Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2003-07-02, 13:19
  #25
Medlem
tänk på att kolla upp hur mycket kodein varje tablett innehåller så du inte tar för många.
2003-07-02, 14:11
  #26
Banned
Du skall självklart använda VARMT vatten och sedan kyla ned det.
2003-07-02, 15:47
  #27
Medlem
precis, jag brukar ställa det i frysen ett tag
2003-07-09, 14:24
  #28
Medlem
Deleriums avatar
Re: citodon (kodein)

Citat:
Ursprungligen postat av Codeine
Citat:
Ursprungligen postat av kaninhead
för ett par år sen experimenterade jag lite med kodein när jag hade ett gäng citodon-tabletter.. de innehåller 30mg kodein men även 500mg paracetamol. då tog jag 8 tabletter för att komma upp i 240mg kodein vilket är en trevlig mängd.. men man får även i sig 4g paracetamol vilket kanske inte är så bra.

nu har jag kommit över ett helt gäng citodon igen och tänkte testa att krossa dom och filtrera dom i kallt vatten. är det nån som vet ifall det får bort paracetamolet?
och har nån en uppfattning om vilken mängd paracetamol man kan ta utan att det blir skadligt för levern?

tacksam för svar..

tjena kaninhead!

jag kan ge dig ett bättre tips. skippa citodonet eftersom det är tråkigt att man ska behöva kanpra i sig paracetamol bara för att man vill ha kdeinet i sig. så här är mitt tips till dig. www.pharmagroup.com gå dit o beställ tabletter som heter "codeisan" det är små piller som innehåller endast 30mg kodein o inget annat

det är en fördel om du har ett konto hos www.paypal.com för då tar det inte mer än 3 veckor max att få grejorna hem. har beställt därifrån i 3 år typ så dom e pålitliga o säkra. tänkte bara dela med mig denna infon ifall du inte visste det

cheers

Hittar inte dessa tabletter på sidan du angav
2010-10-24, 21:08
  #29
Medlem
fjungen33s avatar
[quote=xihllion]Jag är ingen läkare eller så... men jag har läst nånstans att gränsen för leverskador ligger på ca 50 mg paracetamol / kg kroppsvikt. Så väger man t.ex. 80 kg så ligger gränsen vid 4 gram ungefär.

Om jag vore som du skulle jag inte experimentera med tabletter med paracetamol i för det är inte värt risken.

Vuxna och barn över 40 kg (från ca 12 år):

1-2 brustabletter var 4-6 timme, högst 8 brustabletter per dygn.
4 g = 8 tabl knappast farligt !!!!
2017-03-13, 23:51
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaninhead
tack för omtanken, men jag är fullt medveten om paracetamolets skador.. det är därför jag frågar om hur man filtrerar bort det.
och jag har absolut ingen tanke på att blanda med alkohol, varför skulle jag det?

Blanda ALDRIG Citodon, med alkohol - livsfarlig blandning.
2017-03-13, 23:52
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaninhead
tänk på att kolla upp hur mycket kodein varje tablett innehåller så du inte tar för många.

Sant.
2017-03-13, 23:55
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Depprikul
ööö det börjar nog bli farligt för levern om du tar mer än 3st.
Citodon kan ge leverskador även om du doserar normalt fast under längre tid.

Jag ska gå över helt från Tramadol till Citodon tycker läkaren, undra hur det kommer se ut.
2017-03-14, 12:34
  #33
Moderator
Morfar-52s avatar
(FB) FAQ: Kodein /låst
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback