Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-25, 18:41
  #973
Medlem
Enegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är den inte - invigningen är inspirerad av en traditionell saga om berget och hur lokalinvånarna lurade djävulen att bygga en bro åt dem.

https://en.wikipedia.org/wiki/Schöllenen_Gorge
Där ser man. Men det kan faktiskt varit riktiga frimurare som byggde den gamla bron ursprungligen. På medeltiden sysslade ju frimurare med byggnadskonst bl.a. av kyrkor och andra avancerade byggnadsverk. Innan de infiltrerades av grupper som ville utnyttja att frimurare hade fri rörlighet inom Europa.
Citat:
Devil’s Bridge is a term applied to dozens of ancient bridges, found primarily in Europe. Most of these bridges are stone or masonry arch bridges and represent a significant technological achievement. Each of the Devil's Bridges has a corresponding Devil-related myth or folktale.

Local lore often wrongly attributes these bridges to the Roman era, but in fact many of them are medieval, having been built between 1000 and 1600 AD. In medieval times some Roman roads were themselves considered beyond human capabilities and needs, and therefore had to have been built by the devil.

https://en.wikipedia.org/wiki/Devil%27s_Bridge
__________________
Senast redigerad av Eneg 2016-06-25 kl. 18:44.
Citera
2016-06-25, 23:04
  #974
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eneg
Där ser man. Men det kan faktiskt varit riktiga frimurare som byggde den gamla bron ursprungligen. På medeltiden sysslade ju frimurare med byggnadskonst bl.a. av kyrkor och andra avancerade byggnadsverk. Innan de infiltrerades av grupper som ville utnyttja att frimurare hade fri rörlighet inom Europa.

Absolut, det kan mycket väl ha varit frimurare som byggde bron men jag tror (baserat på att du skriver "riktiga frimurare") att du håller med mig om att den tidens frimurare inte har särskilt mycket koppling till det vi idag menar med frimurare och frimureri - och framförallt inte någon koppling till nwo eller illuminati..?
Men jag tycker det är bra att du tar upp historiken i frimureri, det är säkert en del som inte fattat varifrån termen frimurare kommer.
Citera
2016-06-27, 21:31
  #975
Medlem
Enegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Absolut, det kan mycket väl ha varit frimurare som byggde bron men jag tror (baserat på att du skriver "riktiga frimurare") att du håller med mig om att den tidens frimurare inte har särskilt mycket koppling till det vi idag menar med frimurare och frimureri - och framförallt inte någon koppling till nwo eller illuminati..?
Men jag tycker det är bra att du tar upp historiken i frimureri, det är säkert en del som inte fattat varifrån termen frimurare kommer.
Nej precis, de ursprungliga frimurarna har ingenting alls med dagens frimurare att göra. Från början var det murare (hantverkare) som var extra duktiga och hade rätt resa fritt därav fria-murare (frimurare).
Citat:
Frimureriets historia kan till viss del sägas gå tillbaka till medeltiden, då katedraler och liknande byggnadsverk började byggas. Under medeltiden var hantverkare tvungna att vara medlemmar i skrån eller gillen. Dessa skrån var lokala och hade monopol på sitt hantverk i sitt område och såg till att traditioner, lagar och regler efterföljdes. De murare som uppförde enklare byggnader var därför bundna till en viss plats, stad eller dylikt, och kunde inte utan vidare ta sig mellan olika platser för att utöva sitt yrke. Förutom dem fanns det murmästare vars arbetsuppgifter mer liknade dagens arkitekter och byggmästare som inte var bundna av skråna till en plats utan som var fria att söka arbete där det gavs och som därför kom att kallas fria murare.

Frimureriet byter skepnad: Då katedralbyggandet avtog under 1600-talet övergick frimureriet snart till att bli vad som idag kallas för spekulativt frimureri, delvis eftersom man tog in allt fler icke-hantverkare i logerna, och dessa snart kom att vara i majoritet. Denna utveckling inleddes i England och i Skottland och 1717 slöt sig fyra London-baserade loger samman och bildade The Grand Lodge. Frimureriet bytte karaktär och blev teoretiskt istället för att vara praktiskt inriktat. Logearbetet inriktades på att med hjälp av filosofiska och religiösa frågeställningar ge medlemmarna insikt om sig själva och att hitta sin plats i samtiden, med en gradvis ökad kunskap om livets mening. I detta arbete använde man sig av byggnadskonstens symbolik. källa
När jag först postade artikeln om ceremonin till järnvägstunneln tänkte jag att det var de moderna frimurarna som ville demonstrera sin makt som Poliskårer i USA eller (FB) Madonna - illuminati LÅT. Men med invigningen av Schöllenen Gorge så har frimurarsymboliken nog att göra med ursprungliga äkta frimurare.
__________________
Senast redigerad av Eneg 2016-06-27 kl. 21:44.
Citera
2016-06-27, 23:37
  #976
Medlem
Vic878s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eneg
Nej precis, de ursprungliga frimurarna har ingenting alls med dagens frimurare att göra. Från början var det murare (hantverkare) som var extra duktiga och hade rätt resa fritt därav fria-murare (frimurare).

När jag först postade artikeln om ceremonin till järnvägstunneln tänkte jag att det var de moderna frimurarna som ville demonstrera sin makt som Poliskårer i USA eller (FB) Madonna - illuminati LÅT. Men med invigningen av Schöllenen Gorge så har frimurarsymboliken nog att göra med ursprungliga äkta frimurare.

Saken är den att Frimurarna inte har ett smack att göra med sina ev. förebilder i form av hantverksskrån. Kort och gott, googla.
Citera
2016-07-28, 00:56
  #977
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Jo men dessa 500 miljoner är ju inte alla Iluminati, och som du säger vill de ha oss som slavar. Men om även dessa 500 miljoner reser sig och inte vill vara med, vad ska Illuminati göra då?

Min poäng är att de har bara makt så länge vi låter dem ha makt.


Oj oj - om det vore så väl - med alla "False Flags" terrorattacker försöker de redan nu avväpna befolkningen och göra klart för en global polisstat. Jag vet inte vad som hände med T.S trist att alla som skapar intressanta trådar försvinner - jag hittade denna video i dag på en annan tråd om elitens makt över mänskligheten...Och hur man sprider desinformation. Men jag tror oavsett att T.S har rätt i att konspirationen är gigantisk men att de vill att vi ska veta så mycket att det gör oss rädda. De vet att alla som försöker prata om detta anses vara foliehattar - vi har ju blivit fostrade att tro så.

https://www.youtube.com/watch?v=HuF14oF2D2Q
Citera
2016-07-30, 02:05
  #978
Medlem
DenKorruptas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiMp4
Tjabba!
För ett tag sen 6-8 månader sen syltade jag ner mer hårt i Illuminati, asså jag kände att jag inte kunde leva för jag bara tänkte på att samhället var skit osv...

Men idag, så utnyttjar jag situationen lite ist och accepterar hur systemet/världen är uppbyggd.
Jag rekommenderar andra att tänka hur man kan kan utnyttja det och göra det till sin fördel ist för att sätta sig emot det med tanke på att man kan få en fuckt up bild på hela världsbilden och det kan slå hårt på en, mycket negativt....


Ja det är jobbigt att "veta" - och det är trist att se hur kritiker och sanningssägare försvinner bokstavligt talat. Eller dör. Jag är lite imponerad av Oliver Stone regissören som snart släpper en film om Snowden. Hur vågar han säga sanningen? I en värld där man mörkar allt. Men eftersom Illuminati/Sionisterna äger media så är det ju bara på mycket udda platser man publicerar den här typen av artiklar. Men uppenbarligen tillåts han göra en film om Snowden - men hur många kommer att se den? Hur många tidningar kommer att skriva om den? Vi som vet - det är vår förbannade plikt att upplysa våra medmänniskor - även om de sedan länge hjärntvättade eller de som tillhör eliten - försöker få oss att framstå som foliehattar. En dag blir ni varse!

https://hiduth.com/oliver-stone-says...talitarianism/




Citat:
“The profits are enormous here for places like Google. They’ve invested a huge amount of money in data mining what you are buying, what you like, your behaviour.

“It’s what some people call surveillance capitalism.”

He added: “You’ll see a new form of, frankly, a robot society. It’s what they call totalitarianism.”
Citera
2016-07-30, 09:44
  #979
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenKorrupta
Jag är lite imponerad av Oliver Stone regissören som snart släpper en film om Snowden. Hur vågar han säga sanningen? I en värld där man mörkar allt. Men eftersom Illuminati/Sionisterna äger media så är det ju bara på mycket udda platser man publicerar den här typen av artiklar. Men uppenbarligen tillåts han göra en film om Snowden - men hur många kommer att se den? Hur många tidningar kommer att skriva om den?
Tja, med tanke på att i stort sett alla medier[1] tar upp den, så kan man inte direkt påstå att det pågår någon mörkning...

[1] Wikipedia och IMdB är ju självklara, men tidningar från SvD och G-P till Hallandsposten och Trollhättans tidning - Elfsborgs läns allehanda har också skrivit om den.
Citera
2016-09-25, 19:00
  #980
Medlem
-vaas-s avatar
Illuminati som ett uttryck för det kollektiva undermedvetna som förverkligade diverse händelser i mänsklighetens historia genom kollektiv design av specifika människor som bidrog med specifika hörnstenar tror jag inte funnits organiserat på ett par hundra år.

Troligen de som la grunden för USA.

Den där skiten finns inte strukturerad där det är ett par människor besitter någon slags specifik makt de kan bruka hur de vill, det är way, way över människors ambitioner att själva skapa 'initiations'.

Inte en jävel som har tillgång till den nivån har någon egentlig makt där den kan styra utan den blir en del av en symbios, ingen hjärntvätt eller dyl påverkan utan symbiotisk enhetlig rörelse.

Illuminati som det här beteendet med att människor själva skapar en totalitär elit genom ett komplicerat spel av projekterande av roller som ackumuleras till en pennalistisk elit som förtrycker massan: well det får folk dras med till de förtjänar bättre och förstår bättre.

Som det här med hur musik innehåller subliminalt skit som påverkar folk och annat, ja det finns en grund i det men det är ingen avsiktlig design bakom utan det är mer ett slags kreativt uttryck ur en slags massiv minnesbank människor hör till som gör det dyker upp det här med "arketyper" gång på gång där musik är en slags mini-arketypisk händelse baserad ur något.

Jag vet inte om det här fenomenet med illumanati är en slags kollektiv "skugga" och egenskaper hos mänskligheten som inte bekänns riktigt - och därför beskylls på en slags hemlig rörelse när i grunden allt som illuminati ska representera är ett resultat av att för människor ska ha en civilisation de är beroende av att den hålls intakt genom härskarmetoder; de själva genererar på lokal som internationell skala genom en slags förväntan på att det ska finnas.

2001 är en väldigt bra film om man har ajna - HAL9000 är det som är "illuminati" bland konspiriationsteoriker: en slags mekanisk intelligens bestående av olika enheter likt banker och stater som kan liknas med en AI; det där 'nätverket' är inte riktigt intelligent och medvetande om vad det står för utan det är en bieffekt av civilisationen.

Deras egen design som bara gör vad den blir tillsagd.

Man ser samma spel mellan olika enheter i svenskt 'system'; media har en viss förväntan på t ex polisen som har en viss förväntan på befolkningen som har en viss förväntan på regeringen där allt går runt och det blir en fråga om värderingar som iom det innehåller en sak innehåller baksidan av det.

Där om en förväntan på regeringen är "styr oss"; baksidan av det blir "kontrollera oss" med negativ klang.

Blam: människor har genererat en elit som härskar över dem: genom deras egen begäran.

Har alltid funnits.. kommer inte alltid finnas - vet inte om det är det de syftade på med "archons" på gnostikernas tid, samma med att det här fenomenet har beskrivits som "djävulen" eller en drake som måste dräpas - det är människors egen skit på individuell nivå där de inte vill riktigt bekännas vid sina små mörkare tendenser som gör närvaron av det blir en del av sociologin där på macro-skala med hur länder fungerar internationellt gör det finns en elit.
__________________
Senast redigerad av -vaas- 2016-09-25 kl. 19:25.
Citera
2016-09-26, 00:55
  #981
Avstängd
Zakaruns avatar
Frimurarna, eller Illuminati om man så vill kalla dem, skapade nationen USA.

"Your churches will be used to teach the Jew's religion and in less than two hundred years, the whole nation will be working for divine world government. That government that they believe to be divine will be the British Empire. All religions will be permeated with Judaism without even being noticed by the masses, and they will all be under the invisible all-seeing eye of the Grand Architect of Freemasonry."
----General George Cornwallis 1781
- See more at: http://henrymakow.com/the_united_sta....AfmVVZzT.dpuf
http://henrymakow.com/the_united_sta...a_masonic.html
Citera
2016-09-26, 17:12
  #982
Medlem
Clawdices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -vaas-
Illuminati som ett uttryck för det kollektiva undermedvetna som förverkligade diverse händelser i mänsklighetens historia genom kollektiv design av specifika människor som bidrog med specifika hörnstenar tror jag inte funnits organiserat på ett par hundra år.

Troligen de som la grunden för USA.

Den där skiten finns inte strukturerad där det är ett par människor besitter någon slags specifik makt de kan bruka hur de vill, det är way, way över människors ambitioner att själva skapa 'initiations'.

Inte en jävel som har tillgång till den nivån har någon egentlig makt där den kan styra utan den blir en del av en symbios, ingen hjärntvätt eller dyl påverkan utan symbiotisk enhetlig rörelse.

Illuminati som det här beteendet med att människor själva skapar en totalitär elit genom ett komplicerat spel av projekterande av roller som ackumuleras till en pennalistisk elit som förtrycker massan: well det får folk dras med till de förtjänar bättre och förstår bättre.

Som det här med hur musik innehåller subliminalt skit som påverkar folk och annat, ja det finns en grund i det men det är ingen avsiktlig design bakom utan det är mer ett slags kreativt uttryck ur en slags massiv minnesbank människor hör till som gör det dyker upp det här med "arketyper" gång på gång där musik är en slags mini-arketypisk händelse baserad ur något.

Jag vet inte om det här fenomenet med illumanati är en slags kollektiv "skugga" och egenskaper hos mänskligheten som inte bekänns riktigt - och därför beskylls på en slags hemlig rörelse när i grunden allt som illuminati ska representera är ett resultat av att för människor ska ha en civilisation de är beroende av att den hålls intakt genom härskarmetoder; de själva genererar på lokal som internationell skala genom en slags förväntan på att det ska finnas.

2001 är en väldigt bra film om man har ajna - HAL9000 är det som är "illuminati" bland konspiriationsteoriker: en slags mekanisk intelligens bestående av olika enheter likt banker och stater som kan liknas med en AI; det där 'nätverket' är inte riktigt intelligent och medvetande om vad det står för utan det är en bieffekt av civilisationen.

Deras egen design som bara gör vad den blir tillsagd.

Man ser samma spel mellan olika enheter i svenskt 'system'; media har en viss förväntan på t ex polisen som har en viss förväntan på befolkningen som har en viss förväntan på regeringen där allt går runt och det blir en fråga om värderingar som iom det innehåller en sak innehåller baksidan av det.

Där om en förväntan på regeringen är "styr oss"; baksidan av det blir "kontrollera oss" med negativ klang.

Blam: människor har genererat en elit som härskar över dem: genom deras egen begäran.

Har alltid funnits.. kommer inte alltid finnas - vet inte om det är det de syftade på med "archons" på gnostikernas tid, samma med att det här fenomenet har beskrivits som "djävulen" eller en drake som måste dräpas - det är människors egen skit på individuell nivå där de inte vill riktigt bekännas vid sina små mörkare tendenser som gör närvaron av det blir en del av sociologin där på macro-skala med hur länder fungerar internationellt gör det finns en elit.
Det här är ett bra inlägg. Det ska dock tilläggas att det finns många människor som förstår hur matrisen ser ut, och väljer att profitera på den - kontrollera människor etc. Och de som förstår - och med den insikten försöker bryta ned själva strukturen. Jag tvivlar ju inte på att Rothschild och Soros lär sina avkommor sådant som barn i förorten inte får lära sig, men det är säkert mycket av det som är banalt, och ingen enorm konspiration. Sitter man någonstans i toppen av en hierarki så vill man dock sällan äventyra sin position.
Citera
2016-09-28, 19:45
  #983
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -vaas-
Illuminati som ett uttryck för det kollektiva undermedvetna som förverkligade diverse händelser i mänsklighetens historia genom kollektiv design av specifika människor som bidrog med specifika hörnstenar tror jag inte funnits organiserat på ett par hundra år.

Troligen de som la grunden för USA.

Den där skiten finns inte strukturerad där det är ett par människor besitter någon slags specifik makt de kan bruka hur de vill, det är way, way över människors ambitioner att själva skapa 'initiations'.

Inte en jävel som har tillgång till den nivån har någon egentlig makt där den kan styra utan den blir en del av en symbios, ingen hjärntvätt eller dyl påverkan utan symbiotisk enhetlig rörelse.

Illuminati som det här beteendet med att människor själva skapar en totalitär elit genom ett komplicerat spel av projekterande av roller som ackumuleras till en pennalistisk elit som förtrycker massan: well det får folk dras med till de förtjänar bättre och förstår bättre.

Som det här med hur musik innehåller subliminalt skit som påverkar folk och annat, ja det finns en grund i det men det är ingen avsiktlig design bakom utan det är mer ett slags kreativt uttryck ur en slags massiv minnesbank människor hör till som gör det dyker upp det här med "arketyper" gång på gång där musik är en slags mini-arketypisk händelse baserad ur något.

Jag vet inte om det här fenomenet med illumanati är en slags kollektiv "skugga" och egenskaper hos mänskligheten som inte bekänns riktigt - och därför beskylls på en slags hemlig rörelse när i grunden allt som illuminati ska representera är ett resultat av att för människor ska ha en civilisation de är beroende av att den hålls intakt genom härskarmetoder; de själva genererar på lokal som internationell skala genom en slags förväntan på att det ska finnas.

2001 är en väldigt bra film om man har ajna - HAL9000 är det som är "illuminati" bland konspiriationsteoriker: en slags mekanisk intelligens bestående av olika enheter likt banker och stater som kan liknas med en AI; det där 'nätverket' är inte riktigt intelligent och medvetande om vad det står för utan det är en bieffekt av civilisationen.

Deras egen design som bara gör vad den blir tillsagd.

Man ser samma spel mellan olika enheter i svenskt 'system'; media har en viss förväntan på t ex polisen som har en viss förväntan på befolkningen som har en viss förväntan på regeringen där allt går runt och det blir en fråga om värderingar som iom det innehåller en sak innehåller baksidan av det.

Där om en förväntan på regeringen är "styr oss"; baksidan av det blir "kontrollera oss" med negativ klang.

Blam: människor har genererat en elit som härskar över dem: genom deras egen begäran.

Har alltid funnits.. kommer inte alltid finnas - vet inte om det är det de syftade på med "archons" på gnostikernas tid, samma med att det här fenomenet har beskrivits som "djävulen" eller en drake som måste dräpas - det är människors egen skit på individuell nivå där de inte vill riktigt bekännas vid sina små mörkare tendenser som gör närvaron av det blir en del av sociologin där på macro-skala med hur länder fungerar internationellt gör det finns en elit.

Mkt bra inlägg får jag säga. Håller med till största del men jag är övertygad att manipulation och kontroll till allra högsta grad är en medveten och avsiktlig process men att den inte skulle kunna existera om mänskligheten i stort inte väljer att projicera fram den på det mentala planet. Manipulation och sk social engineering eller mind control pågår för att massorna tillåter den. Väljer du på mikronivå att ljuga och manipulera dina medmänniskor? Om majoriteten av människor konstant gör dessa handlingar på mikro nivå tillåts sedan liknande manipulation att manifesteras på makro nivå vilket du var inne på. Den yttre verkligheten är en spegelbild av hur gemene man ser och förhåller sig till sin omgivning. Därför ligger inte makten hos en liten elit vilket jag tror du var inne på utan hos den gemene människan. Gandhi var inne på detta när han sa att en människa måste förändra sig själv till det han/hon vill reflektera in i verkligheten. Detta vet dock många i toppen av den hierkiska makten och det ligger såklart i deras intresse att se till att så många som möjligt förblir ignoranta och förblir kvar i sin "Törnrosasömn".
Citera
2018-03-09, 09:26
  #984
Medlem
Det skumma var att i senaste Idol finalen sa Gina nått om Illuminatis båt! skumt va!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback