24 656 besökare online
858 533 medlemmar • 45 881 931 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Samhälle > Brott och brottsbekämpning
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Neon666
Medlem
Neon666s avatar
Hej, är ny här och jag måste säga att jag är riktigt grinig efter att ha läst dom så kallade nya övervaknings lagarna av statens ungdomscenter. Ingenting är förändrat! Ett tag som alla vet så tvingades 12 åriga flickor sitta nakna i en isolerings celler på ungdomshem i Sverige. Nu har man ändrat reglerna till att det får endast ske ifall det är nödvändigt.

HALLÅ!!! vem fan avgör om det är nödvändigt, typisk lullig idiot lag. Det är ingen skillnad ifrån förut, för personalen kan fortfarande hitta på något som säger att det var nödvändigt. Det borde inte vara tillåtet att låta någon som blivit våldtagen sitta NAKEN och dessutom tvingad till att bli avklädd av manliga personer ifall hon är tjej! alltså seriöst, hur sjukt är inte detta?

Kom inte och säg något så korkat som att jag vet inte hur det är bla bla bla, spelar ingen roll, man tvingar ingen som blivit brotts offer sitta naken i en cell! Fick dessutom veta att kvinnor hos polisen kläs av nakna och stoppas i celler för att skydda dom emot sig själva. HALLÅ! JAG ÄR INTE FÖDD IGÅR, jag vet UTAN tvekan vad detta handlar om. Det är PENGAR OCH PORR, man säljer tjejens blottade kropp som PORR till olika porr sidor. Har redan sett hope stephie som blev polis offer i en porr site. Det är verkligheten och det var därför man filmade övergreppet. ERA barn som blir nakna i isolerings celler blir FILMADE och filmerna sålda till porr siter. Det är verkligheten!

johannes
Medlem
johanness avatar
vilka lagar är det du pratar om, och vilka fall är det du nämner? kan du länka till något så att man får en chans att förstå vad du pratar om?

Neon666
Medlem
Neon666s avatar
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=3710824

Varsågod, skrämmande att du inte kände till detta!

AfSvinhufvud
Medlem
Först av allt så är det ju inte så att de personer som artikeln du länkade till är oskyldiga brottsoffer. Personerna är alltså personer som måste styras med mildare tvångsåtgärder p.g.a. sitt eget handlande.

Sedan kan jag inte förstå var du får ordet porr ifrån. Finns knappast något sexuellet upphetsande hos en nedspydd 12åring. Det är oerhört beklagligt att vi har så slappa föräldrar som i sin brist av uppfostran av barnen låtit detta hända.

Utvöver det speglar den artikeln enbart det valhänta sätt KVV arbetar på i sin verksamhet. Anstalterna fungerar inte bättre än ungdomshemmen.
Inget av det är nytt utan känt sedan länge.
Det är helt enkelt så det fungerar normalt.

Neon666
Medlem
Neon666s avatar
@Svinhuvud
Slet av BH:n

Saga har blivit sexuellt utnyttjad och våldtagen flera gånger, det var en av anledningarna till att hon blev tvångsomhändertagen. I hennes journaler från 2008 och 2009 kan man läsa att hon blir isolerad flera gånger. Hon berättar om en av gångerna.

– De släpade in mig på isoleringen. Det var tre manliga och en tjej. De ville ha ner mig på golvet och jag ville inte ner på golvet, för jag ville ut därifrån, jag ville inte vara där på isoleringen. De tryckte ner mig och sa ”ta av dig tröjan”. Jag ville inte ta av mig tröjan, det var ju män där. Jag tänker inte ta av mig tröjan! Och då var det så att de slet av tröjan och sen sa de ”av med BH:n”. ”Aldrig, jag tänker aldrig ta av mig BH:n när de männen är där, aldrig”. Jag ville inte visa mig. Då tyckte de att jag trotsade, hon drog sönder BH:n, helt obehagligt, och så satt jag där, nästan helt naken.

Medan den kvinnliga personalen slet av kläderna höll de tre männen fast Saga. Hon berättar att hon upplever avklädningen som en nästan värre kränkning än isoleringen.

Så detta var en brottsling?

AfSvinhufvud
Medlem
Ställ dig frågan, varför skulle hon tas ned på golvet och kläderna tas av?
Knark? Löss över hela kroppen. Skitig urinerad?
Ovanpå det själv vägra?

Det är en människa som behöver tvångsomhändertas.

I övrigt funderar jag fortfarande på vilka böjelser som kan kan ligga bakom att du ser något porrigt i att slita av en BH? Speciellt i en sådan situation...
Det är ju bara vämjeligt att en person är i en sådan situation.

Det är väl inte värre än när vi inom försvaret sliter av kläder och ger tvångslavemang på en person som vägrat bajja i ett par veckor på en övning och håller på att spräcka sina tarmar och bli sjuk av det.
Kan garantera att ingen ser något porrigt i att kalsongerna slits av.

Neon666
Medlem
Neon666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfSvinhufvud
Ställ dig frågan, varför skulle hon tas ned på golvet och kläderna tas av?
Knark? Löss över hela kroppen. Skitig urinerad?
Ovanpå det själv vägra?

Det är en människa som behöver tvångsomhändertas.

I övrigt funderar jag fortfarande på vilka böjelser som kan kan ligga bakom att du ser något porrigt i att slita av en BH? Speciellt i en sådan situation...
Det är ju bara vämjeligt att en person är i en sådan situation.

Det är väl inte värre än när vi inom försvaret sliter av kläder och ger tvångslavemang på en person som vägrat bajja i ett par veckor på en övning och håller på att spräcka sina tarmar och bli sjuk av det.
Kan garantera att ingen ser något porrigt i att kalsongerna slits av.

Ja för fan, en tjej som blivit våldtagen vill sitta i bara underkläderna och utan BH isolerad på ett hem, bara så du vet, 26 chefer anmälde sig själva efter detta. Det var 100% fel helt igenom.

löss, då ska man bada och tvätta sig inte sitta inne isolerad i ett kallt rum. Du får nog försöka bättre nästa gång du vill trolla.
Senast redigerad av Neon666 2012-08-10 kl. 22:06.

Svara på ämne
Topp Dela »