Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Ja, vem är nu bäst?
Johnny Cash
36,36%
44 röster
Bob Dylan
37,19%
45 röster
Elvis Presley
26,45%
32 röster
  • 5
  • 6
2012-09-14, 02:02
  #61
Medlem
SutOchFascinerads avatar
Helvete vilken svår fråga egentligen,

Personligen så mosar jag Dylan's musik dagligen, älskar hans sjukt poetiska och djupa såväl som knarkiga låtar och stil. Hans röst är ruskigt fet ung som gammal.

Elvis Presley är ändå The King, det säger jag för att han banade vägen för The Beatles, Bob Dylan, Rolling Stones (Keith Richards ftw) och historien säger sig självt...

Cash var för mig "mörkrets röst" och hans hemsökta sound får mig alltid att vilja mörda någon.

Jag röstar på Elvis, såg ett klipp om Sun Studios då Dylan hade vart in där och kysst golvet som Elvis stod på vid sina första inspelningar. Det känns rätt att ge respekt till de som banade vägen för musikaliska tyranner som Dylan.
Citera
2018-02-25, 23:47
  #62
Medlem
Det blev en röst på Elvis, lyssnar just nu på en längre slinga med religiösa sånger med honom.
Han var inte stor, han var störst:-)
https://www.youtube.com/watch?v=GbVGIQIZVUU
Best Gospel Songs by Elvis Presley
Citera
2018-02-28, 00:17
  #63
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Min röst gick till Johnny Cash, då jag tycker de andra två är rätt överskattade. Visst Elvis är bra, helt okej artist och bra sångröst. Dylan är ingen som jag lyssnar på direkt då jag inte gillar hans musik.
Johnny Cash är då helt klart den som är bäst av dessa tre herrar.
Citera
2021-05-25, 04:20
  #64
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iqfree
Först Elvis sedan Cash. Dylan låter bara förstoppad
Hi hi. Om man skall bli en musikalisk legend bör man dö före man låter som en kråka som borde boka till för att operera bort knölarna på stämbanden.

Min röst blev på Elvis. Vi i Sverige är lite väl fixerade vid att man skall sitta och skriva låtarna själv. Det är givetvis en bonuspoäng men The King får Guldstjärna för att ha tagit ”svart” musik och gjort den till allmängods för flertalet av babyboomers och även enstaka i följande generationer.
Rolling Stones i början av karriären var liknande för de i lämplig ålder i UK.
Citera
2021-05-25, 12:54
  #65
Medlem
Skulle inte vilja vara utan någon av dem, men min röst hamnar nog på Cash ändå. Visst hade Elvis en mycket viktig roll i att lyfta fram den svarta musiken till det vita Amerika men jag är mer fängslad av Johnny Cash. Han berör mig mest.

Dylan är inte lika direkt och enkel att ta till sig och Elvis musik får man väll se som 50 talets svar på dagens housemusik (eller snarare tvärtom kanske). Inget fel i det, all musik har sin plats. Men om jag skulle få välja någon av de tre för att spela på min begravning hade jag tagit Cash utan att tveka.

Edit: Bröllop hade kanske varit bättre, om man nu inte redan var gift. Hade man kunnat få njuta av det.
__________________
Senast redigerad av arstarockers 2021-05-25 kl. 12:56.
Citera
2021-05-25, 12:56
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arstarockers
Skulle inte vilja vara utan någon av dem, men min röst hamnar nog på Cash ändå. Visst hade Elvis en mycket viktig roll i att lyfta fram den svarta musiken till det vita Amerika men jag är mer fängslad av Johnny Cash. Han berör mig mest.

Dylan är inte lika direkt och enkel att ta till sig och Elvis musik får man väll se som 50 talets svar på dagens housemusik (eller snarare tvärtom kanske). Inget fel i det, all musik har sin plats. Men om jag skulle få välja någon av de tre för att spela på min begravning hade jag tagit Cash utan att tveka.
Hörde hans sista låt på youtube, Hurt fy fan säger jag bara, den mannen led.
Citera
2021-05-25, 13:06
  #67
Medlem
felstavadds avatar
La min röst på Cash, de andra två är inte mkt att hänga i julgranen precis.
Citera
2021-05-25, 13:08
  #68
Medlem
ManOrAnimals avatar
Bob Dylan leder. Ni är riktiga musikhatare!
Elvis och Cash är bra olika sätt men jag väljer Cash.
Citera
2021-05-25, 14:53
  #69
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Usch för Dylan. Orkar inte lyssna på hans nasalastämma och hans jävla munspel. Elvis var en bra sångare, om något överskattad. Han gjorde inga egna låtar, utan han sjöng bara andras. Samma med Cash han sjöng ofta andas låtar, men gjorde även egna låtar. Han sjöng även väldigt bra.
Citera
2021-05-25, 16:17
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Hörde hans sista låt på youtube, Hurt fy fan säger jag bara, den mannen led.

Ja precis! Det var från hjärtat.
Citera
2021-06-27, 02:52
  #71
Medlem
T.H.F.C.s avatar
För mig är Elvis överlägsen.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback