Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-11, 10:23
  #385
Medlem
Bertil85s avatar
Var har de spelat in den här filmen ? Någon som vet ?
Citera
2017-11-11, 12:08
  #386
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Var har de spelat in den här filmen ? Någon som vet ?
Fiordland National Park på Nya Zeeland.

Fast det mesta är filmat i en filmstudio förstås.
Citera
2017-11-11, 12:15
  #387
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Fiordland National Park på Nya Zeeland.

Fast det mesta är filmat i en filmstudio förstås.


Tack. Ska kolla upp det. Fin miljö från Nya Zeeland.
Citera
2017-11-11, 23:37
  #388
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Tack. Ska kolla upp det. Fin miljö från Nya Zeeland.
Ja sydalperna är vackra och ligger bra till för att få täta skogar då regnet från havet går rakt in i kedjan och täcker stora delar av skog.
Citera
2017-11-11, 23:43
  #389
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Ja sydalperna är vackra och ligger bra till för att få täta skogar då regnet från havet går rakt in i kedjan och täcker stora delar av skog.

Nästa fråga finns det några Xenomorphs där ???
Citera
2017-12-02, 21:47
  #390
Medlem
Sardonias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Skall en vit kvinna knulla med en neger i uppföljaren också? Annars var Prometheus 1 en skitfilm, men dock intressant stundvis så jag kommer se tvåan sålänge det inte är någon negerknull i den…

Tyvärr, se nedan...

Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Det finns ingenting bra med den alls.
För det första så är skådespelarna lika usla som i Prometheus. En inkvoterad kvinna som ska föra befälet men som är helt menlös. En inkvoterad neger med 2 repliker vars enda egentliga syfte är att demonstrativt knulla en av de vita brudarna i dushen.
Samtliga karaktärer i både Prometheus och Covenant är stereotypiskt överdrivna och spelas utav avdankade b-skådisar.

Eller hur. Det är enerverande med dessa tvångsmässiga "neger knullar vit kvinna"-moment i filmerna. Är det Hollywood som tvingar på manusförfattarna detta? Dock löste de upp det med en härlig alien-attack i dushen...

I övrigt ger jag filmen en tveksam 3 av 5. Man kan inte förvännta sig mycket bättre sf-film i dessa tider.
Citera
2018-02-04, 00:03
  #391
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Jag har sagt det förut, och jag säger det igen. Alien Covenant är en "cabin in the woods"- teen slasher. Folk är så dumma att det blir komik av det och en del av handlingen.


Ja tyvärr, en svag film som inte blev en värdig uppföljare till Prometheus.
utan snarare en blodig sörja som ska fylla tomrummet till vad...? nästa film? som en transportsträcka.


Mina spontana tankar nedskriva under filmen, spoiler:

__________________
Senast redigerad av .RIHTT 2018-02-04 kl. 00:06.
Citera
2018-02-08, 19:22
  #392
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Bättre än "Prometheus" iaf, men det säger inte så mycket. För mycket CGI för min smak.
Citera
2018-05-16, 23:46
  #393
Medlem
Har tidigare sett Prometheus och Alien Covenant på Bio.

Efter att ha sett om Alien Covenant och direkt efter Prometheus så inser jag att den första filmen är så mycket bättre än den andra. Hoppas verkligen att den 3e filmen blir mer som den första. Vill inte ha så jäkla mycket original Aliens med, men antar att det är oundvikligt i och med slutet på Covenant.

Storyn i tvåan hade kunnat vara så mycket bättre med en direkt fortsättning på ettan, hon kunde väl bli tillfångatagen av Creators eller något i stället och så lyckas David på något sätt rädda henne genom att släppa ut viruset.
__________________
Senast redigerad av lonian 2018-05-16 kl. 23:51.
Citera
2019-01-30, 22:59
  #394
Medlem
skitpuddings avatar
Vad tycker ni om den här teorin då?

https://screenrant.com/alien-covenan...ion-backstory/

Citera
2019-02-01, 01:24
  #395
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitpudding
Vad tycker ni om den här teorin då?

https://screenrant.com/alien-covenan...ion-backstory/

Citera
2019-02-06, 18:33
  #396
Medlem
Tampiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitpudding
Vad tycker ni om den här teorin då?

https://screenrant.com/alien-covenan...ion-backstory/


Känns väl som en ganska lökig teori med tanke på att Space Jockeyn är enorm? Bara armen är ju nästan lika lång som en människa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback