Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-06, 16:03
  #1
Medlem
Är det samma kostnader som här? ska troligtvis till München i september över ett par dagar och funderar på att åka taxi från flygplatsen till hotellet. Vilka bolag ska man åka med om man är ensam tjej tex? och vad kan det kosta från flygplatsen till centrum/München.

Sen tänkte jag fråga om någon vet billiga hotell i den staden? (vill ej bo på vandrarhem eller inneboende)
Citera
2012-08-06, 16:45
  #2
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Är det samma kostnader som här? ska troligtvis till München i september över ett par dagar och funderar på att åka taxi från flygplatsen till hotellet. Vilka bolag ska man åka med om man är ensam tjej tex? och vad kan det kosta från flygplatsen till centrum/München.

Sen tänkte jag fråga om någon vet billiga hotell i den staden? (vill ej bo på vandrarhem eller inneboende)

Samma som här?

Det är en viss skillnad att åka taxi i Sthlm och taxi ute på landet.

Men om man jämför med Sthlm är det billigare. Sen finns det inte heller något speciellt taxi bolag i Tyskland, eller alltså alla taxi bilar ser likadana ut.
Citera
2012-08-06, 17:07
  #3
Medlem
RocceTs avatar
Ifall man är under 18 och går utomhus senare än kl. 22:00 på kvällen får man skjuts av polisen, GRATIS. Man kan ringa dem och be dem plocka upp en.
Citera
2012-08-06, 17:28
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
Samma som här?

Det är en viss skillnad att åka taxi i Sthlm och taxi ute på landet.

Men om man jämför med Sthlm är det billigare. Sen finns det inte heller något speciellt taxi bolag i Tyskland, eller alltså alla taxi bilar ser likadana ut.

Sorry jag menar som sthlm.. undrar om det är ungefär samma priser. tyskland är väl inte så mycket billigare tänkte jag.
Citera
2012-08-07, 14:52
  #5
Medlem
KG_s avatar
Ca 56-61 euro kostar centrum till flygplatsen enligt http://www.taxi-muenchen.com/privatk...nd-preise.html
Företaget Flughafen München Taxi anger från 50 euro från city.
Vilket bolag man åker med skulle jag inte fundera över.
Citera
2015-03-02, 21:26
  #6
Medlem
BAB7s avatar
Taxipriserna har ökat med i snitt 20% sedan 1 Januari i år.

Detta pga att i Tyskland gäller sedan den 1 Januari 2015 lagstadgad minimilön på 8,50 Euro/80 kronor i timmen på alla arbetsplatser.
Citera
2015-03-04, 11:00
  #7
Medlem
BernardLoutres avatar
Annars så går det tåg in till stan. Rent och effektivt som det mesta i Tyskland.
Citera
2015-03-15, 11:49
  #8
Medlem
timpanis avatar
Och tågen går ALLTID i tid.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1932551

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback