Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-08-01, 20:39
Medlem
WhaleMales avatar
Jag vet inte tillräckligt mycket om droger för att ställa min fråga i en specifik del här.

Jag undrar vilka är de mest troliga tabletterna är att få utskrivna från sin läkare som ger en liten
glädjekick.

Känns som att jag behöver det nu. Bara något litet för att ta mig upp och sedan fortsätta utan.
Citera
2012-08-01, 20:40
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
Nog lättare att lösa det på annat sätt än via läkare om du vill få de inom den närmsta tiden.
Citera
2012-08-01, 20:41
Medlem
Powens avatar
Via läkare kan det vara en klurig och lång process innan du får något "bra".
Citera
2012-08-01, 20:50
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powen
Via läkare kan det vara en klurig och lång process innan du får något "bra".

Men om jag skulle få något oavsett från vem. Vad skall jag då ta. Är totalt noob. Dricker inte ens knappt.

prozak, eller är det 90-ies?
Citera
2012-08-01, 21:05
Medlem
Powens avatar
Fluoxetin är inte det första du skulle få utskrivet. Antar att det skulle bli en annat SSRI som sertralin. Men det tar flera veckor innan effekt kommer om någon effekt kommer överhuvudtaget. jag skulle inte kalla det glädjepiller heller direkt.
Citera
2012-08-01, 21:38
Medlem
Slingshots avatar
Lyrica, du blir lyrisk.
Citera
2012-08-01, 23:16
Medlem
Det bästa borde vara att säga att du får panikångest/kraftig ångest i vissa situationer, då kan du få benso utskrivet för behovsbruk om du har lite tur.

Har du en ständig ångest/nedstämdhet kommer du troligtvis bara få zoloft eller andra ssri-preparat, då läkare sällan vill skriva ut benso som medicin mot långvariga depressioner pga beroenderisken och toleransökningen som kommer vid ett dagligt bruk. SSRI-mediciner ger dig inget rus överhuvudtaget.
Citera
2012-08-01, 23:20
Medlem
Smash3rs avatar
Subutex. Stessolid.
Citera
2012-08-02, 01:28
Medlem
likeithards avatar
Ett säkert kort för glädjekickar Amfetamin 5 mg, dock högst osannolikt.

Gäller det till antidepressiva så skulle jag sikta på Efexor/venlafaxin, verkar vara betydligt mer snabbverkande än antidepressiva generellt.
Citera
2012-08-02, 02:50
Medlem
raven101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
Ett säkert kort för glädjekickar Amfetamin 5 mg, dock högst osannolikt.

Gäller det till antidepressiva så skulle jag sikta på Efexor/venlafaxin, verkar vara betydligt mer snabbverkande än antidepressiva generellt.

Venlafaxin ger inte ett skit. Inte verkat på mig iallafall. Rök lite cb, fundera sedan vad som tynger dig och filosofera. "Glädjepiller" har ofta negativa följder.
Citera
2012-08-02, 03:01
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noctambulant
Det bästa borde vara att säga att du får panikångest/kraftig ångest i vissa situationer, då kan du få benso utskrivet för behovsbruk om du har lite tur.

Har du en ständig ångest/nedstämdhet kommer du troligtvis bara få zoloft eller andra ssri-preparat, då läkare sällan vill skriva ut benso som medicin mot långvariga depressioner pga beroenderisken och toleransökningen som kommer vid ett dagligt bruk. SSRI-mediciner ger dig inget rus överhuvudtaget.

Men jag är inte ute efter ett rus.
Citat:
Ursprungligen postat av raven101
Venlafaxin ger inte ett skit. Inte verkat på mig iallafall. Rök lite cb, fundera sedan vad som tynger dig och filosofera. "Glädjepiller" har ofta negativa följder.
Vet inte var jag skulle få tag på någon annan drog än kaffe. jo cigg kanske. :P
Senast redigerad av WhaleMale 2012-08-02 kl. 03:04.
Citera
2012-08-02, 03:08
Medlem
Bastubans avatar
Du låter ju stabil nog för en redig tripp. Där hittar du svaren.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in