Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-23, 00:47
  #601
Medlem
Sedan några dagar/en vecka så har jag fått en helt nytt beteende som installerat sig självt och som jag undrar om det beror på Outlook eller om det är något som orsakas i Chrome.
Jag upptäckte det först på Outlook men har sedan upptäckt att det är likadant oavsett sida: Var gång som jag lämnar en sida för att tillfälligt klicka mellan fönster, och sedan efter bara några sekunder klickar tillbaka till det förra fönstret, så laddar detta om på nytt. Detta är av förståeliga skäl mycket frustrerande när det är något som exempelvis skrivits på sidan, exempelvis om man arbetar på ett mail och endast kort skall kontrollera något på fönstret bredvid, och, när man efter bara några sekunder går tillbaka till mailet som då alltså försvinner för att mailen loggar in sig själv på nytt. På grund a detta måste man mellan varje fönsterväxling alltså för hand klicka sig tillbaka till mailet man arbetade på.

Som sagt är detta beteende helt nytt sedan allra högst en vecka och har aldrig förekommit tidigare och mailen har inte behövt laddat om förrän först efter flera minuter om man växlat till annat fönster.

Vad beror detta på? Är det Outlook eller webbläsaren som ligger bakom detta?
Citera
2017-01-23, 05:50
  #602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Som sagt är detta beteende helt nytt sedan allra högst en vecka och har aldrig förekommit tidigare och mailen har inte behövt laddat om förrän först efter flera minuter om man växlat till annat fönster.

Vad beror detta på? Är det Outlook eller webbläsaren som ligger bakom detta?
Det är ett beteende som sajten/Outlook har möjlighet att påverka.

Men jag håller med dig - Tycker att både Chrome och FFox har fått detta beteende relativt nyligen - Men har lagt märke till detta i flera månader iaf.

(På motsvarande sätt tycker jag att nystartade flikar/fönster INTE laddas färdigt i bakgrunden, utan först när jag haft dem främst(synligt) tillräckligt länge.)

Jag misstänker alltså att det är någon mer allmän "systemförändring" hos webbläsare/scriptramverk som ligger bakom.

Tips till dig: Öppna typ notepad/anteckningar som scratchpad vid författande av längre mail, så går det iaf att minska antalet fönsterväxlingar...
Citera
2017-01-24, 08:59
  #603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Det är ett beteende som sajten/Outlook har möjlighet att påverka.

Men jag håller med dig - Tycker att både Chrome och FFox har fått detta beteende relativt nyligen - Men har lagt märke till detta i flera månader iaf.

(På motsvarande sätt tycker jag att nystartade flikar/fönster INTE laddas färdigt i bakgrunden, utan först när jag haft dem främst(synligt) tillräckligt länge.)

Jag misstänker alltså att det är någon mer allmän "systemförändring" hos webbläsare/scriptramverk som ligger bakom.

Tips till dig: Öppna typ notepad/anteckningar som scratchpad vid författande av längre mail, så går det iaf att minska antalet fönsterväxlingar...


Tack för svar och för ditt tips!
Okej... så det är alltså både Chrome och Firefox som detta beteende angripit och härstammar alltså inte från Outlook i sig? Konstigt och komplett poänglöst nytt beteende, får jag lov att tycka, då det ju enbart ställer till problem.:/ Och om det angripit bägge läsarna så lönar det sig ju uppenbarligen inte att byta webläsare heller..:/

Nåväl.
Citera
2017-02-20, 00:04
  #604
Medlem
hej!

när outlook var hotmail så kunde man se en lista på vilka adresser och kontakter man hade blockerat men jag hittar inte den.
hittar bara att man kan återställa borttagna kontakter och när jag klickar där så står det att man visar bara kontakter man tagit bort för mindre än 30 dagar sen.
det går alltså inte att få tag i den fullständiga listan? eller har jag missat nåt?
Citera
2017-02-20, 20:04
  #605
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htg500
hej!

när outlook var hotmail så kunde man se en lista på vilka adresser och kontakter man hade blockerat men jag hittar inte den.
hittar bara att man kan återställa borttagna kontakter och när jag klickar där så står det att man visar bara kontakter man tagit bort för mindre än 30 dagar sen.
det går alltså inte att få tag i den fullständiga listan? eller har jag missat nåt?
https://answers.microsoft.com/en-us/...a-d6ae348ca848
Citat:
  1. Sign in to http://mail.live.com.
  2. Click the gear icon on the upper right pane, select More mail settings.
  3. Under Preventing junk email, choose Safe and blocked senders.
  4. Click Blocked senders.
Citera
2017-02-23, 06:35
  #606
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Vad har hänt med min Outlook-inkorg?

Sedan igår, varje gång jag loggar in på Outlook, så kan jag se inkorgen och rubrikerna på de mejl, som jag har mottagit, men jag kan inte klicka mig in på dem. Klickar jag på rubrikerna, så händer ingenting. Det verkar som att hela inkorgen är ''fryst'', ungefär som om webbläsaren hade låst sig tillfälligt (vilket den inte har gjort). Funktionen ''Logga ut'', som tidigare fanns om man klickade på en ''flik'' längst upp till höger är även borta, så jag kan varken läsa mina mejl i inkorgen eller logga ut. Igår förmiddags lånade jag en dator på biblioteket och kollade då mejlen därifrån, men jag är 99% säker på att jag loggade ut från både mejlen och datorn. Men problemet uppstod när jag kom hem några timmar senare och skulle kolla mejlen igen från min egen laptop.
Citera
2017-02-24, 09:35
  #607
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Vad har hänt med min Outlook-inkorg?

Sedan igår, varje gång jag loggar in på Outlook, så kan jag se inkorgen och rubrikerna på de mejl, som jag har mottagit, men jag kan inte klicka mig in på dem. Klickar jag på rubrikerna, så händer ingenting. Det verkar som att hela inkorgen är ''fryst'', ungefär som om webbläsaren hade låst sig tillfälligt (vilket den inte har gjort). Funktionen ''Logga ut'', som tidigare fanns om man klickade på en ''flik'' längst upp till höger är även borta, så jag kan varken läsa mina mejl i inkorgen eller logga ut. Igår förmiddags lånade jag en dator på biblioteket och kollade då mejlen därifrån, men jag är 99% säker på att jag loggade ut från både mejlen och datorn. Men problemet uppstod när jag kom hem några timmar senare och skulle kolla mejlen igen från min egen laptop.

Ingen? Problemet kvarstår och jag kan tillägga att när jag loggar in på Outlook från min mobil, så fungerar det problemfritt. Jag använder mig av Google Chrome som webbläsare, har testat att använda mig av Internet Explorer och då kommer jag in på min Outlook-sida, fliken med alternativet ''Logga ut'' finns där, men den segar något enormt och låser sig.
Citera
2017-02-24, 11:49
  #608
Medlem
Mobil stulen - kan någon ändra mitt Outlooklösenord?

Min mobil blev stulen. När jag loggar in och ska ändra mitt Outlooklösenord så skickas en kod till mitt nummer (har samma nummer som tidigare) kan tjuvarna också ta del av denna information och ändra mitt lösenord (samt få annan känslig information)? även om de inte har mitt befintliga Hotmaillösenord?

Går det inte att ändra lösenord utan att man får ett sms till sitt nuvarande nummer?
Citera
2017-02-24, 11:50
  #609
Medlem
Hur okomplicerat är det att skaffa ett nytt kontantkort och lägga till ett nytt nummer?

Kommer inte en kod att skickas till mitt gamla nummer som tjuvarna kan se?
Citera
2017-02-28, 14:08
  #610
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Ingen? Problemet kvarstår och jag kan tillägga att när jag loggar in på Outlook från min mobil, så fungerar det problemfritt. Jag använder mig av Google Chrome som webbläsare, har testat att använda mig av Internet Explorer och då kommer jag in på min Outlook-sida, fliken med alternativet ''Logga ut'' finns där, men den segar något enormt och låser sig.

Jag vet inte om det är okej att bumpa sin egen frågeställning en tredje gång, men problemet kvarstår alltså och jag skulle verkligen behöva hjälp med det. Ingen?
Citera
2017-03-21, 19:04
  #611
Medlem
kato85s avatar
Outlook nere?

Verkar var en major-hack!
Citera
2017-03-21, 19:06
  #612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Outlook nere?

Verkar var en major-hack!

Fler än jag som inte kommer in alltså?
Har försökt en bra stund nu
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback