Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-06, 16:09
  #13
Medlem
krydaarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewizzard
Snart kommer det en ny artikel, "Vi måste upplysa de Svenska medborgarna om hur farligt den narkotikaklassade drogen cannabis egentligen är" röstningen försvinner väl inom några minuter också.
Ta screenshots! ;P
Citera
2012-08-06, 16:11
  #14
Medlem
Fan va bra! Helt sjukt att JA rösterna är fler än NEJ!! KEEP IT UP.
ONT Jag tror fan inte det ändrar någonting ändå i slutändan om man inte får minst 15k röstande så att man ser en större spridning av JA sägare!
Citera
2012-08-06, 16:14
  #15
Medlem
HappyHours avatar
Vi försöker få upp tråden på Heta Ämnen, länka tråden till vänner ni vet är pro-cannabis. Skulle vara hur bra som helst om det blev så pass många att DN uppmärksammar det, kanske för en gång skull inte vrider det till dödsknark. Troligen är jag för optimistisk.
Citera
2012-08-06, 16:16
  #16
Medlem
kytoyos avatar
Skärmdumpa lite då och då, gör sedan en ny tråd om det. Snälla.

Röstade ja såklart.
Citera
2012-08-06, 16:16
  #17
Medlem
I-wank-on-cookiemonstas-biscuitss avatar
Det gör nog tyvärr ingen skillnad. Men röstar ja som en markering!
Alla vi som är FÖR cannabis. Hur tycker ni att försäljningen av det borde fungera? Typ som coffeeshops i Holland eller som ett systembolag? Har funderat på det ett tag.
Citera
2012-08-06, 16:17
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Fan va bra! Helt sjukt att JA rösterna är fler än NEJ!! KEEP IT UP.
ONT Jag tror fan inte det ändrar någonting ändå i slutändan om man inte får minst 15k röstande så att man ser en större spridning av JA sägare!

Vänta bara, röstantalet kommer att stiga markant om tråden når heta ämnen. Det var en omröstning för något år sedan på någon utav de stora tidningarna och där var majoriteten för en legalisering. Vad resultatet av den förra omröstningen blev är svårt att säga men jag upplever att cannabis faktiskt fått ett större utrymme både i tidningar och TV på senare år och ofta ur en något mer neutral eller positiv synvinkel.
Citera
2012-08-06, 16:17
  #19
Medlem
ganglere2s avatar
Tack för tipset om omröstningen.
Röstade nej.
Citera
2012-08-06, 16:17
  #20
Medlem
Izunis avatar
Var det inte just DN som hade en rejäl artikelserie om cannabis där man speciellt belyste farligheten och de negativa sidorna av drogen för något år sedan?

Lite kul är det
Citera
2012-08-06, 16:20
  #21
Medlem
krydaarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Haze
Vänta bara, röstantalet kommer att stiga markant om tråden når heta ämnen. Det var en omröstning för något år sedan på någon utav de stora tidningarna och där var majoriteten för en legalisering. Vad resultatet av den förra omröstningen blev är svårt att säga men jag upplever att cannabis faktiskt fått ett större utrymme både i tidningar och TV på senare år och ofta ur en något mer neutral eller positiv synvinkel.
Men nu är frågan, ska vi försöka få denna tråden i heta ämnen eller den andra med mer views "51% av danskar vill legalisera cannabis "?
Citera
2012-08-06, 16:21
  #22
Medlem
Jag röstade givetvis ja och blev glatt förvånad av att det enbart är 33% på nej. Det gör givetvis ingen skillnad någonstans men det är en bra början på något till framtiden.
Citera
2012-08-06, 16:22
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-wank-on-cookiemonstas-biscuits
Det gör nog tyvärr ingen skillnad. Men röstar ja som en markering!
Alla vi som är FÖR cannabis. Hur tycker ni att försäljningen av det borde fungera? Typ som coffeeshops i Holland eller som ett systembolag? Har funderat på det ett tag.

Yes, systemet med coffeeshops fungerar utmärkt i Holland och vid en legalisering av drogen här i Sverige så bör man ta efter. Vad man skulle kunna göra aningen bättre i Sverige är att ha strängare regler för bruk på gator och utanför coffeeshops då man i t.ex Amsterdam är väldigt toleranta på den punkten. I Amsterdam är 18-årsgräns vanligt för att inhandla cannabis, jag skulle personligen se att 20-årsgräns vore mer lämpligt då många 18-åringar är långt ifrån färdigutvecklade psykiskt.
Citera
2012-08-06, 16:22
  #24
Medlem
krydaarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Tack för tipset om omröstningen.
Röstade nej.
Ska inte attackera dig eller något, men undrar bara hur du tänker, varför vill du inte det ska bli lagligt? Det har bevisats att drogen inte kan vara farligare än alkohol, och den kommer påverka samhället mindre negativt än alkohol gör, vilket betyder att även om du inte vill röka det, så kommer det inte precis påverka dig så mycket.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback