Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-31, 05:15
  #13
Medlem
SkepticalHippos avatar
Vissa gånger när jag dricker så blir jag helt knäpp och ska ha rätt om ALLT.

Ett minne som slår mig var när en kille slog sig ned vid vårt bord på krogen och diskuterade att det luktar sperma precis när man öppnar en nydiskad diskmaskin. Hela bordet engagerade sig, vissa höll med och andra tyckte att det berodde på vilket diskmedel man använder. Jag hanterade situationen moget och sa blankt nej och sedan blev jag skitsur för att man ens kunde säga en sådan sak. Satt en timme och argumenterade emot, hetsigt. Sedan lessnade killen och stack, kan faktiskt förstå att han tyckte jag var dum i huvudet.

Så här i efterhand känns det inte viktigt liksom, jag har ju för fan inte ens en diskmaskin.
Citera
2012-07-31, 05:23
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Vissa gånger när jag dricker så blir jag helt knäpp och ska ha rätt om ALLT.

Ett minne som slår mig var när en kille slog sig ned vid vårt bord på krogen och diskuterade att det luktar sperma precis när man öppnar en nydiskad diskmaskin. Hela bordet engagerade sig, vissa höll med och andra tyckte att det berodde på vilket diskmedel man använder. Jag hanterade situationen moget och sa blankt nej och sedan blev jag skitsur för att man ens kunde säga en sådan sak. Satt en timme och argumenterade emot, hetsigt. Sedan lessnade killen och stack, kan faktiskt förstå att han tyckte jag var dum i huvudet.

Så här i efterhand känns det inte viktigt liksom, jag har ju för fan inte ens en diskmaskin.

HAHA! Hur i helvete kom ni in på ett sånt ämne?
Citera
2012-07-31, 06:11
  #15
Medlem
fyll-hundts avatar
På en pub utanför Townsville i en liten håla som heter Cardwell så går det runt en svart kille, som jag och chefen kallade för "the local pub nigga", och han gick hela kvällen runt och småkaxade sig mot alla. Han vart trevlig och så, men han slängde med lite spydiga kommentarer överallt. Det var "State of Origin" d.v.s Queensland mot New south wales i "rugby" och alla va fulla och hade sig. Kvällen va astrevlig tills någon brusar upp över local pub nigga och startar handgemäng. Minne för livet: Han drar av sig tröjan, torkar av sitt näsblod, hoppar (som en boxare innan match) fram till mig och säger "you wanna go fucker, you wanna go fucker?!" varpå jag bara skrattar och dricker min öl. Sen skuttar han över till någon som faktiskt nitade honom och det slutade med att polisen kom dit och folk splittrades. Local pub nigga fick åka polisbil

Ett av de mer komiska minnena i mitt liv
__________________
Senast redigerad av fyll-hundt 2012-07-31 kl. 06:14.
Citera
2012-07-31, 07:28
  #16
Medlem
punkteradpunks avatar
Började tjafsa med min polare på en strandfest för ett år sen, hade tappat bort min väska och krävde att han skulle hjälpa mig hitta den.
Antar att han blev trött på mitt tjatande eftersom han klippte till mig. Returnerade dock smällen med en rak höger och lyckades riva upp hans läpp med mitt nitarmband.

Han hjälpte mig dock hitta min väska och sen fortsatte vi festa tillsammans

sjukt löjligt med tanke på att väskan kostade kanske 50 spänn och var dessutom tom när jag slarvade bort skiten
Citera
2012-07-31, 08:34
  #17
Medlem
Jag har nitat 2 personer, innan jag själv gick i backen och fick duktigt med stryk, för att dom inte tyckte att Jean Sibelius var världens mest briljanta kompositör som jag påstod. Jag kan inget/har egentligen inget intresse för klassisk musik. Var full, absinthe-full.
Citera
2012-07-31, 09:04
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CFCSweden
När 15 vintrar hade passerat började jag och en polare slåss på en fest om vem som kunde göra mest armhävningar, de va coolt de!

Haha, men denna är värre! Jag och en annan kille på en hemmafest när man var ung och dum började tjafsa. Jag kommer då med den briljanta idéen att istället för att slåss gör vi armhävningar, den som gör flest vinner! Det slutade med att båda låg på golvet hos en främmande kvinna och gjorde armhävningar för att vinna "slagsmålet". Vi kan därmed inte varit så sura på varandra^^
Citera
2012-07-31, 09:15
  #19
Medlem
Inglorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Vissa gånger när jag dricker så blir jag helt knäpp och ska ha rätt om ALLT.

Ett minne som slår mig var när en kille slog sig ned vid vårt bord på krogen och diskuterade att det luktar sperma precis när man öppnar en nydiskad diskmaskin. Hela bordet engagerade sig, vissa höll med och andra tyckte att det berodde på vilket diskmedel man använder. Jag hanterade situationen moget och sa blankt nej och sedan blev jag skitsur för att man ens kunde säga en sådan sak. Satt en timme och argumenterade emot, hetsigt. Sedan lessnade killen och stack, kan faktiskt förstå att han tyckte jag var dum i huvudet.

Så här i efterhand känns det inte viktigt liksom, jag har ju för fan inte ens en diskmaskin.


HAHA!

Det roligaste av allt är att jag hade denna diskussion med mitt ex.... för jag tycker verkligen, verkligen att det luktar sperma när man öppnar en diskmaskin. Kul att se att folk tycker likadant, även om exet tyckte att jag var knäpp!
Citera
2012-07-31, 09:42
  #20
Medlem
Sthus avatar
Jag och dödspolaren lät ingenting komma mellan oss, trodde vi.

han - E=mc
jag - nej, E=mc2

Efter mycket vevande mot varandra beslöt vi oss för att aldrig diskutera matte på fyllan igen.
Citera
2012-07-31, 09:54
  #21
Medlem
J.Perssons avatar
Jag och en flaska morgan var och svängde på rumpan på det lokala dansgolvet, när plötsligt en stor tatuerad best glider fram och skriker " Kallar du mig bög eller?!" jag lät alkoholen tala och svarade givetvis "Kanske jag gör, är det så?" och vände mig om tillbaka till danssällskapet. Fick därefter en sving rakt på höger öra och jag seglade ner... Tog tydligen emot några sparkar innan vakten kom och tog MIG!

Slutade med några stygn i örat och ett brutet lillfinger.... Vafan kan man aldrig hålla käften för!
Citera
2012-07-31, 10:42
  #22
Medlem
Fjandass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klockan123
Många sådana här skitgrejer har man varit med om. Det roliga är att ibland om man är flera och någon som inte är inblandad i diskussionen säger något i stil med: "Det räcker nu, håll käften och skit i det!". Då är man plötsligt allierade mot honom.



Haha ja. Men vi var bara vi två. Men blev ett jävla gräl
Citera
2012-07-31, 10:55
  #23
Medlem
jokalishs avatar
Det sjukaste jag varit med om hände faktiskt i helgen. Satt och käkade och skulle dra hem, då kommer en snubbe och snackar engelska med min polare. Förstår ganska snabbt att han är svensk eftersom det hörs tydligt men min kompis märker ingenting, så efter en stund säger jag åt killen "epic trolling bro" och ger han en fist mot fist.

Tydligen uppskattades inte detta och han viskar i örat på mig 'ska fan döda dig din jävel' sen gick han. Tänkte inte så mycket mer på det men en halvtimma senare då jag ska knalla mot bussen så går jag ut därifrån och blir illa kvickt omringad av killen+tre kompisar åt honom. Kommer glåpord på glåpord mot mig och tillslut kommer en vakt och frågar vad dom håller på med, Vilket leder till att jag sticker.

Men, självklart följer dom efter sen står jag vid grinden med några kompisar ochså säger snubben 'KOM UT NU SKA VI SLÅSS'. Något dom inte tänkte på var att det stod två poliser tio meter bort vilket ledde till att jag sa 'Nej, det ska vi inte göra'. Gick och hämtade poliserna och när jag och dom var cirka två meter bakom galningen så kommer min kompis och går vilket resulterar i att galningen skriker 'där är hans feta kompis ska fan slå han i magen!'. Polisen tog honom på axeln och då blev killen stum och likblek i ansiktet

Sen sa polisen 'gå härifrån ni vi fixar det här' ochså drog vi hem

Nästa dag kom snubben igen och bad om ursäkt och han var så full igår osv och frågade om det var lungt, Jo sa jag. Två minuter senare har dem ljugit åt vakten att vi kastat kapsyler på dem vilket vakten bara tror på utan att sett någonting eller något. Så vi blir utskällda och snubbarna sitter två bord bort och skrattar och räcker ut tungan och grejjer. Riktiga pajasar.
__________________
Senast redigerad av jokalish 2012-07-31 kl. 10:57.
Citera
2012-07-31, 10:57
  #24
Medlem
Ziarros avatar
Rök ihop med min bästa kompis som jag känt sen vi ar sex år gamla. Vi skulle hem men han var stupfull och följde istället efter varenda jävla brud som gick förbi. Jag ledsnade sög tag i honom och fick till ett sånt jävla judokast(eller nåt sånt, fyllekast kanske är ett bättre ord) så han flög i gatan. Detta utspelade sig ungefär 10 meter från två snutar. Vi inser detta ungefär samtidigt och börjar vandra hemåt som inget har hänt. Men så fort vi vikt runt ett hörn försöker han sig på ett nytt utbrytningsförsök med liknande resultat som innan, dock var det mera av en tackling som fällde honom den gången. Till slut stapplade vi iaf hemåt och är goda vänner än idag!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback