Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-01, 03:46
  #1
Medlem
Hej!
Jag har en 360, (äldre model) vit och ingick som arkad paket.
Har äntligen fått in ett rejält fibernät i lägenheten, med en trådlös router och jag undrar nu hur jag ska ansluta konsolen till den. För det finns ju två alternativ i xbox-inställningarna, det är via nätverkskabel eller via trådlöst.
Men när jag försöker ansluta mig, så kommer det upp en ruta på skärmen som säger att man måste ha en trådlös sändare för att få kontakt. Och då undrar jag, är det denna jag behöver?

http://s.cdon.com/media-dynamic/imag...c2b312fdf8.jpg

Om inte så rekommendera gärna!



Sedan så hittade jag under mitt letande en annan sak också på CDON, som heter "Xbox 360 Data Transfer Cable (Xbox 360). Då undrar jag om denna kabel kan föra över sparade spelfiler till andra/nyare versioner av xbox360?
Någon som vet hur det fungerar?

Är tacksam för svar gällande båda ärendena!

Mvh,
Citera
2012-08-01, 03:53
  #2
Medlem
-TheEnd-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zLiMbiLLY
Hej!
Jag har en 360, (äldre model) vit och ingick som arkad paket.
Har äntligen fått in ett rejält fibernät i lägenheten, med en trådlös router och jag undrar nu hur jag ska ansluta konsolen till den. För det finns ju två alternativ i xbox-inställningarna, det är via nätverkskabel eller via trådlöst.
Men när jag försöker ansluta mig, så kommer det upp en ruta på skärmen som säger att man måste ha en trådlös sändare för att få kontakt. Och då undrar jag, är det denna jag behöver?

http://s.cdon.com/media-dynamic/imag...c2b312fdf8.jpg

Om inte så rekommendera gärna!

Sedan så hittade jag under mitt letande en annan sak också på CDON, som heter "Xbox 360 Data Transfer Cable (Xbox 360). Då undrar jag om denna kabel kan föra över sparade spelfiler till andra/nyare versioner av xbox360?
Någon som vet hur det fungerar?

Är tacksam för svar gällande båda ärendena!

Mvh,


Yes, är en sån adapter du ska ha för att kunna ansluta xboxen till din router trådlöst.
Citera
2012-08-01, 03:55
  #3
Medlem
-TheEnd-s avatar
Info om Transfer Cable!
__________________
Senast redigerad av -TheEnd- 2012-08-01 kl. 04:04.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback