2012-08-03, 03:54
Medlem
Deadshots avatar
Som topic lyder så undrar jag ifall jag har någon möjlighet till ett blancolån på ca 10lax. Tänkt att betala lite skulder, men till banken så ska jag "ta körkort". Tänkte ta lånet på 1 år, med ränta och diverse så skulle väl det bli ca en tusing i månaden? Något jag skulle klara av utan några som helst problem då jag får 9lax utav CSN varje månad + en lön på ca 10 tusen. (Jobbat nån månad eller två, börjar igen till hösten).

Ville bara titta med er innan jag kontaktar banken!

Tackar på förhand, take care.

/DS
Senast redigerad av Deadshot 2012-08-03 kl. 04:22.
Citera
2012-08-03, 04:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Deadshot
Som topic lyder så undrar jag ifall jag har någon möjlighet till ett blancolån på ca 10lax. Tänkt att betala lite skulder, men till banken så ska jag "ta körkort". Tänkte ta lånet på 1 år, med ränta och diverse så skulle väl det bli ca en tusing i månaden? Något jag skulle klara av utan några som helst problem då jag får 9lax utav CSN varje månad + en lön på ca 10 tusen. (Jobbat nån månad eller två, börjar igen till hösten).

/DS
Du ska also ta blacolån för att ta körtkort? Oerhört dumt vill jag påstå. 10 lax för ett körkort räcker inte, om man då vill vara på den säkra sidan! Har du någon fast anställdning? Om inte, så kan du nog inte ta något lån. Däremot så kan nog dina föräldrar stå för lånet, och du betalar det men ao.. Det förutsätter ju att dom är villiga att göra det
Citera
2012-08-03, 04:28
Medlem
Deadshots avatar
Nej, ska inte ta körkort för dom pengarna. Ska betala lite privata skulder. Mina föräldrar är nog villiga att gå i borgen ja, men jag skulle helst vilja slippa att blanda in dom. Men om det inte finns någon annan utväg, ja då får det bli så.

/DS
Citera
2012-08-03, 04:48
Medlem
Pangaea250s avatar
Citat:

/DS

Fast du får väl inte 9 lax av csn utan hälften av den summan är väl lån?
Även om det är ett fördelaktigt lån så borde du kanske inte betala av lån med annat lån.. nu blev det många "lån" men jag hoppas att du fattar. Å andra sidan så måste man göra vissa saker ibland så önskar dig lycka till.
Citera
2012-08-03, 04:52
Medlem
Deadshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangaea250
Fast du får väl inte 9 lax av csn utan hälften av den summan är väl lån?
Även om det är ett fördelaktigt lån så borde du kanske inte betala av lån med annat lån.. nu blev det många "lån" men jag hoppas att du fattar. Å andra sidan så måste man göra vissa saker ibland så önskar dig lycka till.

Får 6.5k utav CSN i bidrag samt 2.5 som jag lånar varje månad. 10k borde inte vara några problem hos banken då jag har en bostadsrätt jag kan använda som "säkring" ev att mina päron går i borgen för mig. Ja, det är viktigt att dessa skulder betalas omgående - inte pga något kriminellt FYI.

/DS
Citera
2012-08-03, 06:19
Medlem
Citat:
Får 6.5k utav CSN i bidrag samt 2.5 som jag lånar varje månad. 10k borde inte vara några problem hos banken då jag har en bostadsrätt jag kan använda som "säkring" ev att mina päron går i borgen för mig. Ja, det är viktigt att dessa skulder betalas omgående - inte pga något kriminellt FYI.

/DS

Nej... Du får runt 2800 i bidrag och 6k i lån.
Citera
2012-08-03, 06:21
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkagAndBone
Nej... Du får runt 2800 i bidrag och 6k i lån.

Hur mycke som är lån resp bidrag varierar beroende på hur gammal man är och vilken nivå man pluggar på.
Citera
2012-08-03, 06:41
Bannlyst
Oavsett vad så är inte CSN någon inkomst för bankerna, och därefter blir det svårt att ta ett lån med enbart den lönen han har!
Citera
2012-08-03, 09:05
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Oavsett vad så är inte CSN någon inkomst för bankerna, och därefter blir det svårt att ta ett lån med enbart den lönen han har!

Dock så har han ju en säkerhet så det kan nog gå om han kan snacka för sig.
Citera
2012-08-03, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Hur mycke som är lån resp bidrag varierar beroende på hur gammal man är och vilken nivå man pluggar på.

Jag har fortfarande svårt att se honom få 6k i bidrag från CSN då standard för universitetsstudier är 2,8k som jag hävdade ovan. Har du 10 kids kan du få 2,2k i tillägg men det blir fortfarande inte mer än 5k... testa den här om du vill: https://www.csn.se/rut/utanpersonligauppgifter.do

On topic:
Verkar enklast att ringa banken, men tycker för övrigt inte att det verkar som någon toppenidé.
Citera
2012-08-03, 22:40
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Jag har fortfarande svårt att se honom få 6k i bidrag från CSN då standard för universitetsstudier är 2,8k som jag hävdade ovan. Har du 10 kids kan du få 2,2k i tillägg men det blir fortfarande inte mer än 5k... testa den här om du vill: https://www.csn.se/rut/utanpersonligauppgifter.do

On topic:
Verkar enklast att ringa banken, men tycker för övrigt inte att det verkar som någon toppenidé.

Sambon studerade nyligen, han fick ut en bit över 7k varav ~2k var lån resten var bidrag.
Det beror på ålder och studienivå.
Citera
2012-08-03, 23:39
Medlem
Deadshots avatar
Citat:

On topic:

Jag får 6500 SEK i bidrag varje månad utav CSN samt 2400 SEK i lån vilket resulterar i 8900 SEK. Vad är så svårt att tro på? Googla och du skall finna, men i berusandets glöd så får jag vara snäll och giva dig: http://www.csn.se/komv-folkh-gymn/st...hogre-bidraget

Där ser du beloppet för 4 veckor, vilket då är månadsvis. Övertygad nu? Ha de gött.

Tackar för alla svar förövrigt, pratat med päronen och dom kommer att gå i borgen för mig.

/DS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in