Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-25, 07:51
  #337
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Nej det är inte oklart men dina inlägg i den här tråden har varit ganska oklara. Här låter det faktiskt som att Ripley skulle veta att drottningen är en del av Shaw.
(FB) Alien: Covenant (2017) (fd. Prometheus 2)

Nej, jag syftade på att Ripley i "Aliens" har en genuin rädsla inför en gigantisk men intelligent varelse med mänskliga drag.
Citera
2017-07-01, 01:59
  #338
Medlem
NyanNyans avatar
Ju mer jag har tänkt på den efter jag ha sett den så känns det som det rör sig åt att vara den sämsta alien-filmen någonsin.
När jag klev ut från bion så kändes den spontant som att vara bättre än Alien 3 och Alien Ressurection, men inte längre.
__________________
Senast redigerad av NyanNyan 2017-07-01 kl. 02:02.
Citera
2017-07-10, 08:29
  #339
Medlem
Jag tycker den var fenomenal!
Citera
2017-07-10, 08:58
  #340
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Det finns ingenting bra med den alls.
För det första så är skådespelarna lika usla som i Prometheus. En inkvoterad kvinna som ska föra befälet men som är helt menlös. En inkvoterad neger med 2 repliker vars enda egentliga syfte är att demonstrativt knulla en av de vita brudarna i dushen.
Samtliga karaktärer i både Prometheus och Covenant är stereotypiskt överdrivna och spelas utav avdankade b-skådisar.

Storyn liknar mer Avatar än Alien.
Citera
2017-07-10, 18:48
  #341
Medlem
sassafrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Det finns ingenting bra med den alls.
För det första så är skådespelarna lika usla som i Prometheus. En inkvoterad kvinna som ska föra befälet men som är helt menlös. En inkvoterad neger med 2 repliker vars enda egentliga syfte är att demonstrativt knulla en av de vita brudarna i dushen.
Samtliga karaktärer i både Prometheus och Covenant är stereotypiskt överdrivna och spelas utav avdankade b-skådisar.

Storyn liknar mer Avatar än Alien.

Michael Fassbender är/var bra, men visst var de övriga tvättäkta medelmåttor. Ingen var dock lika irriterande som fåntrattarna i Prometheus.

Det som är skandalöst är väl snarare att de inte lyckas vaska fram en intressantare/intelligentare story. Det finns så mycket story-potential där någonstans som man helt missar att utforska - jag tänker ffa på ingenjörerna och deras värld. Vem är de? Varför skapade de liv på jorden? Varför utrotade David dem?

Jag får ta och se om skiten för att se om den blir bättre en andra gång.
Citera
2017-07-10, 18:53
  #342
Medlem
loosecanons avatar
Michael Fassbender är det enda som lyfter filmen något sånär. Ett riktigt bottennapp för övrigt. Synd.
Citera
2017-07-11, 08:51
  #343
Medlem
Var så sjukt besviken på denna film.

Alla logiska fallgropar, irrationella och idiotiska beteenden som förekom i Prometheus för att inte tala om en historia som inte hängde ihop gjorde att jag togs ur upplevelsen och bara var irriterad hela den filmen.

När jag läste de nya recensionerna, bland annat nån som skrev att Covenant var "ett enda långt 'förlåt' till fansen" blev jag peppad. Det skulle jag inte blivit.

Vi var 5 Alienfans som var och såg den och vi tyckte alla samma sak. Allt som vi irriterat oss på i Prometheus var fan VÄRRE i Covenant.

Som andra skrivit, Fassbender enda lindringen. Skitfilm.
Citera
2017-08-01, 20:22
  #344
Medlem
lossnuss avatar
Otroligt usla skådisar, förutom Fassbender som var bra, och hur i helvete kunde dom ha med stolpskottet i cowboyhatten !
Var det någon överhuvudtaget som inte höll på David i den här filmen ?
Tycker förövrigt inte alls att Prometheus är så dålig som ni andra här tycker.
Citera
2017-08-01, 23:18
  #345
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lossnus
Otroligt usla skådisar, förutom Fassbender som var bra, och hur i helvete kunde dom ha med stolpskottet i cowboyhatten !
Var det någon överhuvudtaget som inte höll på David i den här filmen ?
Tycker förövrigt inte alls att Prometheus är så dålig som ni andra här tycker.
Prometheus är dålig som fan (riktig högbudget B-film). Enda anledningen till att den är någorlunda bra är att det ursprungliga Jon Spaihts manuset hade riktigt bra idéer och var ett intellektuellt manus där ancient astronauts hypotesen verkligen kunde ha blivit en riktigt bra film (typ lika mycket mind-fuck som första Matrixfilmen), men så kom mischlingjuden Damon Lindelof och sabbade allt när han skrev om manuset till ren skit.

Vi som såg Covenant och hoppades på att det skulle bli en förbättring och mer fokus på ingenjörerna osv, fick istället se mer intelligensförnedrande nonsens och hjärndöda karaktärer osv. Folk snackar om hur dåliga Alien vs Predator filmerna var, att det var slut med Alienfranchisen efter det osv, men jämfört med Prometheus/Covenant så är AvP rena mästerverken.
Citera
2017-08-02, 00:54
  #346
Medlem
Whiros avatar
Kan någon förklara det här som jag såg på IMDB

Ridley Scott`s Alien 2019
http://www.imdb.com/title/tt6980596/?ref_=nm_flmg_prd_2

och
Niel Bloomkamp`s Alien Project
http://www.imdb.com/title/tt4462546/?ref_=nm_flmg_dr_1
Citera
2017-08-02, 01:07
  #347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whiro
Kan någon förklara det här som jag såg på IMDB

Ridley Scott`s Alien 2019
http://www.imdb.com/title/tt6980596/?ref_=nm_flmg_prd_2

och
Niel Bloomkamp`s Alien Project
http://www.imdb.com/title/tt4462546/?ref_=nm_flmg_dr_1

Jag är helt fel person att svara här, då jag vet nära nog ingenting. Men i väntan på att någon kunnig har något att säga kan man väl ändå notera att Bloomkamps projekt låter synnerligen vagt. Är väl snarare osannolikt att det blir något av det. FAQen har en enda fråga, "what is known about this film so far?", och graden av spekulation i exempelvis följande är löjligt hög:

Citat:
- Blomkamp's concept art suggests that Hicks will return, it was reportedly confirmed via Michael Biehn's twitter that he had officially signed on. But it turned out that account was fake and has since been deleted. Therefore Biehn has not officially signed on. That being said, he has stated that he was "heartbroken" that he was unceremoniously killed off in Alien 3 without even making an appearance. So it's likely he will be willing to reprise his role.

Haha, sure sure, very "likely" indeed. Att han var ledsen att han dog mellan tvåan och trean kan man ju förstå, så att säga, även om jag antar att det halvt var ett skämt. Men givetvis kan man inte från det dra slutsatsen att det är "troligt" att han vill spela Hicks igen i en ny film. Snarare låter detta väldigt osannolikt, då A2 och A3 på ett tydligt och -- trots allt -- tillfredsställande sätt avslutat Hicks "character arc" (om man nu kan tala om en sådan).

Så det där låter ju som önsketänkande.

Sen har jag inte orkat google saken. Edit: ok, nu googlade jag, och det verkar inte bli nått av detta:

http://www.hollywoodreporter.com/hea...is-dead-999045
https://www.theguardian.com/film/201...neill-blomkamp

(För övrigt håller jag med lossnus om att Prometheus inte var dålig. I vissa aspekter var den rätt cool. Men den har sina brister.)
__________________
Senast redigerad av fryskyl 2017-08-02 kl. 01:13.
Citera
2017-08-03, 10:16
  #348
Medlem
såg den igår, va fan är man Alien fan så gillar man ju allt med sötnosarna

klart dom e kassa i jämförelse med 1an och 2an

men tycker den va helt ok, en 3a typ

kommer det en fortsättning? känns så
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback