Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-07, 06:34
  #1
Medlem
Neon666s avatar
Har även läst lagarna angående psykiatrin, är en asperger och kan därmed läsa mellan raderna.

Förutsättningar för tvångsvård

3 § Tvångsvård får ges endast om patienten lider av en allvarlig psykisk störning och på grund av sitt psykiska tillstånd och sina personliga förhållanden i övrigt
1. har ett oundgängligt behov av psykiatrisk vård, som inte kan tillgodoses på annat sätt än genom att patienten är intagen på en sjukvårdsinrättning för kvalificerad psykiatrisk dygnetruntvård (sluten psykiatrisk tvångsvård), eller
2. behöver iaktta särskilda villkor för att kunna ges nödvändig psykiatrisk vård (öppen psykiatrisk tvångsvård)


3 § Tvångsvård får ges endast om patienten lider av en allvarlig psykisk störning och på grund av sitt psykiska tillstånd och sina personliga förhållanden i övrigt

Detta översätts med att om läkaren anser att du är psykiskt sjuk så åker du in oavsett om du är det eller inte. Han kan tycka du är snygg och vilja ha en fin docka att titta på. Du är 100% rättslös.



1. har ett oundgängligt behov av psykiatrisk vård, som inte kan tillgodoses på annat sätt än genom att patienten är intagen på en sjukvårdsinrättning för kvalificerad psykiatrisk dygnetruntvård (sluten psykiatrisk tvångsvård)

Återigen, översätts med, jag som läkare avgör om du behöver vård eller inte. Finns ingenting om att jag som läkare måste ansöka till lagen eller tingsrätten eller något annat.



2. behöver iaktta särskilda villkor för att kunna ges nödvändig psykiatrisk vård (öppen psykiatrisk tvångsvård)


samma sak här, jag avgör som läkare vad som ska hända, jag har ingen som bestämmer detta förutom jag själv.

Nu är detta formulerat så fult så att den vanliga Svensson tänker, ja men jag är inte psykiskt sjuk så jag har ingenting att frukta. Du AVGÖR INTE det, det avgör läkaren ENLIGT LAG!

Så, är du en vacker small kvinna, som jobbar och har karriär och det är en jävel som jobbar inom psykiatrin som en läkare med hög rang och vill ha dig, så kan han med denna lag hävda att du är sjuk och få dig tvångsinlagd. Hur går detta till?

Enkelt du blir dit kallad på grund av en lögn, men han säger att det är bara en rutin koll. Du går dit, du blir överfallen och förbälteslagd emot din vilja, ingen vet, han pumpar dig full med droger, du vet inte vem du är. Sen så när dina anhöriga dyker upp så ser du sjuk ut. Då har han dig, han kan göra precis vad HAN vill. Du är 100% rättslös, du har INGENTING. Du vet fan inte längre vad som hände. Du ser galen ut på grund av alla droger du har i dig.

Sen så fortsätter HAN utnyttja dig, han påstår att du behöver etc för att att bli bättre, men det är för att utplåna alla minnen av våldtäkt som han har utsatt dig för. Sen när han ledsnat så åker du ut som ett dreglande kolli, du kan inte få någon rättshjälp för du MINNS 0 av vad som hände.

Sverige idag. Endast dom som förstår hur lagen fungerar klarar sig.
2012-08-07, 06:43
  #2
Medlem
honesttogods avatar
kan man inte be om en annan läkares utlåtande?

och hur funkar det med tvångsmedicinering? hur mycket kan man vägra mediciner?
2012-08-07, 06:45
  #3
Medlem
Neon666s avatar
Vad spelar det för roll när du redan har blivit bälteslagd och tvångsmedicinerad. Du kan inte försvara dig själv och enligt vår fina lag så kommer han att kunna hitta på precis vad som helst för du kan inte säga varken bu eller bä. Du blir inte flyttad till lasarettet och av drogad för att höras. Så funkar det inte inom psykiatrin och lagen om den.
2012-08-07, 07:49
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neon666
Har även läst lagarna angående psykiatrin, är en asperger och kan därmed läsa mellan raderna.

Förutsättningar för tvångsvård

3 § Tvångsvård får ges endast om patienten lider av en allvarlig psykisk störning och på grund av sitt psykiska tillstånd och sina personliga förhållanden i övrigt
1. har ett oundgängligt behov av psykiatrisk vård, som inte kan tillgodoses på annat sätt än genom att patienten är intagen på en sjukvårdsinrättning för kvalificerad psykiatrisk dygnetruntvård (sluten psykiatrisk tvångsvård), eller
2. behöver iaktta särskilda villkor för att kunna ges nödvändig psykiatrisk vård (öppen psykiatrisk tvångsvård)


3 § Tvångsvård får ges endast om patienten lider av en allvarlig psykisk störning och på grund av sitt psykiska tillstånd och sina personliga förhållanden i övrigt

Detta översätts med att om läkaren anser att du är psykiskt sjuk så åker du in oavsett om du är det eller inte. Han kan tycka du är snygg och vilja ha en fin docka att titta på. Du är 100% rättslös.



