2012-08-03, 18:09
Medlem
lolredos avatar
Hej. Jag undrar när man drar iväg och styr gräs så blir det ju en och annat sms speciellt om man köper regelbundet. Jag funderar på att börja använda mig av "hide my sms" appen. Den går ut på att du skickar iväg en länk sen klickar mottagaren på länken och måste slå in ett lösenord för att kunna läsa smset.

Om vi säger att min mobil skulle bli beslagtagen en dag tror ni att dom skulle lägga ner energi på att försöka knäcka lösenordet? För om man till exempel inte säger lösenordet in på mobilen så gör dom ju det.

Anledningen till att jag överväger det här är för att jag haft min mobil på beslagen två gånger och klarat mig båda gångerna men nu känner jag att det börjar bli drygt att radera allt och båda gångerna har jag haft tur att man raderat allting det är lätt hänt att missa nån utekväll eller nått.
Citera
2012-08-03, 18:14
Medlem
Acepifys avatar
Tror garanterat att dom kan knäcka koden utan så mycket ansträngning. Men jag vet inte vad det är du pratat om riktigt.

Dom kanske bara kan ringa makern av appen och få informationen de behöver.
Citera
2012-08-03, 18:53
Medlem
lolredos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acepify
Tror garanterat att dom kan knäcka koden utan så mycket ansträngning. Men jag vet inte vad det är du pratat om riktigt.

Dom kanske bara kan ringa makern av appen och få informationen de behöver.

Asså när man skickar iväg länken så måste mottagaren skriva in ett lösenord för att kunna läsa meddelandet och där väljer man ett lösenord som då mottagaren bara knappar in. Ja tänkte också på det där men känns ändå som att det borde vara en lite väl stor ansträngning från våran pajas polis i ett narkotika ärende.
Citera
2012-08-03, 19:22
Moderator
Gordon Blixts avatar
Juridik -> Brott och brottsbekämpning

/Mod
Citera
2012-08-04, 06:00
Medlem
jiddishs avatar
Är dom inte ute efter att sätta dit någon och du bara blir tagen på stan med en bit på dig så gör dom nog ingenting åt saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in