2012-08-07, 07:33
Medlem
Bluebeast72s avatar
faktisk en av de traditioner jag håller hårt o högt. Ett fysiskt jolkort värmer allas hjärtan o de är en viss känsla att sitta med glöggen o skriva till gamla bekanta o släktingar.
Citera
2012-08-07, 08:06
Medlem
Carl Serungs avatar
Skickar inga kort öht.
Citera
2012-08-07, 08:17
Medlem
veyloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Brukar skicka ungefär 10 julkort varje år. Till mor&far, till mina båda bröder, till mormor, till farmor, till eventuell flickvän, till barndomsgrannen och tillika väldigt länge bästa vän, samt mina tre närmsta vänner.

Ungefär som jag försöker göra. Som bluebeast sa med, så värmer det faktiskt en del att få ett fysiskt kort nuförtiden.
Det tar 30min extra och kostar väl dig 200kr max. Köp kort, frimärken, skriva EN rad, och sen posta skiten.
Så visst, jag försöker skicka. En trevlig överraskning som kan räcka längre än en dåligt genomtänkt julklapp..
Citera
2012-08-07, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennGlenn
Skickar du brev på posten också istället för email?

Det är väl högst relevant att nämna digitala julkort då "yngre" personer idag skickar julkort på så vis. Samma sak fast i en annan form.

Jag skulle aldrig få för mig något sånt trams som att skicka ett julkort som email. Opersonligt och riktigt tråkigt.
Citera
2012-08-07, 11:41
Medlem
IanPaices avatar
Det är fortfarande bossen (mamma ) som sköter sådant. Då hon skickar så "många" till släkt, grannar och familj känns det meningslöst att jag gör det också. Iofs skulle jag kunna skicka till mina privata vänner, men det kommer kanske när jag har barn/familj och något "roligare" att skicka än bara en spännisbild på mig själv

Däremot tycker jag det är en personlig och trevlig tradition som betyder mer ju färre som gör det. Att skicka "hemmagjorda kort" säger så mycket mer än en facebook-status, ett mass-utskick SMS eller ett kort med en random jultomte på.

Tekniken har sina fördelar, men personligen vill jag inte leva ett liv där jag är helt beroende av den...
Citera
2012-08-07, 11:53
Medlem
BilboBus avatar
Skickar inget, tänker på "miljön"
Citera
2012-12-09, 02:29
Medlem
leenies avatar
Jag skickar runt 20 julkort varje ar. Till slakt, nara vanner och till de vannerna som jag brukade vara nara med men som jag numera tappat lite kontakt med. Skickar ocksa till arbetslivskontakter som ar bra att halla kontakten med (referenser etc).

Jag koper separata julkort som jag tror att varje mottagare uppskattar. Dvs har jag en kompis som ar intresserad av hundar sa far de ett julkort med en hund med tomteluva, en kompis som har barn far ett "hitta jultomten pa kortet" motiv.

Jag skriver ocksa personliga halsningar till alla. Jag fattar inte meningen med att kopa julkort med fortryckt "god jul och gott nytt ar" och sedan bara skriva under med sitt namn, utan nagon personlig halsning pa. For mig ar det lika opersonligt som att skicka ett mass-sms eller lagga ut ett god-jul-meddelande pa facebook.
Citera
2012-12-09, 02:32
Medlem
MartinStLouiss avatar
Jag skickar julkort till släktingar och nära vänner. Gör det varje år, tycker är både trevligt o mysigt
Citera
2012-12-09, 08:50
Medlem
Slender-Mans avatar
Skickar till dem som skickade till mig förra året.
Brukar bli den närmaste släkten.
Citera
2012-12-10, 21:38
Medlem
Ett handskrivet kort med posten känns mer personligt och omtänksamt. Man har tagit sig tiden att ordna och skicka iväg det fysiska kortet och den som får det kanske känner sig lite extra utvald till att ingå i det gäng som får julkort. Skickar själv 15-25 fysiska julkort varje år, men sen även kanske ett 50-tal via mail.
Citera
2012-12-11, 16:43
Medlem
Jag brukar inte skicka julkort. Fast jag har några kompisar (vi är alla 25+) som brukar göra det. Egentligen borde man väl skicka kort tillbaka...
Citera
2015-12-16, 20:14
Medlem
apelsinhimlens avatar
Ja, jag skickar fysiska julkort och tror det är uppskattat då det visar att man bryr sig lite extra.

Är dock noggrann med vilka jag skickar till då det inte är gratis.

Försöker göra något extra med varje kort jag skickar, dekorerar och donar så att de blir riktigt fina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in