1. har ett oundgängligt behov av psykiatrisk vård, som inte kan tillgodoses på annat sätt än genom att patienten är intagen på en sjukvårdsinrättning för kvalificerad psykiatrisk dygnetruntvård (sluten psykiatrisk tvångsvård)

Återigen, översätts med, jag som läkare avgör om du behöver vård eller inte. Finns ingenting om att jag som läkare måste ansöka till lagen eller tingsrätten eller något annat.



2. behöver iaktta särskilda villkor för att kunna ges nödvändig psykiatrisk vård (öppen psykiatrisk tvångsvård)


samma sak här, jag avgör som läkare vad som ska hända, jag har ingen som bestämmer detta förutom jag själv.

Nu är detta formulerat så fult så att den vanliga Svensson tänker, ja men jag är inte psykiskt sjuk så jag har ingenting att frukta. Du AVGÖR INTE det, det avgör läkaren ENLIGT LAG!

Så, är du en vacker small kvinna, som jobbar och har karriär och det är en jävel som jobbar inom psykiatrin som en läkare med hög rang och vill ha dig, så kan han med denna lag hävda att du är sjuk och få dig tvångsinlagd. Hur går detta till?

Enkelt du blir dit kallad på grund av en lögn, men han säger att det är bara en rutin koll. Du går dit, du blir överfallen och förbälteslagd emot din vilja, ingen vet, han pumpar dig full med droger, du vet inte vem du är. Sen så när dina anhöriga dyker upp så ser du sjuk ut. Då har han dig, han kan göra precis vad HAN vill. Du är 100% rättslös, du har INGENTING. Du vet fan inte längre vad som hände. Du ser galen ut på grund av alla droger du har i dig.

Sen så fortsätter HAN utnyttja dig, han påstår att du behöver etc för att att bli bättre, men det är för att utplåna alla minnen av våldtäkt som han har utsatt dig för. Sen när han ledsnat så åker du ut som ett dreglande kolli, du kan inte få någon rättshjälp för du MINNS 0 av vad som hände.

Sverige idag. Endast dom som förstår hur lagen fungerar klarar sig.


ÄNTLIGEN någon mer än jag som har förstått och genomskådat den idiotiska lagen om psykiatrisk tvångsvård som är som ett eko från Nazityskland!!

En lag om GODTYCKLIGT FRIHETSBERÖVANDE vilket står i strid med en artikel i FNs deklaration om De Mänskliga Rättigheterna "Ingen må GODTYCKLIGT fängslas eller tagas i förvar..."

Svensk psykiatrisk tvångsvård bryter således dagligen mot De mänskliga rättigheterna.

Vanliga Svenssons utan kontakt med psykvården har ingen aning om vad som försiggår.

Vad som avgör om läkaren anser dig vara sjuk är INTE Ditt medicinska tillstånd utan om du delar läkarens värderingar och åsikter och syn på tillvaron i allmänhet.

Exempelvis är bibelns ord om att Du skall hedra din fader och din moder en norm som psykpatienter inte får bryta emot - för då bli du tvångsinlagd. Jag hade slutat prata med mina föräldrar under ett halvårs tid och bedömdes då som så allvarligt "sjuk" att jag behövde tvångsvård. "Patienten har haft minskad kontakt med sin familj..." skrevs det i mitt vårdintyg.

I praktiken var tvångsvården ett straff för att jag "vanhedrat" mina föräldrar - en månads fängelse fick jag för det men utan att bli åtalad eller dömd för något brott som finns i brottsbalken.

För oss psykpatienter gäller inte de mänskliga rättigheterna och inte heller vanlig svensk lag - det är din läkare som bestämmer över dig vad du får och inte får göra och bryter du mot det blir du tvångsinlagd!!

Dessvärre har citerad kommentator fel på den sista punkten. Även om man förstår lagens verkliga innebörd är det inte alls säkert att man klarar sig från att bli inspärrad på dårhuset dvs. hamna i ett fängelse som helt felaktigt kallas för sjukhus för att man inte delar läkarens värderingar och syn på tillvaron.

Om läkaren kallar på dig och du uteblir så kan läkaren begära handräckning av polisen och då kommer polisen hem till dig och knackar på och om du inte öppnar så bryter dom sig in i ditt hem med våld och släpar ut dig därifrån med våld och kör dig till fängelset/dårhuset("sjukhuset")

Så fort du kommer innanför dörren där kan du bli bälteslagd om du bråkar och gör motstånd - det inträffar att folk hamnar i bälte innan polisen hunnit gå därifrån.

Nazityskland eller Sovjetisk behandling av oliktänkande?? Nej detta är Sverige 2012!!!
2012-08-07, 07:56
  #5
Medlem
Neon666s avatar
Om man har vänner som håller en väldigt hårt om ryggen så klarar man sig. Vänner som är beredd att göra vad som helst. Men återigen har du inte det, då är du rökt.
2012-08-07, 10:27
  #6
Moderator
blomvattnares avatar
TS har en liknande trådstart i Psyk. Det räcker nog med den.

Denna tråd låses.

/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback