Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-30, 21:01
  #193
Medlem
dr.Valiums avatar
Du menar absolut löjligaste "dispyt" och/eller slagsmål.

Ok. Jag var på tema "Balkan Night" i en lokal i en viss stad för några år sedan.

Jag var den ende svensken förutom möjligtvis 1 bartender + ordningsvakterna.

"Dispyten":
Jag "råkade titta för länge" i ögonen på nån Alban/Jugge.

"Reaktionen":
Det kommer 3-4st f.d Jugoslaver och börjar att hota mig och peta/hacka på mig med fingrarna för "mitt övertramp".

"Resultat":
Jag fick ett ärr på ögonbrynet. Åtminstone 2 av juggarna/albanerna han jag smälla omkull innan vakterna tod och kastade ut mig.

"Kontentan":
Om du är ensam svensk man med kort stubin... gå inte till "Balkan Night's" ensam.
Ta med dig ett halvt dussin av dina kamrater så får du vara ifred.
Citera
2013-01-31, 15:45
  #194
Medlem
Vissels avatar
Hatar nollor som inte klarar av alkohol.
Har vart med om flertalet tjafs på fyllan som är sjukt ONÖDIGA!

Gick med några polare på stan mitt i natten på väg till något ställe.
Vi kanske var 20-21 då.
Möter ett gäng 25+ killar varav ena går in i mig ashårt.
Vänder mig om och förväntar mig en ursäkt, men då säger han: "Jävla idiot, ska du ha spö eller?"
Jag börjar tjafsa tillbaka etc tills hans polare säger "Lägg av Anders för helvete du gör bara bort dig"

"Anders" vänder sig till mig och säger: "Sorry, det var inget".
Haha asså plötsliga fylleutbrott är så jävla vanligt
Citera
2014-01-21, 14:39
  #195
Medlem
jaybones avatar
Det kanske mest patetiska jag gjort inom ämnet:

Varit alldeles för full och dryg mot några tjejer på en nattklubb. De ringer dit någon stekarkille för att de vill bli räddade från mig. Han kommer och börjar skrika på mig. Frågar om han vill slåss, lite förvånat. Han tackar nej men säger att han är där för att försvara sina kompisar. Jag fattar ingenting och föreslår att han ska dra någonstans för att lugna ner sig.

Går ut från stället och tar en cigg. Han dyker upp igen och börjar gaffla, kommer inte ihåg vad han sa. Varpå jag får värsta idén att jag ska leka farlig, så jag stirrar honom i ögonen och säger "jag kan ringa hit nio personer nu på direkten, vi kan döda dig ikväll". Han backar några meter och går runt i cirklar kanske 5 meter ifrån. Folk som sett att vi tjafsat börjar komma leendes och önskar mig en trevlig kväll, massa fyllon som inte riktigt har koll. Lackar ur på dem också och hotar dem alla (kanske 12 personer), kvinnor som män. Drar därifrån och vaknar upp dagen efter med ångest. Fan höll jag på med
Citera
2014-01-21, 15:59
  #196
Medlem
Hirvis avatar
Bråkade med min bästa vän när vi var yngre, vi hade många patetiska konflikter.
Jag och Anders umgicks konstant, där och då var det nog i brist på annat delvis, men vi följdes åt. Jag var lite ledare, Anders var lite starkare. En ganska funktionell terrorbalans men vi bråkade ändå rätt ofta, jag tror att nånstans här fick Anders en insikt och så stog vi ute en dag och han berättade om den.

Citat:
Anders - Ja alltså, vi brukar ju bråka och så, men jag är en förändrad person numera Hampus. Jag kan inte bli arg.
Jag - vadå inte bli arg?
Anders - Ja alltså, oavsett vad du säger eller gör kan du inte göra mig arg. Det går inte. Jag blir inte arg längre.
Jag - Okej, synd för du är en ful tönt.
Anders - Du kan inte göra mig arg hampus, det är meningslöst.
Jag - Okej, du är meningslös. Och en ful äcklig tönt.
Anders skrattar lite överlägset. Han vet att ingenting jag kan säga gör honom arg.
Jag - Okej, du och din pappa är från planeten bajs. Ni äter bajs. Ni är som bajs. Bajsfamiljen Eriksson.

Anders slutar le, blir seriös på en sekund. Sen börjar några tårar leta sig fram bakom ögonen. I samma sekund som den första tåren dyker ut så kommer också en knytnäve. Ett hav av ilska och ett jävla skrikande.

Citat:
Anders - DET ÄR VI INTE ALLS DIN JÄVLA FITTA!

Anders jagar mig runt huset, vi står och slåss på baksidan. Jag slåss för mitt liv, Anders drivs av ett sådant orimligt hat. Ett begär att skada, hans ögon är svarta som natten och han vill se mig blöda. Som tur är kom hans mamma ut på balkongen, suckade lite först och skrek sen.

Citat:
Anders mamma - Amen för HELVETE sluta bråka
.

Vi vände 90 grader, gick runt huset från varsitt håll och skulle in i samma port. Dessvärre gick vi ju lika snabbt och det var lika långt från båda hållen. Så vi kom samtidigt, jag var mer rädd än arg och stog en bit ifrån och såg honom gå in.

Det var det sista jag någonsin såg av Anders. Eller ja, inte riktigt. Men det kunde vart.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback