2012-08-03, 13:18
Medlem
Tjenatjena

För 2 dagar sen så tappade jag luren i toan , jag skruvade isär den till molekyler och lät den ligga i ris över natten. Idag satte jag ihop telefonen och den hoppade igång!!

Nu till den dåliga nyheten och mitt problem.
Jag får ingen service, mobilen hittar mitt simkort och frågar om simkod när jag startar men den får ingen täckning.

1. Har jag satt ihop den fel då?
2. Har det med något annat att göra?
3. Någon som haft samma problem?
4. Kan jag fixa det?

Jag vill helst inte lämna in den på service eftersom det inte direkt växer pengar på träd hos mig.
Citera
2012-08-03, 16:20
Medlem
Mobilplanetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indz
Tjenatjena

För 2 dagar sen så tappade jag luren i toan , jag skruvade isär den till molekyler och lät den ligga i ris över natten. Idag satte jag ihop telefonen och den hoppade igång!!

Nu till den dåliga nyheten och mitt problem.
Jag får ingen service, mobilen hittar mitt simkort och frågar om simkod när jag startar men den får ingen täckning.

1. Har jag satt ihop den fel då?
2. Har det med något annat att göra?
3. Någon som haft samma problem?
4. Kan jag fixa det?

Jag vill helst inte lämna in den på service eftersom det inte direkt växer pengar på träd hos mig.

Börja med att prova med nytt simkort ifall simkortet skadats (gratis att få hos leverantör).
Funkar inte det så öppna mobilen igen och borsta rent med elektronikvätska (tror kjell&co har sånt för en billig peng).
Kolla även så att du satt in antennen rätt/ordentligt (och inte pajat något) när du satte ihop mobilen igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in