Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-07, 16:54
  #13
Medlem
Nu har det gått ytterligare ett år.

Android Pay (vilket är den nya benämningen på Google Wallets funktioner som rör mobila betalningar) går att ladda ned som APK-fil och därefter att öppna på telefoner här i Sverige. När man ska lägga in sitt kontokort tar det dock stopp - kortutgivaren stödjs inte står det. Tidigare gick appen inte alls att starta här, men i och med att man utvidgat till Storbritannien och Australien (tror jag) så fick man kanske ta bort "US only"-spärren.

Går segt för Sveriges del. Men vi kan ändå vara glada att vi har Swish tycker jag.
Samsung Pay har för övrigt en stor fördel - det fungerar med alla nuvarande kortterminaler (när det gäller hårdvaran, dock kan mjukvaruppdatering behövas). Samsung Pay använder nämligen en egen teknik som gör att telefonen emulerar ett betalkort, typ. Du håller telefonen över kortläsaren och den borde kunna läsa av som att du hade satt i ditt kort i läsaren.
Citera
2016-12-18, 03:45
  #14
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Har nyss fått upp ögonen för Google Wallet. Som jag förstår det är det som en form av Swish fast internationellt istället för bara i Sverige. Det verkar riktigt smidigt!

Jag misstänker dock att det kommer gå trögt i Sverige nu när vi blivit så vana vid Swish. Hoppas att det växer och blir större iallafall
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback