Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-04, 19:43
  #1
Medlem
c^2s avatar
Jag är inte så insatt i hårdvarudelen av PC, så jag tänkte be om lite hjälp med kraven som nämns i rubriken. Numpad är ett plus, men det är inget måste, viktigare är kriterierna ovan. Jag vill att datorn ska gå bra att koppla till en större skärm, då datorn mest kommer stå på samma ställe. Men vill ändå ha en bärbar då jag måste kunna ha med mig den ibland.

Kommer köra Ubuntu på datorn, men det är väl av liten betydelse då dom flesta datorerna säljs med Windows. Men det spelar som sagt ingen roll.
Citera
2012-08-04, 20:54
  #2
Medlem
stopbitchings avatar
http://www.dustinhome.se/product/501..._Prisjakt_5460
Citera
2012-08-05, 12:14
  #3
Medlem
c^2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
http://www.dustinhome.se/product/501..._Prisjakt_5460

Kör man operativsystemet på SSD för att få snabbare OS, medan man lagrar annan data (media etc) på HDD?
Citera
2012-08-05, 12:22
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c^2
Kör man operativsystemet på SSD för att få snabbare OS, medan man lagrar annan data (media etc) på HDD?

Det är lite av poängen när man inskaffar sig en SSD.
Citera
2012-08-05, 14:19
  #5
Medlem
c^2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Det är lite av poängen när man inskaffar sig en SSD.

När jag kikar på internet är det väldigt få datorer som säljs med SSD. Antar att det kommer mer och mer datorer, och att det är någon slags seg övergångsperiod som pågår?
Citera
2012-08-09, 21:10
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c^2
När jag kikar på internet är det väldigt få datorer som säljs med SSD. Antar att det kommer mer och mer datorer, och att det är någon slags seg övergångsperiod som pågår?

SSD är fortfarande väldigt dyrt och i en så pass prispressad branch som laptops finns det inte mycket utrymme för detta då det oftast bara finns en 2,5 tums plats att sätta in lagring i och enligt mig går utrymme(HDD) före hastighet(SSD) om man måste välja.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback