Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-01-16, 23:38
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VaktareOlsson
Jaha. Nu har det gått ännu ett år. Jag är ledsen för din skull och vill inte strö salt i såren. Men jag tror ändå att du vill ha någon info. Något jag märkt i "vaktkåren" är att mer än hälften är svin som enbart tänker på sig själva. Kan vara så att kollegorna samt barägarna är insyltade och mutade, för att sluta fred med gruppen som stod bakom tumulten.

Gräver man ordentligt bland Ali's bars kontakter hittar man säkert något. Än en gång, beklagar sorgen till dottern.

Hej, och tack!
Ja, ännu ett år har gått. Idag exakt 13 år sedan...
Strö salt i såren gjorde du inte, blev dock förvånad över att någon fortfarande tagit sig tid att skriva här.
Det känns rätt omöjligt det här. Fick inte någon återkoppling av Brottsplats Sverige heller..
Citera
2017-01-26, 14:07
  #38
Medlem
Annonsblockerarens avatar
Brukade Bo Jacobsson ofta jobba som ordningsvakt vid aktuell restaurang?
Citera
2017-04-09, 10:56
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annonsblockeraren
Brukade Bo Jacobsson ofta jobba som ordningsvakt vid aktuell restaurang?

Hej! Ja, det brukade han.
Citera
2017-04-14, 13:59
  #40
Medlem
Annonsblockerarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livelifenow
Hej! Ja, det brukade han.

Vet du status på utredningen i nuläget?
Citera
2017-04-23, 22:41
  #41
Medlem
Annonsblockerarens avatar
Har man funderat i banorna kring att det kan vara någon som tidigare gjort samma sak?

En 21-årig man blev i augusti 2003 häktad misstänkt för en skottlossning på Daily News Café i Stockholm. Något vittne hade pekat ut honom tror jag.

Skottlossningen vid nattklubben inträffade natten till den 16 augusti 2003, det vill säga nästan ett halvår innan dödsskjutningen som aktuell tråd handlar om.

Gärningsmannen sköt mot flera dörrvakter. Motivet var troligtvis att han blev avvisad från krogen någon timme innan. 21-åringen häktades misstänkt för grov misshandel och hot mot tjänsteman.

21-åringen var kriminell och välkänd av polisen. Han var dömd för bland annat grov stöld, olaga frihetsberövande, olaga hot, misshandel och grovt vapenbrott. Ingen trevlig person.

Jag vet inte om 21-åringen blev dömd av domstol.
Citera
2017-08-02, 10:58
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annonsblockeraren
Har man funderat i banorna kring att det kan vara någon som tidigare gjort samma sak?

En 21-årig man blev i augusti 2003 häktad misstänkt för en skottlossning på Daily News Café i Stockholm. Något vittne hade pekat ut honom tror jag.

Skottlossningen vid nattklubben inträffade natten till den 16 augusti 2003, det vill säga nästan ett halvår innan dödsskjutningen som aktuell tråd handlar om.

Gärningsmannen sköt mot flera dörrvakter. Motivet var troligtvis att han blev avvisad från krogen någon timme innan. 21-åringen häktades misstänkt för grov misshandel och hot mot tjänsteman.

21-åringen var kriminell och välkänd av polisen. Han var dömd för bland annat grov stöld, olaga frihetsberövande, olaga hot, misshandel och grovt vapenbrott. Ingen trevlig person.

Jag vet inte om 21-åringen blev dömd av domstol.

Det finns väldigt lite information ute om denna händelse. Vad jag fått fram var att han dömdes till fängelse senare under 2003. När han ställdes in för fängelse är dock frågan. Var han i frihet under tiden? Var han någon som brukade vara vid Alis? Står inte vem det var etc. Måste få ut dessa dokument från tingsrätten isåntfall.
Citera
2024-01-16, 09:16
  #43
Medlem
borgir82s avatar
Idag är det exakt 20 år sedan Bo Jacobsson mördades på Gamla Brogatan i Stockholm och jag kommer mycket väl ihåg det här mordet när det inträffade.

Någon måste ju veta vem/vilka som ligger bakom!
Oerhört tragiskt att detta fall förblivit olöst genom alla år..Jag lider med hans anhöriga, dom förtjänar att få ett avslut!
__________________
Senast redigerad av borgir82 2024-01-16 kl. 10:14.
Citera
2024-01-16, 18:51
  #44
Medlem
Ja, någon borde ju verkligen veta något..
Citera
2024-03-01, 16:50
  #45
Medlem
Har polisen uppdatering med anhöriga om utredningen? Jag tycker det här är en polisutredning där man inte riktigt har gjort allt. Så jobbigt för anhöriga. Finns det någon utredning i nuläget? 2 frågor till anhöriga, jag hoppas på svar.
Citera
2024-03-10, 17:17
  #46
Medlem
GuldkalvenAxels avatar
Till livelifenow

I en artikel i Aftonbladet stod det att Alis Bar var Robert Achebergs stamkrog. Han har även varit delägare. Senare kallas stället för El Amir och verkar till ca 2013. Är Alis Bar och El Amir samma verksamhet? En källa kan vara att fråga någon på El Amir. Stället fanns på Gamla Brogatan 40. Ganska nära Vasagatan. Jag skulle också kontakta de poliser som nämns i de artiklar som finns. Det kanske finns ledtrådar i deras värld som inte är verifierade?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...gs-favoritkrog

Vid knivbråket fick de tag i 2 individer som kanske kan berätta något idag men inte då?

Källa till namnet Alis Bar
https://www.mitti.se/nyheter/ali-bou...370.a9592ab35c
__________________
Senast redigerad av GuldkalvenAxel 2024-03-10 kl. 17:29.
Citera
2024-03-10, 21:06
  #47
Medlem
Det finns ju dom fall där man vet att gärningsmannen blivit avvisad eller hamnat i bråk med vakterna på klubben och kommit tillbaka för att hämnas. Fanns det något bråk den kvällen eller en tid innan där Bo och andra vakter avvisat någon eller hamnat i bråk?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback