Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-02, 00:42
  #1
Medlem
Hej! Jag har varit säljare på Paypal nu ett tag. Jag har sålt mest programvara som till exempel Adobe Acrobat, Photoshop Extended och Office Mac. Alla produkter jag köper är importerade från Kina. För några dagar sedan så sa en av köparna att Photshop jag skicka till han inte fungerade, jag prata med han ett tag och visade han att Photoshop fungerar perfekt, bevisa det igenom bilder och film. Men han starta "Case" på Paypal. Paypal ville först att vi skulle diskutera allt själva och komma fram till någon lösning. Men det funka inte, så hela Caset gick vidare till att Paypal fick bestämma.

Idag när jag loggade in pp mitt Paypal konto så var det inaktiverat. Pengarna jag har där är begränsade och jag kan inte göra något där. Paypal nu kräver att jag skickar kvitto och kontaktinformation för personen jag köper ifrån.

Så min fråga är att om jag skickar de dokumenten till de, vad kommer de kunna göra? Jag vet inte om produkterna är äkta eller inte, men jag är säker på att de funkar perfekt på datorn. Men jag tror inte man kan registrera de på Adobes hemsida. Men om produkterna är illegala, kommer Paypal kunna sätta dit mig för copyright sak? Vad kommer jag få för straff?

tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback