Fluoxetin är inte det första du skulle få utskrivet. Antar att det skulle bli en annat SSRI som sertralin. Men det tar flera veckor innan effekt kommer om någon effekt kommer överhuvudtaget. jag skulle inte kalla det glädjepiller heller direkt.
Det bästa borde vara att säga att du får panikångest/kraftig ångest i vissa situationer, då kan du få benso utskrivet för behovsbruk om du har lite tur.
Har du en ständig ångest/nedstämdhet kommer du troligtvis bara få zoloft eller andra ssri-preparat, då läkare sällan vill skriva ut benso som medicin mot långvariga depressioner pga beroenderisken och toleransökningen som kommer vid ett dagligt bruk. SSRI-mediciner ger dig inget rus överhuvudtaget.
Ett säkert kort för glädjekickar Amfetamin 5 mg, dock högst osannolikt.
Gäller det till antidepressiva så skulle jag sikta på Efexor/venlafaxin, verkar vara betydligt mer snabbverkande än antidepressiva generellt.
Venlafaxin ger inte ett skit. Inte verkat på mig iallafall. Rök lite cb, fundera sedan vad som tynger dig och filosofera. "Glädjepiller" har ofta negativa följder.
Det bästa borde vara att säga att du får panikångest/kraftig ångest i vissa situationer, då kan du få benso utskrivet för behovsbruk om du har lite tur.
Har du en ständig ångest/nedstämdhet kommer du troligtvis bara få zoloft eller andra ssri-preparat, då läkare sällan vill skriva ut benso som medicin mot långvariga depressioner pga beroenderisken och toleransökningen som kommer vid ett dagligt bruk. SSRI-mediciner ger dig inget rus överhuvudtaget.
Men jag är inte ute efter ett rus.
Citat:
Ursprungligen postat av raven101
Venlafaxin ger inte ett skit. Inte verkat på mig iallafall. Rök lite cb, fundera sedan vad som tynger dig och filosofera. "Glädjepiller" har ofta negativa följder.
Vet inte var jag skulle få tag på någon annan drog än kaffe. jo cigg kanske. :P
Senast redigerad av WhaleMale 2012-08-02 kl. 03:04.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!