16 465 besökare online
856 722 medlemmar • 45 808 251 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Hem, bostad & familj > Relationer och samlevnad > Relationsakuten
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Fuck.n.Rolla
Medlem
Fuck.n.Rollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miissfine
Han säger det är bara att dra. Dörren är där. Så jag kan ju dra om jag vill.

Han bluffar, det är jag helt övertygad om.. Ha ni varit tillsammans i 9 år och han är van vid att du gör som han vill så vet han att du kommer acceptera hans krav.. Lämna han, dumpa han, åtminstone för ett tag så att du får makten och han känner sig dum och börjar anstränga sig för din skull.. Sen om du fortfarande vill ha honom så kan du ta tillbaka honom på dina villkor, men sannolikheten är stor för att du inte kommer vilja det och träffa någon annan och vara glad, lycklig och stark..

Har sett detta mycket hos mina vänner som leker tuffa och säger åt sina flickvänner att de inte bryr sig.. Sen gråter de, inte tjejerna.. Samma sak med mina kvinnliga vänner som bara känt sig starkare efter att ha dumpat sånna killar.. Det är bara en fasad, och den håller bara sålänge du låter den..

Jag hoppas det löser sig för dig, lycka till!

Don't hate the player, hate the game.

s-koop
Medlem
s-koops avatar
Bara att dumpa honom.

jamesdean
Moderator
jamesdeans avatar
Att kolla på porr fastän man har ett förhållande är fullt normalt, särskilt efter nio år. Däremot är det inte normalt att bara sitta och glo på porr flera timmar om dagen utan att runka - så fort man sprutat klart stänger man ner videon

Miissfine
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Att kolla på porr fastän man har ett förhållande är fullt normalt, särskilt efter nio år. Däremot är det inte normalt att bara sitta och glo på porr flera timmar om dagen utan att runka - så fort man sprutat klart stänger man ner videon

Jag sa perioder när de e som värst. Andra perioder kan de handla om 5 min om dagen, eller nån timme, eller kanske inte alls ena dagen. Och nästa dag 30 min. Så olika. Men när det är som värst då är de överdrivet.

Roxana
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuck.n.Rolla
Han bluffar, det är jag helt övertygad om.. Ha ni varit tillsammans i 9 år och han är van vid att du gör som han vill så vet han att du kommer acceptera hans krav.. Lämna han, dumpa han, åtminstone för ett tag så att du får makten och han känner sig dum och börjar anstränga sig för din skull..

Håller med.

Har han kunnat styra och ställa med TS i 9 år så varför skulle han sluta nu helt plötsligt? Han har hittat ett fungerande koncept. Och han är naturligtvis ytterst medveten om att TS inte vill/kan lämna honom i första taget.Jag skulle dra till med något drastiskt som sista utväg, dvs en paus. Om han knappt reagerar då så är det dags att uppgradera sig.

TS, tänk på att handlingar väger tyngre än ord. Alla killar kan sweet talka´, men att leverera det som sägs är en annan femma.

Tyff-datakille
Medlem
Tyff-datakilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
TS, tänk på att handlingar väger tyngre än ord. Alla killar kan sweet talka´, men att leverera det som sägs är en annan femma.

Oroa dig inte. Han levererar säkerligen analt.

NUKEWAR
Medlem
NUKEWARs avatar
Miissfine: Seriöst vilken loser och allmänt hjärndöd kille du har. Förmodligen är han beroende, vilket jag hoppas för annars är han precis vad jag skrev.

Både du och jag vet att ifall du skulle gå vidare utan honom, och göra något för dig själv. Så kommer känslorna försvinna. Jag har själv älskat och gett upp någon, för att jag valde MIG själv i första hand. Jag lovar dig, du kommer hitta någon som bryr sig, älskar dig och ger dig hela din värld en dag.

Jag menar, vad kommer du och han svara dagen ni sitter där och är 60år?

- Jaha, vad gjorde ni i eran ungdom då?

- Vi sov 33%, vi jobbade 33% och de sista 8h varje dag gick åt att kolla på porr/leva efter den andres behov.

I detta fallet tycker jag att du ska stå upp för dig själv, placera dig över honom. Försök bortse från de involverade känslorna. Säg till honom att du kommer lämna honom och gör sedan det, ifall en förändring inte sker, eventuellt att han söker hjälp. För han är väldigt troligt beroende.

Kundalini
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miissfine
Jag är varken tjock eller ful. Bilar tutar ofta efter på gatan så kan inte ha med att jag ful att göra
Gör allt för att han ska tycka jag är attraktiv. Köper snygga underkläder. Gör mig porrig i sängen. Gör istort bara de han tänder på i sängen.
Ställer upp på allt när som helst. Tillochmed när jag har migrän.

Som någon skrev - dumpa honom. Du är ju uppenbarligen för bra för honom. Eller börja knulla med nån annan som åtminstone uppskattar det du erbjuder (om du nu älskar honom så otroglit mycket att du inte kan slita dig från ert samliv...)

nin
Medlem
nins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AriGold-
Vem väljer porr före ligga med sin flickvän?
Vad är märkligt med det? Sålänge det inte är jämt så ser jag inte vad felet är. Det är ju inte riktigt samma sak att dra en runk och knulla.

Miissfine
Medlem
Haft sex varje dag sen bråket. Vad har hänt ?

BigDeff
Medlem
Jag är inte så säker att det är kärlek utan snarare att du hamnat i en beroendeställning, låter inte som att ni är på samma nivå.

Han kan alltså säga det ena med det femte åt dig och du accepterar det.

Han kan få dig att må dåligt och du accepterar det.

För att han ibland kan vara snäll/trevlig?

Du är nedtryckt, förtryckt, det bästa du kan göra att gå vidare.
Ta skiten som kommer med känslor och låt tiden gå.

Jag är dessutom helt övertygad att han kommer må skit när du går genom dörren.

zotarmossa
Medlem
zotarmossas avatar
Din kille ljuger, alla killar kollar inte alls på porr. Det är lika osant som att hävda att det inte finns några tjejer som kollar på porr.

Vad är det förresten för porr, är det "vanlig" eller extrem på något vis? Jag kan tycka att det är rätt oskyldigt om man kollar nån gång ibland, men varje dag verkar ju sannerligen lite overkill.

Svara på ämne
Topp Dela »