Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2002-11-29, 23:08
  #13
Banned
nuxvomicas avatar
Kan inte grisarna se när man beställer och sätta fast en :?: De klarar ju inget svårare, så de måste inrikta sig på småhandlare 8O
2002-11-29, 23:36
  #14
Avstängd
William Burroughss avatar
Att at citodon när man dricker bärs är kasst. Man kan inte pissa ut bärsen och det har sina avigsidor.
2002-11-30, 01:25
  #15
Medlem
tack codeine.. =)
jag har upptäckt nu att det går att filtrera bort paracetamolet väldigt lätt, men det är ju inte ofta man kommer över ett knippe citodon.
så ditt tips är guld värt!
2002-11-30, 04:11
  #16
Medlem
Codeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaninhead
tack codeine.. =)
jag har upptäckt nu att det går att filtrera bort paracetamolet väldigt lätt, men det är ju inte ofta man kommer över ett knippe citodon.
så ditt tips är guld värt!

det var ett sant nöje
2003-06-29, 23:04
  #17
Medlem
Har oxå sett de där tipsen med lösning vid olika temp . Men hur vet ni att det fungerar ? Har ni lyckts mäta vad som finns i lösningen som är kvar ?

GB
2003-06-30, 01:37
  #18
Medlem
nej, men jag har märkt att ett visst magknip uppstår vid intag av kanske fyra eller fler citodon. troligtvis levern som blir lite ledsen.
det mesta av innehållet fastnar även i kaffefiltret, och eftersom majoriteten av tabletten består av paracetamol borde det rent logiskt vara så pass lite paracetamol kvar i glaset att det inte kan ställa till med några obehagligheter.. och eftersom den vidriga brygden ger en så pass trevlig känsla i kropp o själ så måste majoriteten av kodeinet klarat sig igenom.
2003-06-30, 15:59
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phiber
4. Filter the solution using whatever you have. Coffee filters work well, but lab filters work the best. Just make sure you don't end up with obvious solids in the filtered solution. This will take about 1 hr. You may also want to rinse the solids left over in the filter with some ice-water to extract any remaining codeine.

Nja, om levern får jobba hårt. så känner du inte det .. det är vanligt att opiater ger känningar i mage o tarm

Här uppe skriver han att filtreringen tar en timme , och på en timme utanför frysen har väl lösningen värmts upp igen eller....



The idea behind the following extraction is that acetaminophen
and aspirin (I'll use A&A from now on) are very _insoluble_ in cold
water. Codeine phosphate (the most common salt of codeine) is very
_soluble_ in water including cold water. The following table explains:

Solubility (31C water) --- Solubility (21C water)

Aspirin 1g / 300 ml --- 1g / 100ml

Acetaminophen 1g / 150 ml --- 1g / 70 ml

Codeine 1g / 0.5 ml --- 1g / 2.3 ml
Phosphate

So as you can see, both A&A aren't very soluble in 21C water,
so if you cool the water to say 10C the solubility will drop even
further. That way you can dissolve 20 tablets in 50ml of hot water,
cool the water down to 10C, filter the solution and end up with the
same amount of codeine as the tablets contained but only a fraction of
the original amount of A&A.
2003-06-30, 16:04
  #20
Medlem
:!:
2003-06-30, 20:15
  #21
Medlem
tänkte ta o beställa dom jag med ... så fort jag hittat någon att skicka dom till ...
2003-07-01, 21:48
  #22
Awaiting Email Confirmation
duvas avatar
kodein

Kaninhead. Vad har du kommit på för sett att ta bort paracetamo ur ´citodontabletter?
Har själv ett gäng piller från Thailand med codein och paracetamol.

Duva
2003-07-01, 22:20
  #23
Banned
nuxvomicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurgelbrännare
Har oxå sett de där tipsen med lösning vid olika temp . Men hur vet ni att det fungerar ? Har ni lyckts mäta vad som finns i lösningen som är kvar ?

GB
Kodeinet löser sig bra i vatten men är värmekänsligt, helst inte >40 grader C. Paracetamolen löser sig mycket dåligt -liksom acetylsalicylsyra- slammar mest upp sig. :arrow: Kodeinet passerar filtret, resten stannar kvar i det.
2003-07-02, 13:17
  #24
Medlem
duva: läs vad nuxvomica skrev ovan.
det är helt enkelt bara att krossa pillrena och lägga dom i ett glas med KALLT vatten. filtera vattnet genom kaffefiltret så kommer du se att massa vit sörja ligger kvar i filtret. Detta är til störst del paracetamol. Släng detta. Nu kan du dricka vattnet, men det smakar crap. jag brukar blanda det med apelsinjuice, hålla för näsan, och slänga i mig det =)

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback