Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-26, 15:08
  #709
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Det kanske är någon som har DIG i sin adressbok som fått SIN adressbok tullad, och därmed har de ju DIN email ...
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Det var just detta jag tänkte på när jag svarade på ditt påstånde om att det var ”100% mitt fel”.
Nu säger du plötsligt något helt annat än vad du sa i förra inlägget.

Suck(er)...

Nej, jag säger detsamma!

Det är väl DU som lämnat DIN email till någon annan, eller hur!

Eller hur fick då denna Någon Annan (som sen fick sin adressbok tullad) TAG i just DIN email ...

Alltså; Lämnar man aldrig ut sin email så kan man heller aldrig få spam, enkelt, va!
Alltså är det också 100% ditt eget fel!
Citera
2018-03-26, 15:19
  #710
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Suck(er)...
Alltså; Lämnar man aldrig ut sin email så kan man heller aldrig få spam, enkelt, va!

Vad ska man ha email till om man aldrig lämnar ut den?
Citera
2018-03-26, 16:00
  #711
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elross
Jag har använt hotmail/outlook länge men har inte problem med massa skräpmejl m.m. Om man får det ibland har det många gånger gått att blocka avsändaren eller ex skriva in regler som att om et ord finns med i avsändaren blockeras det så har problemet varit löst.

1:a januari 2015 började där komma en hel drös med skräppost med rubriken"Lokalt datum för sex".
Dessa mail kom direkt i inkorgen istället för i skräpposten. I månader markerade jag mailen som skräppost och/eller blockerade. Men det hände inget. Till slut hamnade de i skräpposten, och där hamnar de än idag.
Så ibland spelar det ingen roll hur mycket man än markerar de som skräppost eller blockerar; man får dem ändå.

Och nej; jag har aldrig någon gång varit inne på någon sexsida eller datingsida. Så den tanken kan folk lägga ner direkt.
Citera
2018-03-26, 18:27
  #712
Moderator
Elrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
1:a januari 2015 började där komma en hel drös med skräppost med rubriken"Lokalt datum för sex".
Dessa mail kom direkt i inkorgen istället för i skräpposten. I månader markerade jag mailen som skräppost och/eller blockerade. Men det hände inget. Till slut hamnade de i skräpposten, och där hamnar de än idag.
Så ibland spelar det ingen roll hur mycket man än markerar de som skräppost eller blockerar; man får dem ändå.

Och nej; jag har aldrig någon gång varit inne på någon sexsida eller datingsida. Så den tanken kan folk lägga ner direkt.

Har du testat att skriva en regel? Går exempelvis att ha som regel att alla mailadresser som innehåller ordet sex, eller nätshop m.m. ska blockeras (alltså inte ens komma till skräpposten).
Citera
2018-03-26, 19:29
  #713
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elross
Har du testat att skriva en regel? Går exempelvis att ha som regel att alla mailadresser som innehåller ordet sex, eller nätshop m.m. ska blockeras (alltså inte ens komma till skräpposten).

Nej. Visste inte ens om att det gick.
Hur gör jag detta?
Citera
2018-03-28, 09:58
  #714
Moderator
Elrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Nej. Visste inte ens om att det gick.
Hur gör jag detta?


Högerklicka på ett mejl, sen går du ner till skapa regel (tredje från botten). Sedan trycker du på fler alternativ under rullmenyn. Där kan du testa dig fram lite och göra egna regler. Du kan ha fler regler som gäller samtidigt, exempelvis att vissa adresser ska flyttas till vissa mappar (kan vara bra om du kör med alias).

Jag har flera alias på min mailadress vilket är skönt, en för viktiga saker som myndigheter och som jag registrerar på kontrakt, en som jag använder mer vardagligt på sidor som kräver inloggning sedan någon jag visserligen knappt använder men som man kan ta bort enkelt om man behöver registrera för något tillfälle och det skiter sig. Sedan har jag en regel så de kommer till olika inkorgar, på så sätt behöver du inte förstöra din huvudmail om du vill registrera dig på andra sidor.
Citera
2018-03-28, 10:00
  #715
Medlem
sasos avatar
förut brukade det pipa när jag fick en ny mail, funkar inte det längre?
Citera
2018-04-24, 16:00
  #716
Avstängd
Hej, idag när jag loggade in så hade layouten - utan att jag hade klickat på något - ändrats helt och hållet. Det ser ut som om de kört en stavmixer genom allt. Kanske är det för att detta ska passa bättre i mobiler?

Hur som helst: Är det någon som vet om det går att få tillbaka den gamla layouten där raden av mail man fått eller skickat - tog upp hela bredden på skärmen - samt att när man klickade på ett mail och skulle skriva ett svar, så hade man snudd på hela skärmen att skriva i.

Testade att klicka på något skit för att få fram en större skärm, men det såg för jävligt ut, inte i närheten av hur det såg ut innan. Och innan kunde man - direkt - klicka på inkorg respektive skickat, nu verkar det vara ett klick och sedan välja t ex inkorg eller skickat.

Fan vad jag avskyr när de ändrar på något utan att man klickat ja till att man vill ha ändringen. När man nu klickar på ett inkommet mail och ska läsa/svara, så läser man samt skriver svaret i en smal remsa till fönster - det är fullständigt värdelöst. Vore väldigt tacksam för svar
__________________
Senast redigerad av Muttmousse 2018-04-24 kl. 16:02.
Citera
2018-04-24, 19:26
  #717
Avstängd
Skumt, jag trodde att Outlook/Hotmail ändrade layouten - för alla - samma dag?

För isf borde det ju gå att raskt få respons, eftersom det då finns många fler som upptäckt samma sak? Eller är det så många som mailar från mobilen (om nu den nya layouten t o m blev bättre när man mailar med mobilen) att det snudd på bara är jag som ruttnar så in i helvete på den nya layouten?

Vill alltså, om det går, få tillbaka den gamla layouten som var innan idag - kunna skriva/läsa mailen i det stora fönstret som nästan tog upp hela skärmen. Nu är det bara någon smal liten remsa, och texten ser inte klok ut, och överblicken över texten är lika med noll.

Innan idag var fönstret/rutan man skrev i ca 70-80% av skärmen, och nu är den ca 30-40%, alltså en väldigt stor skillnad.
__________________
Senast redigerad av Muttmousse 2018-04-24 kl. 19:39.
Citera
2018-04-25, 06:53
  #718
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muttmousse
Skumt, jag trodde att Outlook/Hotmail ändrade layouten - för alla - samma dag?

Det väljer man ju själv när man får upp rutan med en fråga om man vill ha nya eller gamla utseendet.
Så den rutan har du nån gång fått, men nu glömt bort.


Citat:
Ursprungligen postat av Muttmousse
Vill alltså, om det går, få tillbaka den gamla layouten som var innan idag - kunna skriva/läsa mailen i det stora fönstret som nästan tog upp hela skärmen. Nu är det bara någon smal liten remsa, och texten ser inte klok ut, och överblicken över texten är lika med noll.

Innan idag var fönstret/rutan man skrev i ca 70-80% av skärmen, och nu är den ca 30-40%, alltså en väldigt stor skillnad.

Inställningar för allt detta finns ju uppe till höger om du klickar på Kugghjulet.

Där kan du välja Läsfönster till Höger eller Läsfönster längst Ned.

Sen kan man DRA MED MUSEN på Listen Mellan listningen av Mail och Själva Mailet, dvs hur Brett och Högt man vill ha Läsfönstret.
Håll Musen STILL i KANTEN AV Listen så ser du att Muspekaren ändrar sig till att Visa Pilar Upp/Ned eller Höger/Vänster - DÅ Drar du!


Och klickar du på Kugghjulet>Alternativ får du upp Ännu Fler = Alla Inställningar.
__________________
Senast redigerad av lbl 2018-04-25 kl. 06:57.
Citera
2018-04-25, 13:13
  #719
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muttmousse
Hej, idag när jag loggade in så hade layouten - utan att jag hade klickat på något - ändrats helt och hållet. Det ser ut som om de kört en stavmixer genom allt. Kanske är det för att detta ska passa bättre i mobiler?

Hur som helst: Är det någon som vet om det går att få tillbaka den gamla layouten där raden av mail man fått eller skickat - tog upp hela bredden på skärmen - samt att när man klickade på ett mail och skulle skriva ett svar, så hade man snudd på hela skärmen att skriva i.

Testade att klicka på något skit för att få fram en större skärm, men det såg för jävligt ut, inte i närheten av hur det såg ut innan. Och innan kunde man - direkt - klicka på inkorg respektive skickat, nu verkar det vara ett klick och sedan välja t ex inkorg eller skickat.

Fan vad jag avskyr när de ändrar på något utan att man klickat ja till att man vill ha ändringen. När man nu klickar på ett inkommet mail och ska läsa/svara, så läser man samt skriver svaret i en smal remsa till fönster - det är fullständigt värdelöst. Vore väldigt tacksam för svar

Samma för mig. Hatar det också. Hatar överhuvudtaget att allt ska anpassas till mobiler. Jag föredrar att använda min laptop men de flesta hemsidor osv är helt värdelösa för det numera.

Kan inte heller se att jag har tackat ja till detta utan det verkar vara en automatisk förändring som man får försöka fixa till i inställningar bäst man vill. Har inte fått det att se ut som det var innan dock.
Citera
2018-04-25, 14:10
  #720
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muttmousse
Hur som helst: Är det någon som vet om det går att få tillbaka den gamla layouten där raden av mail man fått eller skickat - tog upp hela bredden på skärmen - samt att när man klickade på ett mail och skulle skriva ett svar, så hade man snudd på hela skärmen att skriva i.

Ok, nu har jag gjort följande ändringar och fått det hyfsat tillbaks till hur det var innan:

Gå in på kugghjulet uppe till höger.
Snabbinställningar kommer upp. Jag har där valt:
1) Konversationsvy: Nyaste meddelandena högst upp
2) Läsfönster: Dölj
3) Prioriterad inkorg, bild på avsändaren, gruppera meddelanden efter datum, förhandsgranskning av bifogade filer - samtliga avmarkerade
4) Längst ner står sen "visa alla inställningar", klicka där.
5) Nästan längst ner står sedan "Infogade förhandsgranskningar" - markera "visa inte bifogade filer i meddelandelistan". Därefter står det även "Datumrubriker" - där jag valde "visa inte datumrubriker i meddelandelistan".

Fönstret är nu brett och normalt igen. Layouten i stort sett densamma.

(Att dra med musen för att få mer bredd när läsfönstret är markerat till höger funkade inte för mig.)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback