Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-04, 21:46
  #1
Medlem
Hey!

Jag hade tänkt att börja spela in när jag lirar BF3 och letar efter ett bra program som är GRATIS.

Jag har testat Fraps, BandiCam, CamStudio, E.M Free Gaming Recorder och några andra som jag inte kommer ihåg namnen på.

Fraps var bra men märkte att det bara spelar in i 30 sekunder.

BandiCam spelade också in i bara 30 sekunder och storleken på det jag spelade in var på flera hundra MB, på bara 30 sekunder!

CamStudio verkade vara bra med bra upplösning och allt, men den kunde dock bara spela in skrivbordet och inte i själva spelet.

E.M Free Gaming Recorder gav det en chans men det dög absolut inte, man kunde bara spela in i max 17 fps i gratis versionen, gjorde också att min CPU gick på 100% så länge programmet var igång.

Någon som använder ett annat bra program som kan spela in tills man vill och som komprimerar filmen eller inte gör filmen till onödigt stora?
Citera
2012-08-04, 22:18
  #2
Medlem
ChefRamsays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SebbeViking
Hey!

Jag hade tänkt att börja spela in när jag lirar BF3 och letar efter ett bra program som är GRATIS.

Jag har testat Fraps, BandiCam, CamStudio, E.M Free Gaming Recorder och några andra som jag inte kommer ihåg namnen på.

Fraps var bra men märkte att det bara spelar in i 30 sekunder.

BandiCam spelade också in i bara 30 sekunder och storleken på det jag spelade in var på flera hundra MB, på bara 30 sekunder!

CamStudio verkade vara bra med bra upplösning och allt, men den kunde dock bara spela in skrivbordet och inte i själva spelet.

E.M Free Gaming Recorder gav det en chans men det dög absolut inte, man kunde bara spela in i max 17 fps i gratis versionen, gjorde också att min CPU gick på 100% så länge programmet var igång.

Någon som använder ett annat bra program som kan spela in tills man vill och som komprimerar filmen eller inte gör filmen till onödigt stora?
Fetstilta: Crack

onT: xSplit kanske? Än så länge är det gratis.
Citera
2012-08-04, 23:31
  #3
Medlem
msi afterburner
Citera
2012-08-05, 01:39
  #4
Medlem
Jag har faktiskt hittat ett bra program, hittade bara sådär på YouTube. Dxtory, utalas nästan som Dick Story

Blev förvånad av 1080p upplösningen man fick utan någon framedrop eller lagg!

Dock blir det fortfarande stora filer av den också Men nu är jag nästan lite nöjd för att spela in faktiskt, haha
Citera
2012-08-05, 02:39
  #5
Medlem
NoggerTattoos avatar
Xsplit imo.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback