Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-03, 22:57
  #601
Medlem
adolf512s avatar
Tycker Linder har fastnat lite väl vid E. Michael Jones irrläror, fri sexualitet är positivt för genpoolen och medan den kristns sexualmoralen är väldigt destruktivt. De första kristns dog nästan ut pga att de såg sex som något syndigt bättre att löpa linan ut pt andra hållet, och acceptera att ett mindre antal män kommer få alla kvinnor medan resten får bli bögar

Kvinnlig otrohet kan vara positivt, kvinnan blir knullad av en attraktiv sadist istället för en oattraktiv tönt som tjänar bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Vad är det enligt dig som talar för att Pierce ville att NA skulle haverera efter hans död? Det låter ju fullständigt sinnessjukt. Även om Pierce led av megalomani och ville bli historisk som du skriver så skulle väl det lyckas bättre om NA vuxit istället för att som det nu blivit nästan upphöra att vara relevant.

Det är ju lite som ifall Jesus velat bli historisk genom verka för att kristendomen skulle utrotas efter hans död.

Säger inte att du har fel, jag är inte alls insatt i turerna i NA efter att Pierce dog. Men om det är sant få jag nästan omvärdera Pierce en del.
Pierce gjorde NA till en väldigt centraliserad organisation vilket i sig nästan med säkerhet leder till förfall när ledarfiguren försvinner. Centralstyrt motstånd blir i bästa fall ineffektivt och i sämsta fall direkt kontraproduktivt.

Jag har själv helt slutat följa pierce, ska nog byta avatar också. Finns betydligt mer intressanta människor att följa.

Det som är bra med Linder är just att han tänker självständigt ex att han delvis inser problemet med staten, det hela brister dock när man granskar linder närmare
-han ger ingen förklaring till hur hans minarkism (staten bryr sig endast om ras) skulle fungera.
-alla försök att begränsa statens storlek har misslyckats, vi måste alltså välja på total tyranni(polisiära/militära övergrepp, enormt slöseri med resurser, statlig propaganda) och full anarki.
-linder påpekar korrekt att det enda verkliga försvaret för frihet är en befolkning som inte tolererar statligt översitteri.

Det som hade kunnat funka är "anarcho-darwinism", vilket skiljer sig från typisk anarkism genom att det blir ok att initiera våld mot vissa grupper.
__________________
Senast redigerad av adolf512 2017-06-03 kl. 23:24.
Citera
2017-06-04, 06:54
  #602
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Varför inte bjuda in identitetskristna som verkligen kan debattera ämnet och kan klassisk historia, arkeologi och hur väl det förhåller sig till modern DNA-forskning osv? Istället så håller såna som Linder (som för övrigt har ett väldigt judiskt utseende) och avrunkande springpojkar som du på och återupprepar judelögner ovanpå judelögner och ger bort den vita rasens skapelser, historia och gemensamma identitet till de som Jesus sade har "lögnaren från begynnelsen - djävulen/falskanklagaren - som sin fader".

Enligt inavelsfall som Varg Vikernes, Alex Linder, "The West's darkest hour", osv, så satt de negroidliknande barbariska arierna i norra Europa och kliade sig i arslet i flera tusen år medan rasblandade araber och judar skapade världens första och mest avancerade civilisationer, skriftspråk, byggnader, kulturer, osv i den bördiga/tropiska (då var MÖ ett tropiskt paradis och inte en öken som det är idag) civilisationens vagga - Mesopotamien/MÖ - som är grunderna till allt den vita världen har idag. Sedan när judarna tydligen lyckades konvertera ett antal romare osv till sin religion med den pacifistiske juden Jesus för att lura gojerna till att begå rasligt självmord - så kom de kristnade gojerna som lurats av juden Jesus till norra Europa för att civilisera de barbariska och stjärtkliande gojerna genom att erbjuda dem kristendomen och avancerad "judeskapad" civilisation (eller, som Vikernes hävdar, så slaktade de alla arier för att sedan ersätta ariernas originella naturdyrkarlivsstil med en "judekristen civilisation").

Så:

1. Ni ger bort den vita rasens skapelser och historia till araber och judar
2. Ni hävdar att arierna lurades av en judisk religion till att utrota sin egen ras. Jesus var jude, GT är judiskt och judarna är "bokens folk". Det ger judarna en legitim rätt till sin extremistiska rasism, historiska/arkeologiska (och enormt jävla värdefulla) platser i MÖ och till sin nuvarande landmassa som de kallar för "Israel" i MÖ. Det innebär även att alla judeokristna kommer att fortsätta dyrka judarna som "Guds folk" och att judarna alltid kommer att ses som överlägsna arierna eftersom att de kunde skriva Bibeln och har en personlig historia kopplad till den. Och i.o.m. att Jesus var "jude" så hade de rätt att mörda "sin personlige profet" som kom för judarna, medan de dumma, efterblivna, gojerna valde att följa denna jude och hans "andrahandsreligion" som egentligen enbart var till för judarna.
3. Arierna skapade aldrig något tills judarna och araberna gav dem sina uppfinningar och "ökenreligioner"

Hur kan judarna ha några problem med det här? De kommer ju ut som överlägsna och kan fortsätta ljuga, bedra, behålla sin falska identitet och få folk att dyrka dom (oavsett om du är religiös eller inte så ser du ändå judarna som "överlägsna" i.o.m. att de hävdar sig vara "bokens folk").

Linder och han kumpaner kör på det här spåret. När de väl diskuterar kristendomen så för de fram och hyllar äckliga katoliker som E. Michael Jones eller judar som Nathanael Kapner. Såna som E. Michael Jones håller sig till vad deras kyrkor säger och de tror alla - oavsett om de är mycket kritiska mot judar - att judarna är "Guds folk" och att de till slut måste konverteras till katolicismen, ortodoxa kyrkan, protestantismen, kalvinismen och fan och hans moster för att vi ska få "hälsosamma" vita, delvis mångkulturella, samhällen igen (och inga judar kan egentligen konvertera till riktig kristendom, oavsett om de är "antisemiter" som kroknäsan Kapner). Låter det här som bra människor som vitnationalister ska associera sig med? Varför accepterar man såna "kristna" när det finns äkta kristna som kan bevisa att Bibeln är en arisk bok att kristendomen är arisk? Nej, istället hatar man på dem och vägrar debattera (och använder ett antal mindre positiva ord som attack).

Så:

1. Kristna som tror att Bibeln är en arisk bok och inte vill ha nånting med judarna att göra? Persona non grata!

2. Judeokristna som tror att Bibeln är en judisk bok, Jesus var jude, judarna och araberna ligger bakom all civilisation, och att judarna måste konverteras till kristendomen? De accepteras och hyllas, och man ägnar långa podcasts dedikerade till deras böcker.

Och när man väl debatterar en identitetskristen så förlorar man debatten så stort att man antingen försöker föra in den på oseriösa spår eller "gömmer" den i efterhand.

Här är tre av de få debatter som har förts inom "vitnationalismen" (den första tog Anglin bort från Dailystormer och han avbröt sedan kontakten med Sven Longshanks):

https://soundcloud.com/florian-geyer...stian-identity

http://carolynyeager.net/system/file...r_20130121.mp3

https://christogenea.org/system/file...-06-01_16k.mp3
De nämnde även de genuina dårarna inom CI, tyvärr bara kort. Om de tillägnar er ett helt program så lovar jag att säga till.
Citera
2017-06-04, 22:09
  #603
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
http://carolynyeager.net/system/file...r_20130121.mp3
Vilken pajas Will Williams var i den showen CI-snubben vann debatten trots att han hade fel (ex så tror han inte på evolution). Biblen är en meningslös sagobok och allt tyder på att jesus inte ens existerade.

Ifall Hitler förespråkade kristen moral(vilket verkar vara fallet) så är detta ett argument not Hitler och inte ett argument för kristen sk moral.

Det WN-nötter inte brukar inse är dock att man inte kan ha någon moral utan att ha ett liv efter döden, om detts livet är det enda så spelar det ingen roll vad som hänser med mänskligheten när vi dör. Kristendom(ex CI) ger alltså livet en(falsk) mening medan nazism inte erbjuder något sådant öht.
__________________
Senast redigerad av adolf512 2017-06-04 kl. 22:19.
Citera
2017-06-07, 22:03
  #604
Medlem
Vargfars avatar
Utan att gå igenom hela tråden var kan man lyssna på relevanta radioavsnitt med Alex Linder? Någon gav en länk till Goyfire men det verka ju vara från 2014.
Citera
2017-06-07, 22:17
  #605
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargfar
Utan att gå igenom hela tråden var kan man lyssna på relevanta radioavsnitt med Alex Linder? Någon gav en länk till Goyfire men det verka ju vara från 2014.
Goyfire är från 2007. Fortfarande bra, men det är 10 år gammalt nu. De senaste åren har Alex mest spelat in ljudböcker. Dessa hittas på dessa länkar:

http://www.alexlinder.com/audiobooks.html (här finns även Goyfire och andra podcasts)
https://www.vnnforum.com/forumdisplay.php?f=177

(På dessa båda ställen finns hundratals timmar Lindermaterial att ta del av)

Det senaste året har han även spelat in flera program med sydafrikanen Jan. Tyvärr har hans youtube-konton blivit raderade, ett efter ett. Här är hemsidan, hoppas han lägger upp programmen igen:

http://historyreviewed.com/
Citera
2017-06-11, 01:10
  #606
Medlem
Vargfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Goyfire är från 2007. Fortfarande bra, men det är 10 år gammalt nu. De senaste åren har Alex mest spelat in ljudböcker. Dessa hittas på dessa länkar:

http://www.alexlinder.com/audiobooks.html (här finns även Goyfire och andra podcasts)
https://www.vnnforum.com/forumdisplay.php?f=177

(På dessa båda ställen finns hundratals timmar Lindermaterial att ta del av)

Det senaste året har han även spelat in flera program med sydafrikanen Jan. Tyvärr har hans youtube-konton blivit raderade, ett efter ett. Här är hemsidan, hoppas han lägger upp programmen igen:

http://historyreviewed.com/

Så pass gammalt? Okej.

Oj då. Tack så mycket nu har jag något att lyssna på ett bra tag framöver när jag promenerar

Jan är skarp har känt till honom ett tag nu. Gillar hans analyser av saker och ting. Ja det får vi hoppas. Youtube verkar gå in hårt för att bekämpa det fria ordet just nu med nedstängningar av kanaler och borttagningar av videor känns det som hmm.
Citera
2017-07-10, 19:01
  #607
Medlem
baggebo1s avatar
En sån här tankeväckande grej från Linder igen. Om propaganda, och att den i första hand inte är till för att ändra din åsikt, utan för att ändra din föreställning om andras åsikter:

Citat:
Thought: The purpose of propaganda is not to change what you think, but to change what you think your neighbor thinks. People all think they are special and unique but actually even the outliers are 99% like everyone else. So if they harbor reservations about obvious lies, they should be able to realize that so does everyone else. But they don't. Because they're different. They unthinkingly think. This is why propaganda actually works. So when you hear "Diversity is our greatest strength," you say "that's absurd" to yourself inwardly. Nevertheless, you assume that there must be a lot of people who actually do believe this, so you'd better keep quiet about it. And that's where they get you. Actually, almost no one believes this except the retarded portion of the community (public school teachers). Everyone else feels the way you do. Thus is a large-majority view stifled, dominated and politically extinguished by a tiny-minority view. A related conception is that the purpose of propaganda is not to get you to believe its obvious lies but to prevent you from publicly opposing them. They don't need your support, (((they))) need your lack of open resistance.
https://alinderblog.blogspot.se/2017...017-07-10.html
Citera
2017-08-23, 00:43
  #608
Medlem
Guillounisms avatar
Alex Linder diskuterar Charlottesville och medias rapportering i efterdyningarna:

https://www.vnnforum.com/showpost.ph...8&postcount=23

Så löjligt långt före alla svenska/europeiska motsvarigheter. Min fasta övertygelse är att Rockwell, Pierce och Linder är oöverträffade sedan andra världskriget. Europa har inte mycket att komma med i jämförelse.
Citera
2017-09-27, 01:12
  #609
Avstängd
DisSids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Jag har själv helt slutat följa pierce, ska nog byta avatar också. Finns betydligt mer intressanta människor att följa.

Varför tar du avstånd från Pierce? Kunde skriva något slentrianmässigt om judiska fascister och socialdarwinistiskt och misogynt hat mot svagare folkkamrater och hednisk filosexualism, i en slug list om söndra och härska-taktik. Men det känns inte riktigt schysst.
Skulle väl mest trigga dig och andra judebögar som Baggebo1.
Ingen djävel bryr sig om en beta-tönt som extermitionisten Linder.
Finns det nåt som identifierar en jude på en mils avstånd så är det avståndstagandet och hatet mot Jesus, kolla bara på Revilo Oliver som skrev sina egna evangelium. Pinsamt, mycket pinsamt.
__________________
Senast redigerad av DisSid 2017-09-27 kl. 01:25.
Citera
2017-09-27, 02:45
  #610
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisSid
Varför tar du avstånd från Pierce?
Jag tar inte avstånd från Pierce eller Alex Linder men jag jag håller inte med om allt de säger. Der jag ogillar med pierce är att han var lite för slipad och undvek vissa frågor av strategiska skäl. Alex Linder är mer benägen att göra kontroversiekla uttallanden.

Jag är själv inte emot att man försöker utrota vissa folkgrupper men just Ashkenazi-judar har ofta värdefulla gener, man hade kunnat få fram en "hybdrid vigor" genom att judar skafdar barn med ickejudar.

Angående kristendomen så känner jag inte till någon form av den som inte är skit, grundproblemet är dock bristande intelligens hos massan vilket innebär att det blir lätt att vilseleda dem. Det som är trevligt med norden är att vi inte har problem med massa tok-kristna, folk tror på staten istället.
Citera
2017-09-27, 08:42
  #611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Jag tar inte avstånd från Pierce eller Alex Linder men jag jag håller inte med om allt de säger. Der jag ogillar med pierce är att han var lite för slipad och undvek vissa frågor av strategiska skäl. Alex Linder är mer benägen att göra kontroversiekla uttallanden.

Jag är själv inte emot att man försöker utrota vissa folkgrupper men just Ashkenazi-judar har ofta värdefulla gener, man hade kunnat få fram en "hybdrid vigor" genom att judar skafdar barn med ickejudar.

Är du säger på att han undvek "hybrid vigor" av strategiska skäl?
Citera
2018-02-19, 22:36
  #612
Medlem
Alex Linder är i högform på Gab just nu. Rekommenderas. Skriver mycket om våld. Han intar en rätt annorlunda position än många i rörelsen. Jag vet inte om den är taktiskt riktig, kanske - kanske inte, men den känns i alla fall uppfriskande. Linder är liksom bortom optics-diskussionen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback