaken med vilja, snart är man en råtta som de andra...

Det bästa vi svenskar kan göra är att helt ignorera gammel-media, eller i bästa fall använda tidningarna i kattbajslådan.

groovedolphins
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kusinen5
Va? Vilka är du egentligen emot? Invandrare eller svenskarna? :S Är lite förvirrad.

Läste du texten? Han tycker det är dåligt att aftonbladet bara publicerar etnicitet när det är svenskar som begår brott.

De vill väl att invandringen ska se så bra ut...

Andraandningen
Medlem
Andraandningens avatar
Det var en kulturberikare i alla fall, åtminstone enligt realisten.
http://www.realisten.se/2012/08/07/a...-i-sollentuna/

Dags för en antirasistisk demonstration i Sollentuna?

Mihailovic
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Allt detta är allmänt känt och har diskuterats många gånger på Flashback. Media medger själva att de försöker framställa invandrare i så positiv dager som möjligt, dvs de driver politisk propaganda, vilket är i direkt konflikt med deras yrkesuppdrag.

Alla vet numera att om signalement saknas eller är vagt så är den skyldige en sydländsk invandrare. Dessa utgör också en stor andel av gärningsmännen vid grövre brottslighet, varför tidningarna tvingas skriva mycket vagare än vad de kunde, när det gäller allvarliga brott. Så kan det gå när man går ner i den politiska kloaken med vilja, snart är man en råtta som de andra...

Det bästa vi svenskar kan göra är att helt ignorera gammel-media, eller i bästa fall använda tidningarna i kattbajslådan.

Snaaaaaaaaaaaaaaark! Det enda som får räcka är väl det här oavbrutna gnällandet om
att media inte anger etnicitet i vartenda brottsfall som publiceras.

Sker det medvetet så är det väl främst för att skapa balans. Intresset för olika rättsfall för en
grupp idioter är tydligen helt beroende på gm´s etnicitet.

Sen förstår jag inte vad det finns för skäl att gnälla ....den som är jävligt kåt på gm´stamtavla
och vill runka upp rasseballen kan få reda på etnicitet, namn och all annan möjlig smörja på en
stor mängd annan media och behöver inte förlita sig på de stora drakarna. Flashback är ett ypperligt exempel.

Bernt-Benny
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Media lät ju nästan stolta att få skriva om GM i skjutningen i USA, han va vit och nynazist.
Fan, redaktionen på blaskan vart väl våta i brallan då dom fick veta det.

Två bra exempel med vit och svart GM i tidningen.
- Hagamannen, när dom knäppte kort på han i häktet.. Svag svag blurr för ansiktet.
- Negern som bara hann våldta 3 tjejer på samma kväll, när han grät i media för att han flyttades omkring mellan olika häkten

Your life, a game
turn it up, turn it up with cocain

Mandi74
Medlem
Mandi74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Snaaaaaaaaaaaaaaark! Det enda som får räcka är väl det här oavbrutna gnällandet om
att media inte anger etnicitet i vartenda brottsfall som publiceras.

Sker det medvetet så är det väl främst för att skapa balans. Intresset för olika rättsfall för en
grupp idioter är tydligen helt beroende på gm´s etnicitet.

Sen förstår jag inte vad det finns för skäl att gnälla ....den som är jävligt kåt på gm´stamtavla
och vill runka upp rasseballen kan få reda på etnicitet, namn och all annan möjlig smörja på en
stor mängd annan media och behöver inte förlita sig på de stora drakarna. Flashback är ett ypperligt exempel.

Du är ju inte den skarpaste kniven i lådan du inte..

Det handlar inte om stamtavlor eller dyl. utan om att median medvetet döljer när det är inte vita som begår brott. Vet inte hur det skulle kunna skapa någon form av balans, så du får gärna förklara för mig?
Det jag ser är att det ökar folks negativa känslor mot invandrare.

Leif GW uttalar sig om mediacensuren!

Mihailovic
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandi74
Du är ju inte den skarpaste kniven i lådan du inte..

Det handlar inte om stamtavlor eller dyl. utan om att median medvetet döljer när det är inte vita som begår brott. Vet inte hur det skulle kunna skapa någon form av balans, så du får gärna förklara för mig?
Det jag ser är att det ökar folks negativa känslor mot invandrare.

Leif GW uttalar sig om mediacensuren!

Det är precis det jag är. Man behöver bara ta en snabb titt på din inläggshistorik för att
inse att en pillertrillande person med psykiska problem inte klarar av att göra en sån
bedömning vilket givetvis därmed även gäller topicen.

Man döljer inte ett skit även det är något man inte gärna lyfter fram något i onödan vilket är
en jävla skillnad.

Det handlar om att lyfta fram brottet och inte något annat. Sen är man inte helt omedveten om
att det finns ett stort antal byfånar och idioter som bara älskar att kasta sig över fall som är begångna av invandrare medana andra helt faller i skymundan, men får helt enkelt skaffa sig runkmaterielet någon annanstans. Det är sällan intressant för gemene man.

Sen är det skrattrettande att det finns människor -raketforskar-Mandi- som tror att man
tillhör en liten grupp människor som känner till "sanningen" medans resten at befolkningen
är ovetande.

Varenda normal svensk vet hur det ligger till så tro inte att du tillhör någon priviligerad grupp.

Hur du sen kan hänvisa till fettot Leif GW som blev ägd av Aro när man försökte göra en
infantil jämförelse varför man inte visa namn och bild på Landskronamannen (han som
slog ihjäl pensionärstanten) kontra Mats Alm, Ragnar Nilsson visar hur okunnig du är.

Leffe fick ju backa totalt till slut...men du lyckades väl antagligen missförstå även detta

Var det något mer lilla stumpan behövde få förklarat för sig?

Svara på ämne
Topp Dela »