Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2005-03-18, 15:15
  #25
Banned
vete a la mierds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.S:T
Haha hur lyckas du med det? Hur mycket dricker man då och av Vad dricker man? Om jag skulle få såna brutala bakfyllor skulle jag nog överväga att bli nykterist.
Jag är inte sjuk så länge, men jag känner av helgens bravader i kroppen.
Jag brukar dricka 90cl sprit (brukat bli kvar en svätt i literflaskan) på en lugn hemmakväll. Väger 92kg, så det behövs en del.
Citera
2005-03-18, 15:33
  #26
Medlem
E.S:Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vete a la mierd
Jag är inte sjuk så länge, men jag känner av helgens bravader i kroppen.
Jag brukar dricka 90cl sprit (brukat bli kvar en svätt i literflaskan) på en lugn hemmakväll. Väger 92kg, så det behövs en del.

Men det måste väl bara vara vanlig trötthet. Är man ute fredag och lördag och vänder på dygnet och sen går upp och jobbar/skola på måndag är det klart att man är helt slut och då ska det tydligen ta flera veckor innan kroppen är helt återställd. Men då spelar det ingen roll om man druckit eller inte, bara man fuckat till dygnet lite...
Citera
2005-03-18, 18:57
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.S:T
Nej men vafan. Det är ju fysiskt omöjligt att vara bakis i 6 dagar...

Nej jag tor faktiskt det kan gå, alkoholen har med all säkerhet gått ur kroppen men nerverna behöver inte funka som vanligt för det. Men 6 dagar låter länge, du får berätta mera!
Citera
2017-04-22, 16:49
  #28
Medlem
MrTruckers avatar
Värsta jag varit med om var efter en veckas hårt festande från morgon till kväll.

Var så bakis så jag seriöst trodde jag skulle dö. Svettades riktigt illaluktande svett konstant, sket vatten, ont i magen, skakade som en kolibri, ångest utan dess like, självmordstankar, sömnen var helt uppfuckad, somnade jag så vaknade jag upp med ett ryck av att jag höll på att skita ner mig och fixk rusa på dass, kunde inte äta det minsta lilla första två dagarna.

Det tog en vecka innan jag var människa igen. Efter det har jag aldrig tagit i på det sättet.

Men nu har jag druckit en vecka igen från morgon till kväll. Men inte i samma mängder. Är inne på dag två i bakfyllan och är helt slut men det är många gånger bättre än den gången.

Problemet är också att när jag super äter jag inte. Jag bara dricker. Tror det är därför jag drabbas hårt. Och ja...man är nog alkis.

Edit: Oj...ingen liten bump man lyckades med heller.
Citera
2017-04-22, 20:15
  #29
Medlem
xorizovs avatar
Skulle vilja tilläga till orginal posten. Extremt lllamående spyr så fort du äter någonting, döds sjuk känsla.

Mitt rekord 2.5 Dag innan jag kunde behålla maten.
Citera
2017-04-22, 21:30
  #30
Medlem
Drullknulls avatar
Sensommaren 2009 var jag på en takläggningsfest. Det blev smörgåstårta och rödvin, öl för andra. I med att jag inte såg något brännvin i närheten hinkade jag i mig en massa rödvin och mådde bra.
Det blev kaffe med cognac, sen tänkte jag bege mig hem, men icke!
In bars en kylväska med en massa sprit, brännvin, akvavit, likör. Det serverades brännvinstallrik med tilltugg (korv, skinkor, salami, bröd, ostar m.m.).
Brickan var god, för att få ner alla godbitar krävdes en massa supar, med lite snapsvisor. Efter någon timma blev jag pissignödig och gick ut till bajamajan som var upptagen, pinkade i skogen, då kom känslan av att allt höll på att gå över styr, allt snurrade, ljuden förvrängdes. Reptilhjärnan larmade och sade: cykla hem!
Festdeltagarna skrattade när jag begav mig hemåt. Efter ett par hundra meter föll jag med cykeln i ett dike, det var underbart, stjärnhimmeln var hänförande, där ville jag somna. Reptilhjärnan sade: somnar du här kommer du att frysa häcken av dig.
Efter några vingliga km ställdes cykeln utanför huset, inte i källaren, det hade jag inte klarat. I säng!

Nästa dag var den typiska efter en drängfylla, uppkastningar, illamående, huvudvärk, dricka vatten med tesked. Dylika bakfyllor har man varit med om några gånger och värre än så.
Därefter skiljer sig denna bakfylla från övriga, i en hel vecka var mitt känsloliv mer eller mindre tomt, ingen glädje, ilska, allt var likgiltigt. Det kändes som att alla känslor hade kramats ur hjärnan.
Tveklöst min värsta bakfylla. Har haft några drängfyllor efter den bl.a. i öken, men veckan utan känslor har inte återkommit, tur är väl det.
Citera
2017-04-23, 09:42
  #31
Medlem
vikingrods avatar
Värsta bakfyllan? Midsommar ett par år sedan. Ett helrör brännvin (1 liter) och diverse snapsar och några öl uppdelat från 10 på morgonen till 02 på natten.
Somnade utan att ha druckit en enda droppe vatten och på tom mage hade man supit.
Var sängliggande i 2 dagar ungefär. Vi pratar yrsel, extremt illamående, dunkande skalle och skakningar.
Druckit liknande mängder efter fast med vatten och mat i magen, inte alls lika jävligt efteråt.
Citera
2017-04-23, 14:52
  #32
Medlem
maxorrs avatar
Blanda inte vin, vodka och öl eller vin för den delen med nåt annat ... fyfan vilken åsnespark i pannan dagen efter.
Citera
2017-04-25, 12:38
  #33
Avstängd
hört att det kan ta 6 månader som högst för kroppen att återhämta sig från en dunderfylla... men jag tänker att de lär va för en 80 åring som har druckit 2 liter vodka eller något.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback