29 146 besökare online
856 517 medlemmar • 45 800 417 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Fordon & trafik > Bilar
Svara på ämne
Ämnesverktyg
LFNODFS
Medlem
LFNODFSs avatar
Hej
Ni som kör bil till jobbet och åker hem med den, hur mycket pengar går åt bensin på 1 vecka ungefär?

zepofan
Medlem
zepofans avatar
Tycker du själv att det var en bra fråga? Viss skillnad på om man har en km eller sex mil enkel resa till jobbet.
Fler ord/fraser som avslöjar att du är kvar på mellanstadienivå: väll, endå, imon, igenklien, gämnfört, gemfört, druckigt, häldre, helldre, äns, ordenklig, lungt, ungifär, ungenfär, förrens, andvända, bakanför, gangska, enormnt, i skällva värket, skämt och sidor, dra alla över samma kant

KAN MAN TA NÅGON SOM INTE ENS KAN SKILJA PÅ DE OCH DEM PÅ ALLVAR?

LFNODFS
Medlem
LFNODFSs avatar
frågan är hur mycket man lägger ner, spelar inte stor roll hur långt man kör.. kan vara 20 eller 40 km. svårt att skriva hur mycket det går åt bensin eller?

mung
Medlem
mungs avatar
För mig går det i snitt åt ungefär 0,8 liter per mil och jag har ca. 1,6 mil till jobbet. Det blir knappt 13 liter eller runt 190 kr i veckan.

Flaskhalsat
Medlem
Flaskhalsats avatar
Varför frågar du inte bara "Hur mycket drar eran bil?"

Jag har 200 meter till skolan så jag cyklar.

toby79
Medlem
toby79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFNODFS
frågan är hur mycket man lägger ner, spelar inte stor roll hur långt man kör.. kan vara 20 eller 40 km. svårt att skriva hur mycket det går åt bensin eller?
Jag har väldigt svårt att se varför kostnaden skulle vara intressant utan den uppgiften. Om du vill veta vad bilen drar så får du väl fråga det istället.

snappzter
Medlem
2000 kr ungefär skulle jag tro, då kör jag en del också !

Elementart
Medlem
Elementarts avatar
Tar inte bilen till jobbet, men jag lägger väl ner 800-1000 kronor på bensin i månaden.

cdxz11
Medlem
cdxz11s avatar
Jag lägger i dagsläget inget på bensin utan alla slantar läggs på diesel istället, uppskattningsvis runt 500-800 i månaden.

Illusioner
Medlem
Illusioners avatar
Då jag äntligen fixat en lite mindre bil så kommer jag nog undan på runt 150 kr i veckan, förut var det närmare 400.

Följ mig i min resa mot fattigdom: Illusioners jävla dagbok.
Spreadsheet.

majordoe
Medlem
majordoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
Varför frågar du inte bara "Hur mycket drar eran bil?"

Jag har 200 meter till skolan så jag cyklar.

Ingen frågade dig.

NUKEWAR
Medlem
NUKEWARs avatar
2000-2500;-/mån

Svara på ämne
Topp Dela »