Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-18, 17:28
  #13
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foxtrout
Ok och vad baserar du ovan text på, känner du Andreas?

Hur är det med läsförståelsen?

Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
men om man väljer att nonchalera allmänt vedertagen vetenskap och fortsätta predika sina vanföreställningar så är man likväl, som Sir så träffande säger, en jävla pajas.

Sir kanske har fel och Andreas accepterar saker som evolutionen, naturlagarna så som vi bäst förstår dem, inte särbehandlar homosexuella osv. Då är han såklart ingen pajas.
Citera
2015-10-18, 18:38
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foxtrout
Homofobisk? Han anser väl som de flesta som läst/läser bibeln att äktenskapet är mellan man och kvinna och ej mellan samkönade.
Han är sannolikt homofob pga Bibeln, ja. Vad har det med saken att göra? Skulle det ursäkta det hela, eller vadå?
Citat:
Hur ska människan fortplanta sig med man man kvinna kvinna utan vetenskapliga resurser?

Ja, hur ska vi överleva när alla på hela Jorden är homosexuella.

Citat:
Han predikar från hjärtat är oerhört karismatisk i sin övertygelse.
Tvivlar inte på att hans felaktiga uppfattningar och religiösa vanföreställningar, är verkliga för honom.
Citat:
Alla gillar vi olika, eller hur?
Så är det. Står bakom hans fulla rätt till att tycka och säga precis vad han vill. Och han står förhoppningsvis bakom min rätt till att påpeka att han är en jävla pajas.
Citera
2015-10-24, 13:16
  #15
Medlem
Bhuna99s avatar
Jag ska testa Hillsong, har hört att det finns många snygga brudar där
Citera
2017-02-02, 11:35
  #16
Medlem
Han skriver om åsiktsfrihet i Dagen idag.

Lite märklig och motsägesefull krönika tycker jag.

http://www.dagen.se/kronikor/asiktsf...ksida-1.920350
Citera
2017-08-04, 03:48
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bhuna99
Jag ska testa Hillsong, har hört att det finns många snygga brudar där
Ta med dig plånboken. He he. De är bara ute efter dina pengar. Brudarna är köpta lockbeten. Dumskallar som går dit blir blåsta på pengar och naturligtvis även hjärntvättade på köpet. Bluffare och bedragare är vad dom är.
Citera
2017-08-05, 01:07
  #18
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Ta med dig plånboken. He he. De är bara ute efter dina pengar. Brudarna är köpta lockbeten. Dumskallar som går dit blir blåsta på pengar och naturligtvis även hjärntvättade på köpet. Bluffare och bedragare är vad dom är.

Riktigt så illa är det inte. Däremot har dom fastnat i fällan att tro på villoläran om tiondegivande i hednakyrkan, och det finns lite spår av trosrörelsen och dess framgångsteologi.
Citera
2017-08-05, 05:12
  #19
Medlem
Ruger89s avatar
Att se ut som en homofil och klä sig i skinny jeans m.m är synd enligt Bibeln. Men, det är ju också ett mycket liberalt och inte värst bibeltroende samfund.

"...Be not deceived: neither fornicators, nor idolaters, nor adulterers, nor effeminate, nor abusers of themselves with mankind, nor thieves, nor covetous, nor drunkards, nor revilers, nor extortioners, shall inherit the kingdom of God.” - 1 Cor 6:9-10 KJV

"Woe unto you, scribes and Pharisees, hypocrites! for ye make clean the outside of the cup and of the platter, but within they are full of extortion and excess.

Thou blind Pharisee, cleanse first that which is within the cup and platter, that the outside of them may be clean also." - Matt 23:25-26

Vad har de förresten för frälsningslära? Någon alls, eller bara rockkonserter?
Citera
2023-12-11, 18:09
  #20
Medlem
In å lyssna på Vinhaggorna! De fem avsnitten om karisma center är underhållande och viktiga tycker jag. I fjärde avsnittet får vi veta mycket om Andreas. Inte så trevlig människa.

https://open.spotify.com/show/6nPj7t...QK-WBiGj6NJUuQ
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback