• 1
  • 2
2012-08-02, 13:31
Medlem
Tänkte upplysa er om att Google Wallet stöder Visa, Mastercard, Diners Club och American Express från och med igår vilket är en god nyhet eftersom man innan dess bara kunde använda GW tillsammans med Mastercard och City. ICA har sedan en tid uppgraderat sina kortläsare så infrastrukturen finns där och förhoppningsvis blir Google Wallet tillgängligt i Sverige snart.
Det går inte att ladda ner appen via Google Play om man är i Sverige, men apkn ligger ute på nätet för den som vill testa.
Citera
2012-08-02, 13:40
Medlem
MrBraxs avatar
Lite synd att knappt några mobiler har NFC då.
Citera
2012-08-02, 13:55
Medlem
Diverges avatar
Funkade inte på min device eller mitt network. Surt
Citera
2012-08-02, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Lite synd att knappt några mobiler har NFC då.
Det finns idag ca 60 mobiler och surfplattor som kan hantera NFC och fler är på väg. Har hört ett rykte om att nästa iPhone lär ha NFC.

http://www.nfcworld.com/nfc-phones-list/
Citera
2012-08-02, 18:41
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snabelmannen66
Det finns idag ca 60 mobiler och surfplattor som kan hantera NFC och fler är på väg. Har hört ett rykte om att nästa iPhone lär ha NFC.

http://www.nfcworld.com/nfc-phones-list/

Har dock inte någon anledning förutom detta att uppgradera min SGS2, och det kommer nog dröja ett bra tag innan den blir kass
Citera
2012-08-02, 20:35
Medlem
Proppiss avatar
Som tekniknörd tycker jag det här är fantastiskt spännande. Nu kan mobilen ersätta plånboken, det finns redan NFC-dörrlås och flera biltillverkare har tagit fram eller jobbar på NFC-lösningar. Den dag då det enda man behöver ha med sig är mobilen är snart här
Citera
2012-08-02, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Har dock inte någon anledning förutom detta att uppgradera min SGS2, och det kommer nog dröja ett bra tag innan den blir kass
Jag är inte säker, men jag tror att Payson, Klarna eller något annat betalbolag i Sverige har ett klistermärke med inbyggt nfc-krets som man kan använda om telefonen inte har nfc. Det kommer säkert komma en del tillbehör man kan använda för nfcbetalning om nallen inte har det redan.
Citera
2015-07-06, 01:16
Medlem
Fungerar detta idag? Kommer det ut före apple pay?
Citera
2015-07-17, 10:14
Medlem
Arbetarbroders avatar
Wow, en tråd som skapades redan 2012, Google Wallet är alltså inte direkt supernytt.
Hört om de en längre tid, men hur exakt fungerat det, hittar ingen app varken i Google Play Store eller AppStore..?
Citera
2015-07-17, 20:13
Medlem
Arbetarbroders avatar
Finns inte på svenska Google Play men eftersom de är Google så finns de säkert hundra andra källor än just deras App Store.
Men Google Wallet, Apple Pay tom. min nya Samsung Galaxy har nått Samsung Pay eller Galaxy Pay.
Annars finns Skrill, massa bitcoinswallet och typ Swish men där räcker de väl ändå, vill ni flasha upp med mobilen på ICA, klädbutik eller typ Arlanda?
Tycker de är scary nog att Google har mina fingeravtryck till jag är redo att se mobilen som bättre alternativ till VISA-kort eller cash.
Citera
2015-08-10, 08:31
Medlem
Arbetarbroders avatar
Hm..
Inga Google Wallets eller betalningar på ICA med iPhone 6 och Apple Pay - Sverige verkar inte röra sig i denna riktningen..?
Kanske beror det på att svenskarna använder sitt VISA-kort i så hög omsättning att det inte drivs på direkt mycket och att den stora majoriteten svenskar aldrig skulle betala med mobilen.

Men de står helt stilla i Sverige eller missar jag något?
Här är CNET Update om Google Wallet vs Apple Pay och de är innan lanseringen av årets premium-telefoner släpptes: CNET Update 23 feb. 2015

Här ett inslag i CNET Update från sex månader innan klippet ovanför, okt 2014
CNET: Google Wallet vs Apple Pay vs PayPal
Jag har aldrig sett Apple Pay, eller Google Wallet IRL heller för den delen. Och Samsung kom ju med "Samsung Pay" när Samsung Galaxy S6 lanserades, och det har jag inte hört nämnas efter det.

Är det nån som testat eller sett av de här grejerna i andra länder, ska finnas i iaf Storbritannien har jag hört, eller vet hur de är i Sverige går det ens att få tex. Google Wallet till mobilen om man nu skulle vilja det?
(jag kommer låta min gräns gå vid ge Google insyn i min ekonomi också, men är nyfiken på vad som händer...)
Citera
2015-10-01, 14:15
Medlem
Är det ingen som vet något om det här? Finns det några affärer i Sverige där man kan använda det här?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback