Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-29, 20:37
  #1
Medlem
Tja, har kunnat lira spel på steam på min "nya" dator utan problem tills idag, nu får jag hög ping på css. Connection problem stup i kvarten och blir DC när jag lirar Lotro, som är gratis på steam nu, så ja! I stort sätt alla spel på steam strular. Någon som vet vad problemet är? Orkar inte re installa allt igen heller. Provade stänga av brandväggen och ska testa hur det går nu.
Citera
2012-07-29, 20:41
  #2
Medlem
Blir helvetes jävla förbannad, rätt som det är när jag vakna idag så blir det såhär. Går inte ens att spela en jävla minut utan att man ska behöva koppla ur datorn och slänga ut den från fönstret. ( vilket jag snart gör)
Citera
2012-07-29, 21:08
  #3
Medlem
Nymfans avatar
Låter mer som din internet uppkoppling tycker jag, är den stabil?
Citera
2012-07-30, 00:53
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nymfan
Låter mer som din internet uppkoppling tycker jag, är den stabil?
Japp, allt flyter på perfekt. Även skype och allt annat är på, alla andras datorer i familjen är på. Det är bara spelen på steam som det är problem med. Nu ikväll kunde jag spela kanon bra! Hoppas det inte kommer tillbaka.
Citera
2012-08-05, 03:04
  #5
Avstängd
manzeys avatar
Vad har du för leverantör samt router?
Citera
2012-08-06, 20:11
  #6
Medlem
Jag har extrema latency problem när jag spelar dota 2, ligger runt 300-400 på EU/russia och ännu mer på US east.
vet inte varför, har nog med bahnhof att göra.
Citera
2012-08-06, 23:08
  #7
Medlem
hypadjhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nymfan
Låter mer som din internet uppkoppling tycker jag, är den stabil?
Instämmer, vad jag förstått handlar väl Steam-autentisering när man drar igång ett spel. Dvs icke kontinuelig...

Annars är det väl deras servrar överbelastade nu kort efter Steam-salen, vilket är okej då man fick några rejäla kap
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback