Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-03, 20:44
  #25
Medlem
maxipowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kul-Ram
Jag säger inte att utfartsregeln inte skulle gälla men det kan vara svårt att bedöma hastighet och avstånd när/om hastigheten är hög (mycket hög i förhållande till övrig/tillåten trafik)
Och vad är då din kommentar till omkörning på övergångställe?


Visst ser jag ett övergångsställe på bilden......Var står det att han kört om vid ett övergångsställe????



Vad är det du vill ha sagt???????
Citera
2012-08-04, 08:52
  #26
Medlem
Squeakytoess avatar
Jo det är ett övergångsställe och en busshållplats på var sida om vägen precis där.

Vet inte vilket håll han kom ifrån, men det är en kurva precis innan (om han kom från centrum). Så nej, inte det bästa stället att köra om på :O
Citera
2012-08-04, 09:48
  #27
Medlem
CuliusJeasars avatar
Mest troligt bilens fel, även om hojen säkerligen gick för fort. Jag har x antal tusen mil som mcförare i ryggen och det är skrämmande att tänka tillbaka på hur många gånger man nästan har smällt pga ouppmärksamma bilförare, som struntar i väjningsplikter, gör farliga vänstersvängar eller byter fil utan att kolla döda vinkeln. Jag utgår alltid ifrån att inte en jävel ser mig när jag kör, blinkar gärna med helljuset eller tutar relativt ofta också för att påkalla uppmärksamhet i potentiellt farliga situationer. Hittills har jag krockat en gång, på 50-väg, när en bilist struntade i sin väjningsplikt och bara körde rakt ut. Han såg mig inte sa han efteråt.. (nej, körde inte för fort).

Det är inte konstigt att det sker många allvarliga mcolyckor när folk knappt kan köra bil.
Citera
2012-08-04, 10:55
  #28
Medlem
Vad är tragiskt? Kör man som en dåre på allmän väg, med en "livsfarlig leksak" så kan man dö och döda andra framför allt. Nu dog han, en idiot mindre på vägarna. Det är skönt för oss som kör normalt! Tur att inget hände med föraren av bilen
Citera
2012-08-04, 12:29
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soi6
Vad är tragiskt? Kör man som en dåre på allmän väg, med en "livsfarlig leksak" så kan man dö och döda andra framför allt. Nu dog han, en idiot mindre på vägarna. Det är skönt för oss som kör normalt! Tur att inget hände med föraren av bilen

Det är tragiskt då det är en ung kille, med framtiden för sig, med familj som tidigare drabbats av olyckor. En ung kille, som förtjänat ett bättre öde.

Några 100 km i timmen var det inte. Och även om vi pratar utfartsregel från parkering, så har troligen föraren gjort allt rätt, tittat sig för, svängt ut på rätt sätt och bom så kom mcn som tidigare varit skymd av en bil etc i hög fart = omöjligt att väja för bilisten.
Citera
2012-08-04, 13:29
  #30
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LATTMAJONNAS
Mycket tragiskt, jag är glad att jag hunnit blivit 25, har haft både körkort och mc sedan 16, och mopeder självklart innan det... Och utan att överdriva, nästan varje gång jag är ute med bågen (sporthoj) inträffar ett tänkbart olyckstillbud som inte är mitt fel, utan andra bilisters dåliga uppsikt.
Och jag vill poängtera att många tillbud bortsett från det jag skrev är säkert mitt fel också, det är jag fullt medveten om när man kör snabbt och på gränsen, så är jag en risk för mig själv och andra

Men det jag ville lyfta är att när man även kör lagligt händer det ruggigt ofta att folk missar mig eller felbedömer mig...
Svårt ha koll på allt som bilist helst om det är mycket trafik, en hel del MC förare ber om att få krocka genom sin aggressiva körstil.
Citera
2012-08-04, 15:15
  #31
Medlem
maxipowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soi6
Vad är tragiskt? Kör man som en dåre på allmän väg, med en "livsfarlig leksak" så kan man dö och döda andra framför allt. Nu dog han, en idiot mindre på vägarna. Det är skönt för oss som kör normalt! Tur att inget hände med föraren av bilen

Var står det att han körde som en dåre ?

Har själv kört hoj närmare 30 år . För att man kör om ngn på en 50 väg är man en idiot då?

Du skriver att det är skönt med en idiot mindre o att du kör normalt, Jag tror att du är en av dom som man får se upp med i trafiken.... Som det låter på dig så har du ingen som helst respekt för en som kör hoj.
Citera
2012-08-11, 00:00
  #32
Medlem
PHaT.DeNiMs avatar
Om jag nu inte minns helt fel vad min farsa sa, så ska bilföraren vara en äldre kvinna, i pensionärsålder. Min farmor bor i lägenheterna precis bakom olyckan och hörde smällen
Citera
2012-08-12, 17:55
  #33
Medlem
anonymjavels avatar
Han körde som en dåre!!

Bild/karta!
https://anonfiles.com/file/2cbd60039...2766c8c5b24428

Han stannade vid övergångsstället nr 1 på bilden, och släpper över en person.
Vid nr 2 på bilden så kör han om en bil på insidan.
Vid nr 3 på bilden så krockar han

Från bild 1 till bild 3 så åker han om en bil på högersidan och går upp på bakhjulet och va uppe i ca 80-100kmh när det är 30 på den sträckan vid de klockslaget. annars är det 50kmh
Citera
2012-08-22, 09:50
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Några 100 km i timmen var det inte. Och även om vi pratar utfartsregel från parkering, så har troligen föraren gjort allt rätt, tittat sig för, svängt ut på rätt sätt och bom så kom mcn som tidigare varit skymd av en bil etc i hög fart = omöjligt att väja för bilisten.


ok....killen kör ut från korsning,gasar fullt slår av pga bil i vägen...gasar sedan absolut fullt
i ca 43 sekunder med avbrott för det tillfälle då han troligtvis ser den gamla damen
köra ut,hon stannar till han fortsätter då accelerera fullt i ca 2 sekunder då
gör den gamla damen det "ofattbara" trots att mcn närmar sig i hög hastighet,jo hon
kör rakt ut framför honom och han panikbromsar då omkull sig och PANG
mc+killen glider in i sidan på bilen.impacten var så hög/hård att bilen lyft sig lite
från vägbanan.
där har ni hur det gick till utan omskrivningar,jag satt på min balkong som är belägen
snett ovanför olycksplatsen....

från om vi uppskattar att han hade ca 30 km när han upptog full acceleraration så var hans hastighet en bit över 100 km när han panikbromsade ...hade han hållt 30/50 hade han klarat livet...
å andra sidan hade den gamla damen i bilen inte gjort så fel som hon gjorde hade han också överlevt detta tillfälle.

hade den damen i bilen inte varit en åldring hade hon avbrutit sin körning rakt ut i vägbanan framför
mcn,ofattbart att hon inte såg honom oavsett hans hastighet,det fanns väldigt mycket tid och sträcka till att uppmärsamma honom för damen i bilen.
så länge åldringar för köra bil och mc-förare får köra monster i ungdomen kommer vi se dessa olyckor
tyvärr..
Citera
2012-11-09, 22:38
  #35
Medlem
anonymjavels avatar
http://nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=8043302


Detta är så jävla fel!!!!


Det är inte hennes fel att han körde ca 80-100km/h in i henne!!

hon såg inte honom + att om han hade kört i rätt hastighet 30km/h så hade han aldrig dött!!
Citera
2012-11-09, 22:41
  #36
Medlem
anonymjavels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenneth Lind
ok....killen kör ut från korsning,gasar fullt slår av pga bil i vägen...gasar sedan absolut fullt
i ca 43 sekunder med avbrott för det tillfälle då han troligtvis ser den gamla damen
köra ut,hon stannar till han fortsätter då accelerera fullt i ca 2 sekunder då
gör den gamla damen det "ofattbara" trots att mcn närmar sig i hög hastighet,jo hon
kör rakt ut framför honom och han panikbromsar då omkull sig och PANG
mc+killen glider in i sidan på bilen.impacten var så hög/hård att bilen lyft sig lite
från vägbanan.
där har ni hur det gick till utan omskrivningar,jag satt på min balkong som är belägen
snett ovanför olycksplatsen....

från om vi uppskattar att han hade ca 30 km när han upptog full acceleraration så var hans hastighet en bit över 100 km när han panikbromsade ...hade han hållt 30/50 hade han klarat livet...
å andra sidan hade den gamla damen i bilen inte gjort så fel som hon gjorde hade han också överlevt detta tillfälle.

hade den damen i bilen inte varit en åldring hade hon avbrutit sin körning rakt ut i vägbanan framför
mcn,ofattbart att hon inte såg honom oavsett hans hastighet,det fanns väldigt mycket tid och sträcka till att uppmärsamma honom för damen i bilen.
så länge åldringar för köra bil och mc-förare får köra monster i ungdomen kommer vi se dessa olyckor
tyvärr..


lätt för henne att se honom när han kör om på fel sida om bilen!! Det är hans fel inte hennes!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback