Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-06, 08:14
  #1
Medlem
JackBlacks avatar
En rektor på en skola i Mellansverige är häktad för våldtäkt på barn. Häktningen skedde efter att han själv gjort en polisanmälan om utpressning. Någon flicka hade tydligen krävt honom på pengar för att inte berätta om övergreppen, om övergrepp skett är dock inte bevisat.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15217290.ab

Någon som vet vilken skola det är?
Finns det något som avfärdar/styrker övergreppen?
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------------

Dom: https://www.flashback.org/sp39427954

//Mod
__________________
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2012-09-20 kl. 16:45.
Citera
2012-08-06, 08:26
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
En rektor på en skola i Mellansverige är häktad för våldtäkt på barn. Häktningen skedde efter att han själv gjort en polisanmälan om utpressning. Någon flicka hade tydligen krävt honom på pengar för att inte berätta om övergreppen, om övergrepp skett är dock inte bevisat.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15217290.ab

Någon som vet vilken skola det är?
Finns det något som avfärdar/styrker övergreppen?


Då det enöogt atikeln rör sig om flera barn och hens begäran om att släppas från häktet avslogs så är det nog sant dessvärre. Rektor för flera olika skolor? Friskolor? MellanSverige - omrking Östersund typ?
SPANA Flashbackare!
Citera
2012-08-06, 08:30
  #3
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Oh ja! Utpressningen var nog slug. Han får svårt att bevisa sin oskuld - som jag tror på.
Citera
2012-08-06, 08:42
  #4
Medlem
Borde vara denne man
http://norrteljetidning.se/nyheter/1...dtakt-mot-barn
Citera
2012-08-06, 09:12
  #5
Medlem
Någon som vet vad han heter?
Citera
2012-08-06, 09:23
  #6
Medlem
Wajis avatar
Om det är i Norrtälje kommun så finns det inte inte så många manliga rektorer. Det finns en i 45 års åldern som känns intressant..
Citera
2012-08-06, 09:59
  #7
Medlem
AihtAdehgars avatar
Så några brudar (13-14 år?) har sex med honom för att kunna pressa han på pengar? Låt oss hoppas att dom får bra med stryk hemma. Fint att media kallar såna här kriminella tjejer för "offer" också. Undrar vilka dom är.
Citera
2012-08-06, 10:05
  #8
Medlem
dementeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Oh ja! Utpressningen var nog slug. Han får svårt att bevisa sin oskuld - som jag tror på.

Håller det för otroligt att det inte finns någon dokumenterad kontakt.
Sms, telefonsamtal osv.
Annars bör en 50 årig akademiker kunna ljuga betydligt mer trovärdigt än någon som är yngre än 15 år.
Med andra ord bör hans utsikter att bli friad vara goda om ord står mot ord.
Citera
2012-08-06, 10:05
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AihtAdehgar
Så några brudar (13-14 år?) har sex med honom för att kunna pressa han på pengar? Låt oss hoppas att dom får bra med stryk hemma. Fint att media kallar såna här kriminella tjejer för "offer" också. Undrar vilka dom är.

Du tycks sitta på intressant info eftersom du kan dra så pass långtgångna slutsatser om det inträffade. Dela gärna med dig till oss andra!
Citera
2012-08-06, 10:08
  #10
Medlem
Mendaxandakts avatar
Ryggmärgsreflexen säger skyldig, hoppas de sätter dit honom. Men jag känner till en hel del om Norrtälje via en bekant, och vi är överens om att detta kan handla om något helt annat.

Det är helt säkert en rektor. Han kan mycket väl ha utsatts för utpressning efter att ha haft en relation i någon form med en elev. Eller utpressning efter en påstådd relation.

Problemet i Norrtälje är att det finns en sektliknande rörelse på orten som kontrollerar politik, polis och socialtjänst i frågor om barn, ungdom och sexualbrott. De återfinns runt ortens kvinnojour och ROKS.

Det handlar om några kvinnliga poliser, ledamöter i socialnämnden i Norrtälje och chefer på socialtjänsten. De arbetar tajt i en liten grupp där fantasin frodas över sexuella övergrepp, våldtäkter, kvinnomisshandel och annat otyg. Jag vill inte förringa sådan brottslighet, men om ni ser 'Könskriget', en dokumentär som ligger på Youtube, så förstår ni mer. Detta fall är en våt dröm för dem, och de kommer att slåss till sista blodsdroppen för att få honom dömd, oavsett fakta. Det skulle motivera mer ekonomiska anslag till ROKS, något de verkligen vill ha.

När rektorn klev in på stationen och anmälde utpressning så insåg han inte vilken fanatisk feministiskt dagordning de kvinnliga poliserna och soc i Norrtälje har.

Det finns flera fall av oskyldigt dömda på orten, min bekanting har koll på de ärendena. De har flera likheter med detta fall.

Det kan också röra sig om ett genuint fall, men jag är sunt skeptisk. Tills jag vet mer.
Citera
2012-08-06, 10:17
  #11
Medlem
AihtAdehgars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenryRollins
Du tycks sitta på intressant info eftersom du kan dra så pass långtgångna slutsatser om det inträffade. Dela gärna med dig till oss andra!

Nej men jag har träffat unga tjejer som är kriminella och vet att dom kan vara jävliga. Men många vill tro att alla under 15 år är små oskyldiga änglar. Kan det röra sig om ett ungdomsgäng? Dom kan sätta i system att sälja sex och sen använda utpressning för att få mer pengar. Det kan också ligga vuxna bakom sånt här. Vet att en zigenarpappa använde sin dotter till en liknande grej förut när jag bodde i Skåne.
Citera
2012-08-06, 10:31
  #12
Medlem
Motleys avatar
Han anmalde helt enkelt tjejen, SEN blir han det? Lite skeptisk blir man ju. Vem tusan drar till polisen om utpressning om man vet att man e skyldig for riktigt grova brott? Bara en tanke, givevis kan han vara skyldig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback